2010-01-20, 15:07
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Kunde tänka mig det

Men det är ju sjukt bra, då kanske man får lite pro-tips!
Hur är det med kontrollanter? Står dom vid varje km och kollar så man klunkar sin öl eller hur är det egentligen?

Kontrollerna är i stort sett bara att man går fram och slänger sin flaska i en sopsäck och knallar vidare. Är mer av en kul grej än en supertävling!
Men visst är det så! Ibland fick jag inte druckit upp min öl till nästa station. Då är det bara att ställa sig och klunka innan man knallar vidare.

Finns folk som har med sig cykelvagnar med musik på och förra året var det sånt kanonväder! Solen lös, men inte varmt. Rekommenderar verkligen detta. Riktigt roligt event!

Kommer inte riktigt ihåg, men tror att jag gick på runt 5-6h. Men då stannade jag (de flesta andra) och åt lite i ett samhälle man går igenom

Kan ju säga att du är bra mör när du kommer hem igen Som någon annan sa går man ju ganska mycket mer än man behöver. Träffar någon, går tillbaka och möter någon osv osv.. Letade mig ut på krogen på kvällen där, men gick hem tidigt, eftersom jag höll på att somna
Citera
2010-01-20, 15:37
Medlem
Finns det någon "slutfest" där alla deltagare samlas efteråt? Annars känns det tämligen ointressant :/
Citera
2010-01-20, 15:39
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwightt
Finns det någon "slutfest" där alla deltagare samlas efteråt? Annars känns det tämligen ointressant :/

Nae, inte direkt... Man är ju klar ganska tidig eftermiddag. Så många går hem, fixar iordning sig och förfestar. Sen är ju typ alla på Oscars på kvällen.
Citera
2010-01-20, 16:10
Medlem
Spritpennas avatar
Det här känns jävligt "studentikost" och ändå är det inte studenter som arrangerar detta påhitt! Är fruktansvärt sugen på att delta!

Fyfan, lansera detta på landets högskolor och uppslutningen lär bli i 1000-tal.
Citera
2010-01-20, 18:47
Medlem
darcodes avatar
I nuläget är 455 pers anmälda, så det kan säkert bli uppåt 1000 pers i år

Edit: Här finns lite bilder från förra årets event för er som är intresserade.
Citera
2010-01-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
Nae, inte direkt... Man är ju klar ganska tidig eftermiddag. Så många går hem, fixar iordning sig och förfestar. Sen är ju typ alla på Oscars på kvällen.

Har deltagit i något liknande sk cykelracet på orten Bollebygd mellan Göteborg-Borås med maskerad och kalasfylla med en galen slutfest vilketnu känns lite osäkert om som man själv med vänner får åka en bit ner till Varberg utan att riktigt veta vad som händer efteråt :P
Citera
2010-01-21, 08:06
Medlem
Smugens avatar
Nu har dom blockerat deltagare att bjuda in själva.. Tror dom vill ha lite struktur på eventet, och kunna bedöma lite bättre hur många det är som faktiskt ska gå.
Citera
2010-01-21, 11:31
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jösses, hur har jag kunnat missa att det finns sådana tävlingar i Sverige!

Jag är hittills oöverträffad när det gäller alla tävlingar involverande mängd öl per tidsenhet. Jag har ställt upp i (trodde jag) alla varianter av öldrickningstävlan runt om i världen och inte förlorat än.

Najas, vi har inte kört en tävling ännu så vitt jag vet. När kommeru till skåneland?
Citera
2010-01-21, 11:39
Medlem
bitterhets avatar
Se till att ingen får snefylla bara.
Jag minns när polaren och jag skulle gå hem fån stranden till honom.
(en gångväg som tar max tjugo minuter i nyktert tillstånd) Han hade olyckligtvis
hällt i sig 14 starka, samtidigt som han gick på kryckor och hade sneat ut
rejält på ölen. (Inte för att jag förstår hur man är så oansvarsfull att man super
ner sig så när man går på kryckor med brutet ben)

Jag överdriver inte när jag säger att 20-minuterspromenaden tog två timmar.
Vi började gå hem vid ett och kom hem strax innan tre.
Citera
2010-01-21, 13:52
Medlem
Fan man ska ju lätt satsa på 2 timmar!
Citera
2010-01-21, 14:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffa
Lycka till! För det stora flertalet är det en prestation att springa en mil på en timme. Du räknar med att springa två mil i samma tempo, plus att du ska hälla i dig 20 öl (nåja, något öl-liknande iaf) på den tiden. Du behagar skämta! Ta och kolla lite på vad en motionär har för tid på en halvmara, då ska man ju också förutsätta att de kanske har tränat något iaf.
Citera
2010-01-21, 15:18
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loffa

Aldrig i livet

20öl på tvi timmar också.. Det är fan inte dåligt alltså :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera