Well, okej! Jörgen Gustavsson är mer känd som Mannen som jämt gråter i Förnimmelse av mord!
Det enda han visste om mig innan jag åkte dit var att jag heter Daniel.. Jag ringde inte från min hemtelefon, så han kan inte med hjälp av mitt telefonnummer luskat reda på något!
När vi väl började så berättade han efter ett litet tag att det fanns två personer där som ville ta kontakt med mig, en äldre herre som (enligt jörgen, var släkt på min mammas sida), tilläggas kan göras att min morfar stod mig väldigt nära.. Den andre var en yngre person, i 20-års åldern, som blivit mördad, helt klart (också igen enligt jörgen).. han berättade detaljer om dessa två personer, och dom passar in som handen i handsken på min morfar och en nära vän som blivit mördad för några år sedan.. Well, vi pratade i cirka 1 timme, så att citera allt som sades verkar överflödigt.. Kortfattat kan som sagt sägas att han prickade in namn, årtal, detaljer kring de bådas bortgång mm mm på pricken..
Då är min fråga, hur fan lyckas han med det? Jag är väl medveten om sannolikhetslära mm, men det är en sak, det här är en annan sak! Att gissa mellan man och kvinna är tämligen simpelt, men att gissa på ett namn + ålder + dödsorsak, det har inte med sannolikhetslära att göra!
Så, anybody? Hur lyckas han med det om det
inte är något "paranormalt" inblandat?