• 1
  • 2
2010-01-18, 13:09
Medlem
Igår kväll vid 8 tiden så tog jag spårvagnen nr 1 från frölunda torg riktning opaltorget, när spårvagnen kommer fram till smaragdhållplatsen står det en röd bil tvärs över spåret, eftersom våran spårvagn var den första som blockerats antar jag att den ställts där strax innan, iaf ca 5-10minuter senare hörs 6-7skott avlossas vid området runt smaragd och tynneredsskolan.

Varför har inga medier, inte ens lokal tidningarna tatt upp detta? det var sjukt mycket poliser i området efter en 15-20 minuter efter skotten avlossades så att inga journalister skulle få nys om det är ju bara idiotiskt.
Citera
2010-01-18, 13:21
Medlem
FIashbacks avatar
hur menar du att dom fick upp bilen på spåren? omöjligt.
va de snabba skott på raken?
Citera
2010-01-18, 13:25
Medlem
Bakhjulen var uppe på "perongen" resten av bilen stod nere på spåret med motorhuven mot staketet som skiljer spårvagnsbanorna ifrån varandra, och varför skulle det spela någon roll? Min fråga är varför media inte tatt upp detta, det var 6-7 skott i följd och nej det var inga smällare, fanns flera på plats som kan intyga detta, även de lokala ghettoblasters gick och skröt om det.
Citera
2010-01-18, 13:27
Medlem
Tänk om det var en polis som sköt, då handlar det bara om en smitare kanske?
Citera
2010-01-18, 13:32
Medlem
FIashbacks avatar
kan det ha nåt med den mystiska skottlossningen igår natt å göra? i biskopsgården.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1102787
Citera
2010-01-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderweiss
Tänk om det var en polis som sköt, då handlar det bara om en smitare kanske?

Nej eftersom poliserna åkte runt utan blåljus både 1 piketbuss och 3 civilbilar och ett par radiobilar, så mycket resurser för en smitare? att jag vet att det var civilbilar var just för att dom hadde samma regnummer/bokstäver. Och jag är ganska säker på att vi i spårvagnen var på plats innan polisen med tanke på att det var spårvagnchaffören som larmade om bilen. Fan jag ångrar nu att jag inte skrev ner reg nummret på bilen som stod över spåret.

Det kan mycket väl ha nått att göra med den skottlossningen eller kanske tror polisen det iaf det kan väl förklara varför dom inte slog på blåljusen?
Citera
2010-01-18, 16:49
Medlem
fizzles avatar
Varför tar du inte och frågar tidningens ansvarige utgivare istället?
Senast redigerad av fizzle 2010-01-18 kl. 16:52.
Citera
2010-01-18, 17:00
Medlem
FIashbacks avatar
Skottlossning just nu 6-7 skott salvor brann av nyss i Tynnered

(källa: av en vän i frölunda)
nån smällde av ett automat vapen alldeles nyss i tynnered/smaragd..
samma ställe som tidigare igår

wtf vad händer?
Senast redigerad av FIashback 2010-01-18 kl. 17:05.
Citera
2010-01-18, 17:32
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIashback
(källa: av en vän i frölunda)
nån smällde av ett automat vapen alldeles nyss i tynnered/smaragd..
samma ställe som tidigare igår

wtf vad händer?
bor i Västra Frölunda , kan inte säga att jag är förvånad.. rör mig dock sällan i dom kretsarna , har du fått nå mer info?
Citera
2010-01-18, 18:06
Medlem
FIashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
bor i Västra Frölunda , kan inte säga att jag är förvånad.. rör mig dock sällan i dom kretsarna , har du fått nå mer info?

tyvär inte jävligt skumt för hon gick ut en stund efter å folk gick som vanligt på utsidan.
hon stötte på en polisbil som gled förbi fast hon sa att de va mer som dom brukar göra där, typ 3-4 ggr per kväll.
men de e klart, visst skulle det kunna vara en skottlossning som ingen märkte.
folket kanske har blivit vana vid skottlossningar där, för det var tydligen en skottlossning igår kväll oxå på samma adress som ingen "märkte" folk kanske är för rädda helt enkelt.
Senast redigerad av FIashback 2010-01-18 kl. 18:11. Anledning: info..
Citera
2010-01-18, 18:20
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIashback
tyvär inte jävligt skumt för hon gick ut en stund efter å folk gick som vanligt på utsidan.
hon stötte på en polisbil som gled förbi fast hon sa att de va mer som dom brukar göra där, typ 3-4 ggr per kväll.
men de e klart, visst skulle det kunna vara en skottlossning som ingen märkte.
folket kanske har blivit vana vid skottlossningar där, för det var tydligen en skottlossning igår kväll oxå på samma adress som ingen "märkte" folk kanske är för rädda helt enkelt.
Kanske fyrverkerier?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-01-18, 18:32
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Kanske fyrverkerier?

M.V.H.
jamsson.

Har varit väldigt mycket sånt i Backa på sistone, gärna klockan 4 på natten. Ekar ju fruktansvärd mellan husen... är nog ganska lätt att tro att det är någon som skjuter. Fast här så var det ju en skottsalva med automat vapen, eller i alla fall något som lät som det, det låter ju inte som fyrverkerier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in