• 1
  • 2
2010-01-18, 13:55
Medlem
marija-jannes avatar
Jag älskar funktionen fästisar/sticky notes som finns i windows 7, MEN det är så otroligt störande att när man trycker på visa skrivbordet så ligger inte anteckningarna kvar där dom åker ner i aktivitetsfältet precis som alla andra rutor, då försvinner ju halva grejen med dom, att dom alltid ligger där så man kan komma ihåg saker man antecknat..

Finns det någon gadget att ladda ner som fungerar precis likadant fast dom alltid sitter kvar på skrivbordet? Jag har ingen lust att behöva trycka upp dom i från aktivitetsfältet längre

Att jag ska sluta med att använda visa skrivbordet knappen finns inte på kartan heller, då jag ofta har väldigt mycket rutor uppe som jag bara vill kunna klicka ner snabbt !
Citera
2010-01-18, 15:50
Medlem
Jabbexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marija-janne
Jag älskar funktionen fästisar/sticky notes som finns i windows 7, MEN det är så otroligt störande att när man trycker på visa skrivbordet så ligger inte anteckningarna kvar där dom åker ner i aktivitetsfältet precis som alla andra rutor, då försvinner ju halva grejen med dom, att dom alltid ligger där så man kan komma ihåg saker man antecknat..

Finns det någon gadget att ladda ner som fungerar precis likadant fast dom alltid sitter kvar på skrivbordet? Jag har ingen lust att behöva trycka upp dom i från aktivitetsfältet längre

Att jag ska sluta med att använda visa skrivbordet knappen finns inte på kartan heller, då jag ofta har väldigt mycket rutor uppe som jag bara vill kunna klicka ner snabbt !

Tja, testa dessa om du vill ha "Always on top"
Citera
2010-01-18, 15:58
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Denna kan jag använda ibland, det är en gadget till Windows 7, den ligger kvar även när jag klickar på visa skrivbordet
Tyvärr så kan man inte lägga till fler blad, men man kan göra den hyfsat stor om man vill :P
http://gallery.live.com/liveItemDeta...c023f1816&bt=1
Citera
2010-01-18, 16:11
Medlem
marija-jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbex
Tja, testa dessa om du vill ha "Always on top"

Testa dessa? jag tror du missade att länka? haha!
Citera
2010-01-18, 16:12
Medlem
marija-jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZi3b0y
Denna kan jag använda ibland, det är en gadget till Windows 7, den ligger kvar även när jag klickar på visa skrivbordet
Tyvärr så kan man inte lägga till fler blad, men man kan göra den hyfsat stor om man vill :P
http://gallery.live.com/liveItemDeta...c023f1816&bt=1

tackar! jag ska pröva den! det räcker med ett blad för mig veckoplanering typ !
Citera
2010-03-01, 11:19
Medlem
Lånar tråden lite.

Finns det några snyggare fästisar? Jag har kollat runt lite men inte riktigt hittat det jag letar efter, skulle gärna vilja ha fler färger att välja mellan...
Citera
2010-03-01, 11:28
Medlem
Babovands avatar
Om du högerklickar på fästisen så får du några fler färger att välja på, om det är det du menar. Utöver det så vet jag inte.
Citera
2010-03-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babovand
Om du högerklickar på fästisen så får du några fler färger att välja på, om det är det du menar. Utöver det så vet jag inte.

Jo det vet jag, dåligt urval...
Citera
2010-04-07, 11:20
Medlem
Kotss avatar
Jag har också använt mig ganska mycket av denna funktion och gillar den skarpt. Dock så har jag nu stött på ett problem. Ett ganska stort sådant.
Funktionen finns inte kvar och alla anteckningar jag gjort på mina fästisar är borta!!

När jag försöker öppna fästar från startmenyn så kommer följande meddelande upp:

C:\Windows\System32\StikyNot.exe
Odefinierat fel

Vad har hänt? Hur åtgärdar jag detta? Kan jag hitta alla mina fästisar med de anteckningar jag hade?
Hade ju massa viktiga anteckningar där ju.
Citera
2010-04-07, 11:42
Medlem
bergsturks avatar
Data ligger i filen stickynotes.snt som befinner sig i
c:\users\<din profil>\appdata\roaming\microsoft\sticky notes

Andra postare: Ett alternativ är http://www.efficientstickynotes.com (har inte använt det själv)
Citera
2010-04-07, 16:33
Medlem
Kotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Data ligger i filen stickynotes.snt som befinner sig i
c:\users\<din profil>\appdata\roaming\microsoft\sticky notes

Andra postare: Ett alternativ är http://www.efficientstickynotes.com (har inte använt det själv)

Jo den finns ju kvar. Men kan jag då kanske "återskapa" mina anteckningar genom den eller?

Stort tack så länge!
Citera
2010-07-14, 22:13
Medlem
Mitt problem är att jag klickade ur att jag inte ville ha varningsskylten som kom upp när jag skulle ta bort en fästis. Och nu har jag råkat klicka bort lite väl många som jag ville ha kvar, så - hur tusan får jag tillbaka varningsskylten? Nån som vet? Hittar ingenstans där man man kan ändra inställningar för fästisarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in