2010-01-18, 12:56
Medlem
Hej.

Jag r lite oense med en bostadsrttsfrening.

Jag fick en faktura av dom ( inte utstlld p mig, utan bara en kopia p en faktura som de ftt av ett fretag)

Jag verklagade skriftligen, o nu har jag ftt ett svar av dem att de tycker jag mste betala. Mste jag fortstta verklaga, eller rcker det med en gng?

Jag vet att fakturan inte r utstlld p mig n, men det kommer den skert bli.

S d kanske jag ska verklaga den en gng ? eller msta man svara svara o svara p deras brev?
Tack p frhand!
Citera
2010-01-18, 13:45
Medlem
r det tveksamt att du ska betala den s tycker jag att du mste fortstta att bestrida fakturan. S lnge den inte r skickad till inkasso i ditt namn s finns vl ingen anledning att lgga ner. Om det nu r vrt det (allts inte handlar om smpengar eller att du nd inser att du mste betala den till slut).
Citera
2010-01-18, 14:34
Medlem
Foveas avatar
Du kan ju inte bara "Glmma den" i alla fall.

Om de ger ngot nytt skl som inte angetts innan i deras svar p ditt bestridande br du svara med dina sikter p den punkten och lgga till att du fortstter att bestrida.

Sen kan det vl g 2 vgar.
Antingen civilrttsml, dvs en domstol avgr om du ska betala eller inte, eller s skickar dom det till fogden, s fr du bestrida fogden, och isf g genom domstol dr.
Citera
2010-01-18, 19:28
Bannlyst
En faktura i et annat namn n ditt egna, slng en gng p gng. Den r ju inte till dig!
Citera
2010-01-18, 20:01
Medlem
Heinzes avatar
Som Kstrom skriver s r den ju inte utstlld p dig s det r ju inte upp till dig att bestrida den. Om Bostadsrttsfreningen betalar den och i sin tur skickar en faktura till dig s bestrider du den.

Nr den vl r bestridd ska de skicka rendet vidare till tingsrtten om de nskar dra det vidare. De kan ven gra en fuling och skicka KFM p dig men d r det terigen samma sak, bestrid dr s fr de gra bedmningen om de ska skicka det vidare till tingsrtten eller ej.

Vktaren som vill ha betalt fr utringningen?
Citera
2010-01-18, 20:04
Medlem
ormanoffs avatar
Och det rcker att bestrida en faktura en enda gng.
Citera
2010-01-22, 15:34
Medlem
Det rcker allts att bestrida fakturan en gng?

Inte hlla p o svara varje gng de skickar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in