2004-02-25, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyMary
Inte helt OT;
Jag har en bekant som påstår sig ha mediala förmågor och denna händelse utspelade sig för några veckor sen. Jag har en ärvd skänk (från farfar) hemma som tidigare stod på min dotters rum men hon vägrade ha den kvar i sitt rum då kläpparna till handtagen började klirra till synes utan anledning. Jag flyttade då över den till mitt rum men fenomenet kvarstår, när som helst börjar handtagen röra sig och klirra. Jag har även upplevt en del andra mysko saker i lägenheten som jag inte kunnat förklara.
Lite skämtsamt brukar jag säga att det är farfar som kommit och hälsat på och det var om skänken jag berättade för det sk. mediet. Träffsäkert svarar han då att det inte alls är min farfar utan säger att det är en äldre kvinna. När jag frågade om henne var han rätt tveksam till att svara eftersom han inte tyckte att det var rätt tillfälle men efter viss övertalning berättade han att han "förnimmat" hennes närvaro flera gånger när han träffat mig. När jag frågade vad hon hette sa han att han bara kunde höra mitt namn och han beskrev även hennes utseende. Det lustiga är att jag har en gammal död släkting som stämmer in på beskrivningen och det är även från henne jag själv ärvt mitt namn. Sammanträffande eller?

Hemligt om inte annat! Be honom försöka berätta mer. Kände han till denna kvinna eller att du fått ditt namn efter henne?
Citera
2004-02-26, 00:01
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitalwanker
Jag vet inte vad jag ska tro om denne man! Jag säger inte att jag tror, men jag säger ändå inte att jag inte tror!

Någon som varit hos honom?

Kortfattat kan man säga att han på något sätt fick reda på en massa om mig! Via andar eller tankeläsning, det vette fan, men han sa för mycket som stämde för att det skulle vara slumpen!
Jag kan också inlägga att jag knappt sa något, och koncentrerade mig på att inte "rycka till" vid "träffar", så han kan inte ha gissat rätt enbart på mina reaktioner!
Och såna saker som namn osv, det förstår jag inte hur han skulle få fram genom att se på mina "reaktioner"?! Speciellt inte när han gissar rätt på första försöket, flera gånger om!

Well, skeptiker, börja kasta skit nu, så ska jag svara på era frågor och kanske få mig en tankeställare själv!

Får man fråga hur mycket det gick på? Har han ett fast pris eller betalar man ett timpris? Vart satt ni någonstans? Hemma hos honom antar jag? Kändes det inte lite "spooky" i hans lägenhet?
Citera
2004-02-26, 09:27
Medlem
BF_Swedens avatar
Aschberg säger sig har avslöjat Jörgen Gustavsson i TV 3::s Insider. Borde vara ett intressant program för er som har TV3.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=110059
Citera
2004-02-26, 11:28
Medlem
BloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitalwanker
Hemligt om inte annat! Be honom försöka berätta mer. Kände han till denna kvinna eller att du fått ditt namn efter henne?
Vi är bara ytligt bekanta så det finns inte en chans att han kunnat veta det, det är knappt några utom mina föräldrar som vet det öht. Han sa att han skulle berätta mer vid ett mer passande tillfälle så jag får väl hoppas att det kommer ett snart.
Citera
2005-05-01, 20:28
Medlem
Halvannans avatar
*bump*
Citera
2005-05-03, 13:48
Medlem
Halvannans avatar
Intressanta berättelser!

Det känns onekligen bra att både unga och gamla vågar berätta om sina upplevelser numera. Visst finns det folk som absolut inte tror på detta men inget kan nog stoppa den öppenheten som kommit till stånd nu tack vara alla Förnimmelse- och Okändaprogram

Ett litet tips om någon bor i närheten av Stenungsund:

Medial Demonstration

Stödgala till förmån för Sydostasien med

Iris Hall - Jill Peterson

Anders Åkesson - Jörgen Gustavsson

5 maj kl 18.00 på Kulturhuset Fregatten i Stenungsund
Pris: 200:-
Alla intäkter går oavkortat till hjälporganisationer

OBS!!!
Begränsat antal platser.

Arrangör: Föreningen Spiran
i Stenungsund.
tel: 076-800 87 34 eller 0304-664402
Citera
2005-05-03, 18:48
Medlem
ahh tv ja då känns d genast tryggt å tillförlitligt
personer med makt håller sej alltid väl med media, undra varför

aschberg e lika lämplig för uppgiften som min morsa till att byta stötstänger i min gammla penta
Citera
2005-07-11, 00:33
Medlem
Hur mycket kostade det att gå till Jörgen?

Och vad var det för små detaljer?

Och du spelade in hela samtalet med honom sa du. Du kan inte lägga upp det här?
Citera
2005-07-11, 18:59
Medlem
Skriv ner samtalet här och ändra lite på dom personliga uppgifterna, skulle vara väldigt intressant
Citera
2005-07-17, 16:21
Medlem
chillionaires avatar
Hur får man tag på Jörgen och vad kostar han?
Citera
2005-07-17, 19:36
Medlem
Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Hur får man tag på Jörgen och vad kostar han?

http://www.tirips.se/ är hans hemsida med kontaktuppgifter. Det är antagligen ganska lång väntelista.
Kostnad vet jag inte - andra svenska medier jag sett prisuppgifter på tar runt 500kr för en timme. Elisabeth Lannge tar inte betalt - hon ber istället den besökande att skänka pengar till välgörande ändamål. Det är nog svårast att få tid hos henne
Citera
2005-11-28, 21:47
Medlem
Jörgen Gustafsson botade mig från min acne. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in