Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-18, 10:29
Medlem
Så om jag skapar en tråd, kan jag klargöra att användare med vissa åsikter eller nåt inte får skriva in där?

Jag gissar detta borde vara en dum fråga?
Citera
2010-01-18, 10:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Splicer.A
Så om jag skapar en tråd, kan jag klargöra att användare med vissa åsikter eller nåt inte får skriva in där?

Jag gissar detta borde vara en dum fråga?

1. Nej

2. Ja
Citera
2010-01-18, 10:32
Medlem
hmkns avatar
Nej, yttrandefrihet vet du.
Citera
2010-01-18, 10:33
Medlem
chaoswithins avatar
Vill du bara få svar där du får medhåll så bör du söka dig till ett annat forum där dom har samma värderingar och åsikter som dig. Inget illa ment, men tål du inte att höra andras åsikter bör du nog undvika FB, sen så finns det ju även en ignorefunktion om det är en eller ett par användare som du upplever som särdeles obehagliga eller som du bara blir förbannad på när dom skriver, mycket bra funktion.
Citera
2010-01-18, 10:33
Moderator
blomvattnares avatar
Nej, du får inte välja.

Däremot kan du välja att göra ditt startinlägg så tydligt som möjligt. Ange noga vad det är du vill diskutera.
Då blir det topic, och OT-inlägg kan raderas av modsen.

Men varför vill du att bara vissa åsikter ska få komma fram i tråden?
Vitsen med en diskussion är ju att alla åsikter ska kunna läggas fram och diskuteras.
Citera
2010-01-18, 10:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Om du postar i Laidback så väljer du bort det som inte har tillgång till det forumet. Men mer än så får du inte välja.
Citera
2010-01-18, 10:41
Medlem
Alltså, detta var hypotetiskt.

Man kan säga såhär, tänk om några med vissa åsikter vill diskutera något utan att bli störda. Om "för" människor i någon fråga vill slippa ha "mot" människor där.
Citera
2010-01-18, 10:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Man kan säga såhär, tänk om några med vissa åsikter vill diskutera något utan att bli störda. Om "för" människor i någon fråga vill slippa ha "mot" människor där.

Då får de personerna söka sig till ett annat forum.
Citera
2010-01-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Då får de personerna söka sig till ett annat forum.

Jaja, då vet jag det. Tråd onödig numera.
Citera
2010-01-18, 10:50
Medlem
epost72s avatar
Det är nog lite så att om man i sitt förstainlägg beskriver vilka typer av åsikter man vill ha, så leder det oftast till en tvärtomeffekt.
Citera
2010-01-18, 10:50
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Då kan du formulera ditt startinlägg på bästa möjliga sätt.

Exempel:

Du vill diskutera hur man på bästa sätt kan hjälpa de av jordbävningen drabbade människorna i Haiti.
Röda Korset? Rädda Barnen? Annan organisation?
Skänka pengar eller skicka filtar, eller kanske bådadera?
Själv åka dit och hjälpa till?
Med mera.

I startinlägget anger du tydligt att det är detta du vill diskutera. Du poängterar att diskussionen inte ska handla om huruvida det är rätt att överhuvudtaget hjälpa dem.
På så sätt borde du slippa att diskussionen får en massa inlägg med innebörden att "låt dem klara sig själva - de är ju ändå så korrumperade".

Alltså - ett tydligt startinlägg är mycket betydelsefullt.
Citera
2010-01-18, 10:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det är nog lite så att om man i sitt förstainlägg beskriver vilka typer av åsikter man vill ha, så leder det oftast till en tvärtomeffekt.

Precis.

Det är klart att man kan be folk att inte posta, men dessa du ber till har all rätt att posta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in