2010-01-17, 20:04
Medlem
svampdamps avatar
Hej, har två skärmar till mitt windows 7 operativ. Det jag söker är möjligheten att föra musen över till andra skärmen och t ex skriva på flashback utan att spelet på skärm 1 tabbas ner.

Har inte riktigt koll på sökorden som skulle ge mig svar på google och nu lägger jag bollen i händerna på flashback!
Citera
2010-01-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hej, har två skärmar till mitt windows 7 operativ. Det jag söker är möjligheten att föra musen över till andra skärmen och t ex skriva på flashback utan att spelet på skärm 1 tabbas ner.

Har inte riktigt koll på sökorden som skulle ge mig svar på google och nu lägger jag bollen i händerna på flashback!

De e nästan omöjligt, har själv försökt hitta nån lösning men går ej.
Citera
2010-01-17, 20:42
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp

Detta hade varit oerhört tidssparande och effektivt dock något som i första hand verkar enklare än gjort... Detta kräver ju att dina processor* åtskiljs så att kommunikationen går till var och en skärm och tillgängliggör att t.ex. Flashback visas samtidigt som detta spelet.

Men om detta nu är möjligt, berätta någon, snälla!

*Har begränsad och så gott som ingen datorkunnighet och spekulerar bara
Citera
2010-01-17, 20:44
Medlem
svampdamps avatar
Det verkar ju inte helt omöjligt att tillverka och efterfrågan finns ju där.
Citera
2010-01-18, 00:27
Medlem
-ELF-s avatar
Det beror på mjukvaran. Jag tror speltillverkare borde kunna kringå detta. Låsa spelet till fullscreen även om det tappar fokus. Men annars så beror det på operativsystemet.

En sålängelösning är ju windowed mode.
Om inte någon inställning för windowed mode finns i ett spel så kan man testa ALT+ENTER.

EDIT:
Gällande windowed mode...
När man kör ett spel i upplösningen som skärmen är gjord för så hamnar ju fönstret lite fel och man ser inte allt.
Men det ska gå att ordna genom att ta bort aktivitetsfältet på ena skärmen eller bara göra det mindre. Om det nu inte är så att man redan INTE har ett aktivitetsfält på andra skärmen.
För att sen flytta fönstret så ramen hamnar utanför skärmen, så högerklickar man på programet/spelet (på aktivitetsfältet) och väljer flytta. Sen är det bara att flytta fönstret med piltangenterna.
Senast redigerad av -ELF- 2010-01-18 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in