2010-01-20, 09:53
Medlem
Rätt skönt att alla svennebaner, o jantelagskramare älskar sånna grupper.
liksom gruppen "SD, Nej tack!"
Citera
2010-01-20, 10:01
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Har en grupp - ca 4999 medlemmar ska byta namn snarast och vi hade bestämmt tiden 10.00 men tydligen har personen som hjälper mig bangat :O

Tips på namn!
Citera
2010-01-20, 10:02
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPete
men det är ju precis detta man gjort. med enda skillnaden att man inte skrivit folk på näsan eller "länkat" dom till slutsatser dom borde dra själva. den som inte, i och med detta, räknat ut att det är hyfsat vettigt med ett visst mått av källkritik, den människan trollar sig själv på daglig basis ändå.

kul att du kallar det "ointelligent", och sedan föreslår nån slags jävla dagisvariant - "men man kan ju låta människor få lära sig något av de här med informativa länkar och studiemateriel", allvarligt... man kan inte någon att förstå nånting, det är upp till varje människa att själv göra.

att ditt förslag inte alls hade varit lika roligt är ju såklart inget jag tar hänsyn till

Nej jag tycker inte man fick fram budskapet så bra.
Huvudsaken för detta var nog ett gott skratt, inte att få folk att förstå.

Du verkar inte vilja få folk på rätt spår, eller så tar du bara mitt inlägg negativt och försvarar det hela.

Jag menar inte att mitt förslag hade varit roligt, men det hade nog öppnat upp ögonen för massor av människor.
Citera
2010-01-20, 10:04
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Saken är den att den här gruppen skapades innan Facebook införde 5000 medlemmar begränsningen. Om dom skulle skapa några länkar och ha något politiskt korrekt på beskrivningen skulle ingen jävel läsa det ändå! På det här sättet kanske några personer får ett litet uppvaknande. IOFS tycker jag kanske att nekrofili var något overkill, men ändå!

Men människor styrs av nyfikenhet.

Om man hade gjort det bra så hade man fått många fler att kolla de länkar man skulle ha lagt till och texten man skrivit.
Förstår du?
Citera
2010-01-20, 10:06
Medlem
Sickboys avatar
hehe skoj tråd. JAg fattar inte heller hur folk kan vara så naiva och dumma. Men antagligen känner dom sig nöjda med att ha gått med i en grupp på facetroll och kan sova gott om nätterna.
Det känns så skönt att inte ens vara med på facebook.

Om nån hjälporganisation i framtiden frågar om jag vill skänka pengar så ska jag svara med.
"det har jag redan gjort, jag har gått med i en facebookgrupp".
Citera
2010-01-20, 10:09
Medlem
ewmans avatar
http://www.facebook.com/group.php?gid=211152497476&ref=ts#/group.php?v=wall&ref=ts&gid=211152497476

Gå med och lek lite ni med
Citera
2010-01-20, 10:18
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Fattar inte varför alla är så jävla dumma i huvet och går med i alla dessa grupper. Det finns ju MÅNGA fler som inte är ute efter att byta namnet på gruppen, utan bara ljuger för att locka till sig medlemmar (vi svenssons som vill lätta på samvetet) i sann "bli medlem så skänker jag pengar"-anda.

Varför tror dem att nån som har pengar bara skulle vilja skänka dem till välgörenhet ifall medlemmar gick med i en grupp? Vill man skänka skänker man, varför gå igenom en ful och äcklig grupp på fejjan? Vart tror de att pengarna kommer ifrån ifall de inte har någon sponsor.

Jävla PUCKON.

GJ Macks, hoppas att de nån gång lär sig.
Citera
2010-01-20, 10:24
Bannlyst
När startades gruppen? Jag tipsade nämligen om detta i facebooktrolltråden för några dar sen:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=20908796&postcount=3151
Citera
2010-01-20, 10:29
Medlem
Paijters avatar
http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=277411221880

Bara synd att personen som skapat gruppen särskrivit nekrofilgruppen.
Citera
2010-01-20, 10:32
Medlem
Mackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Nu har Flashback alltså officiellt erkänt att gruppkapningen var rolig. Vilket jag inte kan säga emot!
Frågan är ju bara om inte den här flyttningen kommer bidra till att det här blir en ny gruppkapartråd...

Nej nej dom vill inte ha kvar denna tråd tror jag. Mods flyttar den till humor, låter den spåra ur och sedan låser dom tråden chansar jag på !
Citera
2010-01-20, 10:32
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=277411221880

Bara synd att personen som skapat gruppen särskrivit nekrofilgruppen.
Så de blev alltså lika lurade genom att verkligen skänka pengar (eftersom det klirrar rakt ner i nåns ficka), men jag går inte med i grupper som stavar fel eller särskriver, som i detta fall. Har dock inte skänkt pengar så det spelar ingen roll.
Citera
2010-01-20, 10:43
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Allmän fråga, eftersom det är så lätt att få medlemmar till en grupp på Facebook - hur lätt är det att få folk att sätta över säg fem kronor till ett visst postgiro i förvissningen om att det skall gå till Haitioffer?
Någon som provat liknande?
Det har ju "hjälporganisationer" pysslat med i 50 år redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in