2010-01-17, 19:52
Medlem
Skaffade en brbar dator i augusti,
(http://www.samsung.com/se/consumer/c...ype=prd_detail)

valde ganska snabbt att formatera bort win vista och lgga in Windows 7 Pro frn MSDN AA.
(http://msdn60.e-academy.com/elms/Sto...ampus=kgth_ite)

Nu till problemet. Redan frn start, nyformaterad och utan att ha lagt in ett enda program, har jag en frdrjning p 4 min 20 sek nr jag startar Windows Media Player. Med andra ord, nr jag startar programmet tar det 4 min och 20 sekunder innan det gr att anvnda.

Efter att programmet startat och jag stnger och startar det igen, samma frdrjning.

Tog hem senaste vers av VLC media player = exakt samma problem dr. 4 min 20 sekunder innan programmet har laddat klart.

IE och Firefox och andra applikationer funkar dock som det ska, krs utan denna "delay".

Jag lider av det hr, hret brjar falla av och jag gr nrsomhelst tillbaka till win xp. Help!
Citera
2010-01-17, 21:44
Medlem
Brnn ut en ny skiva och formatera om igen.
Citera
2010-01-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShazaM
Brnn ut en ny skiva och formatera om igen.

redan gjort, provat med Windows 7 Pro English och Svenska
Citera
2010-01-18, 20:08
Medlem
gtt med hjlp
Citera
2010-01-18, 22:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Frst installerar du ALLA Windows Update och startar sen om den en sista gng och loggar in, lt sen datorn st och gra ingenting ver natten. Avaktivera strmsparlgen/skrmslckare/etc etc s att den inte stngs av.

r datorn nu p morgonen lika knpp som kvllen innan?
Vad sger HDTUNE och din hrddisks prestanda och hlsostatus?
Citera
2010-01-18, 22:27
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyboy1
Nu till problemet. Redan frn start, nyformaterad och utan att ha lagt in ett enda program, har jag en frdrjning p 4 min 20 sek nr jag startar Windows Media Player. Med andra ord, nr jag startar programmet tar det 4 min och 20 sekunder innan det gr att anvnda.
Drivrutiner d?
Citera
2010-01-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Frst installerar du ALLA Windows Update och startar sen om den en sista gng och loggar in, lt sen datorn st och gra ingenting ver natten. Avaktivera strmsparlgen/skrmslckare/etc etc s att den inte stngs av.

r datorn nu p morgonen lika knpp som kvllen innan?
Vad sger HDTUNE och din hrddisks prestanda och hlsostatus?

tack, terkommer nr jag testat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in