2010-01-18, 21:20
Medlem
Har en MacBook White, inköpt nov ´09. Eftersom jag nästan uteslutande använder den som stationär dator vill jag koppla in en extern skärm. För att göra detta använder jag Apples "mini-DVI-till-DVI-adapter", en DVI-kabel samt skärmen Acer P223W.

Men, problemet är att bilden på den externa skärmen blir "seg" och suddig. Detta märks tydligt på bland annat texten som är oskarp. Men det går även att upptäcka på Dashboard som "smålaggar" upp.

Vad är problemet? Klarar inte MacBookens grafikkort av att driva en 22"-skärm? Kabeln är det inget fel på, den fungerar bra när jag kopplar in samma skärm i en stationär PC. Vad jag kan se har jag även ställt in alla inställningar rätt. Jag är helt enkelt rådlös, kan inte komma på vad som är fel. Alla tips och idéer uppskattas.

Tack på förhand.
Citera
2010-01-18, 22:25
Medlem
MaxCavaleras avatar
jag kör en likadan dator med en 24" i 1920x1080 och det funkar utmärkt. Lägg datorn i vänteläge med locket nedfällt, koppla in ström, skärm, tangentbord + mus, sätt på skärmen, tryck på valfri knapp på tangentbordet.
Om det inte funkar skulle jag köra reparera skivbehörighet och kontrollera skiva/reparera skiva i skivverktyget. Funkar inte det skulle jag formatera och installera om os x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in