2010-01-18, 20:58
Medlem
Idag kom min mor till mig och klagade på att hennes laptop var otroligt seg så jag tog mig en titt på den.

Jag kikade i processer och där såg jag Norton Antivirus, AVG och Telia säker surf igång samtidigt, inte undra på att det var seg.

Jag beslöt mig för att låta morsan använda AVG(på något sätt hade hon lyckats converta den till betalver. så att den var inte aktiv.)
Jag surfade in på AVGs hemsida och laddade ner en gratisver. av AVG, samma som jag använder på min dator.

När filen låg där på mina dokument beslöt jag mig för att avinstallera de tre antivirus programen. Sagt och gjort. Jag börjar med att ta bort "Telia Säker Surf". Datorn frågade om jag ville reboota men jag valde "reboot later".
Efter det plockade jag bort norton.
Allrasist AVG.

När avinstallationen av AVG var klar stod det att adobe shockwave hade slutat fungera samt att den klagade på någon dll fil.

Jag hade inte mer val än att klicka på ok/X så jag tryckte på "ok" och rebootade.

Första gången kom jag till inloggningsmenyn men väl där var det bara svart. Muspekaren syntes men absolut inget annat. Inga ljud eller något.

Andra gången kom den till någon "Leveno repair" så den har fått stå så ett bra tag men utan resultat.

Vill även tillägga att jag tog bort onödiga program som The Sims 2, mirc, ventrilo, EA Download manager (något skit till the sims) samt utorrent.
Jag har inte ens pillat på några drivrutiner.

Har googlat runt på problemet utan resultat och att formatera datorn är inget alternativ enligt min mor.

Någon som sitter på information?

EDIT: Efter ca 2 hi repeair mode kommer det upp en ruta där jag får välja datorspråk och keyboards layout. Valde givetvis svenska/svenska.
>Nästa
Efter det får jag välja partitioner jag vill reparera men datorn hittar inga partitioner.

Om detta inte löser sig inom några dagar blir det till att blåsa om datorn med windows 7 oavsett om hon vill det eller inte.
Senast redigerad av batcat 2010-01-18 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in