2010-01-18, 12:56
Medlem
Hej.

Jag är lite oense med en bostadsrättsförening.

Jag fick en faktura av dom ( inte utställd på mig, utan bara en kopia på en faktura som de fått av ett företag)

Jag överklagade skriftligen, o nu har jag fått ett svar av dem att de tycker jag måste betala. Måste jag fortsätta överklaga, eller räcker det med en gång?

Jag vet att fakturan inte ör utställd på mig än, men det kommer den säkert bli.

Så då kanske jag ska överklaga den en gång ? eller måsta man svara svara o svara på deras brev?
Tack på förhand!
Citera
2010-01-18, 13:45
Medlem
Är det tveksamt att du ska betala den så tycker jag att du måste fortsätta att bestrida fakturan. Så länge den inte är skickad till inkasso i ditt namn så finns väl ingen anledning att lägga ner. Om det nu är värt det (alltså inte handlar om småpengar eller att du ändå inser att du måste betala den till slut).
Citera
2010-01-18, 14:34
Medlem
Foveas avatar
Du kan ju inte bara "Glömma den" i alla fall.

Om de ger något nytt skäl som inte angetts innan i deras svar på ditt bestridande bör du svara med dina åsikter på den punkten och lägga till att du fortsätter att bestrida.

Sen kan det väl gå 2 vägar.
Antingen civilrättsmål, dvs en domstol avgör om du ska betala eller inte, eller så skickar dom det till fogden, så får du bestrida fogden, och isf gå genom domstol där.
Citera
2010-01-18, 19:28
Bannlyst
En faktura i et annat namn än ditt egna, släng en gång på gång. Den är ju inte till dig!
Citera
2010-01-18, 20:01
Medlem
Heinzes avatar
Som Kstrom skriver så är den ju inte utställd på dig så det är ju inte upp till dig att bestrida den. Om Bostadsrättsföreningen betalar den och i sin tur skickar en faktura till dig så bestrider du den.

När den väl är bestridd ska de skicka ärendet vidare till tingsrätten om de önskar dra det vidare. De kan även göra en fuling och skicka KFM på dig men då är det återigen samma sak, bestrid där så får de göra bedömningen om de ska skicka det vidare till tingsrätten eller ej.

Väktaren som vill ha betalt för utringningen?
Citera
2010-01-18, 20:04
Medlem
ormanoffs avatar
Och det räcker att bestrida en faktura en enda gång.
Citera
2010-01-22, 15:34
Medlem
Det räcker alltså att bestrida fakturan en gång?

Inte hålla på o svara varje gång de skickar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in