Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2014-08-25, 23:00
Bannlyst
Av vilken anledning tar du proteinpulver?
Räknar du dina kalorier?
Du skriver vitaminer, men inte vilka? Av vilken anledning tar du dessa vitaminer?
Citera
2014-08-25, 23:01
Medlem
Käka mindre. Det är väl inte så svårt att förstå.
Citera
2014-08-26, 00:33
Medlem
Hej, har lite funderingar angående frukost. Jag ska börja ändra på vad jag äter på morgonen och
hade tänkt mig såhär.

250g kvarg blandat med fun light. (eventuellt krossade cashewnötter)
1 glas äpple eller apelsinjuice.
1 macka mörkt bröd med keso.

Tror ni att det är "overkill" med både kvarg och keso?

Och skulle det vara bättre om jag byter ut kvarg mot havregrynsgröt? varför isåfall?
Tacksam för svar,

Mvh en nybörjare när det gäller kost
Citera
2014-08-26, 03:04
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillyz
Hej, har lite funderingar angående frukost. Jag ska börja ändra på vad jag äter på morgonen och
hade tänkt mig såhär.

250g kvarg blandat med fun light. (eventuellt krossade cashewnötter)
1 glas äpple eller apelsinjuice.
1 macka mörkt bröd med keso.

Tror ni att det är "overkill" med både kvarg och keso?

Och skulle det vara bättre om jag byter ut kvarg mot havregrynsgröt? varför isåfall?
Tacksam för svar,

Mvh en nybörjare när det gäller kost

Får du inte i dig proteinet på annan väg är det inte overkill.

Det är inte bättre med havregrynsgröt och det är inte sämre heller.
Citera
2014-08-26, 23:30
Medlem
Har också en annan fråga.

Kan någon förklara för mig, som kan nada om träning och kost, varför just
havregrynsgröt är populärt hos folk som gymmar?

Innehåller ju typ bara kolhydrater och inget protein..
Blir man inte tjock av kolhydrater?
Citera
2014-08-27, 13:54
Medlem
BlixtenMCs avatar
Det svåraste med att äta och träna tycker jag är frukost. Vad ska man äta egentligen? Jag har nu börjat äta havregrynsgröt (1 dl havregryn och 2 dl vatten), till detta tar jag även kanel, cirka 1 msk hemmagjord äppelmos och ungefär 1 banan. Till detta brukar jag även äta ett kokt ägg för att hålla mig fram till lunch. Dricker ett stort glas vatten till detta (så ingen juice eller liknande). Hur ser ni på detta? Bra eller dåligt frukost vid viktminskning?
Citera
2014-08-27, 16:48
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtenMC
Det svåraste med att äta och träna tycker jag är frukost. Vad ska man äta egentligen? Jag har nu börjat äta havregrynsgröt (1 dl havregryn och 2 dl vatten), till detta tar jag även kanel, cirka 1 msk hemmagjord äppelmos och ungefär 1 banan. Till detta brukar jag även äta ett kokt ägg för att hålla mig fram till lunch. Dricker ett stort glas vatten till detta (så ingen juice eller liknande). Hur ser ni på detta? Bra eller dåligt frukost vid viktminskning?

Fungerar väl. Så länge du går ner i vikt fungerar det mesta.
Citera
2014-08-28, 00:13
Medlem
Hej är orolig över att jag tappar muskler när jag deffar, nån som kan hjälpa mig reglera min kost för mina behov, nämn bara hur mkt Kcal, protein och kolhydrater jag måste få i mig så skulle de va guld, för sitter som fast i ett träsk med den information jag har om ämnet just nu "/
Styrketränar tungt 1-2h 5-7ggr i veckan

Längd/Vikt/BMI
Citera
2014-08-28, 00:51
Medlem
Någon som kan hjälpa mig med kostschema?

Hej!

Jag tränar väldigt intensivt kondition, styrka, pass, osv. Varierar min träning och kör på som vanligt med att dela upp alla muskelgrupper 6 dagar i veckan om jobbet tillåter. Men behöver verkligen hjälp med kosten för trots att jag kämpar ihjäl så försvinner inte det "sista" fettet runt lår och rumpa främst. Väger 51-52kg och är 161. Har testat alla dieter som lchf, ätit lite, ätit mycket och det har lett till viktras, viktökning etc. Så att gå ner i vilt vet jag nu att det ej hjälper för då ser jag smalfet ut utan kläder. Jag har fått resultat, visst. Magrutor, lite konturer på armar och allt som är snyggt. MEN, helveteskaps musklerna syns inte för det lilla fettet blockerar . Vill öka i muskelmassa och minska i fettprocent.

Och nej, jag har ej råd att betala en grym PT några lax för tillfället då jag prioriterar hyra, mat och transport. Så finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig på traven? Skulle uppskattas jätte mycket för det minsta tips jag får av er!

Mina dagar kan se varierande ut då jag jobbar dag/kväll vid behov. Men försöker hålla mig ändå så gott jag kan till fasta tider.

Jag använder kosttillskott som magnesium (har magnesiumbrist, järnbrist enligt läkarn). Onewhey proteinpulver och casein hat precis inhandlats.

Jag har inte tillräckligt med kunskaper och därför vänder jag mig till er!
Citera
2014-08-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferister
Hej!

Jag tränar väldigt intensivt kondition, styrka, pass, osv. Varierar min träning och kör på som vanligt med att dela upp alla muskelgrupper 6 dagar i veckan om jobbet tillåter. Men behöver verkligen hjälp med kosten för trots att jag kämpar ihjäl så försvinner inte det "sista" fettet runt lår och rumpa främst. Väger 51-52kg och är 161. Har testat alla dieter som lchf, ätit lite, ätit mycket och det har lett till viktras, viktökning etc. Så att gå ner i vilt vet jag nu att det ej hjälper för då ser jag smalfet ut utan kläder. Jag har fått resultat, visst. Magrutor, lite konturer på armar och allt som är snyggt. MEN, helveteskaps musklerna syns inte för det lilla fettet blockerar . Vill öka i muskelmassa och minska i fettprocent.

Och nej, jag har ej råd att betala en grym PT några lax för tillfället då jag prioriterar hyra, mat och transport. Så finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig på traven? Skulle uppskattas jätte mycket för det minsta tips jag får av er!

Mina dagar kan se varierande ut då jag jobbar dag/kväll vid behov. Men försöker hålla mig ändå så gott jag kan till fasta tider.

Jag använder kosttillskott som magnesium (har magnesiumbrist, järnbrist enligt läkarn). Onewhey proteinpulver och casein hat precis inhandlats.

Jag har inte tillräckligt med kunskaper och därför vänder jag mig till er!

Periodisk fasta kanske? Där du endast äter mellan t.e.x 12.00 - 20.00
Citera
2014-08-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferister
Har testat alla dieter som lchf, ätit lite, ätit mycket och det har lett till viktras, viktökning etc. r!
Varför kan du inte köra på det som du gick ner i vikt av?
Citera
2014-08-28, 12:08
Medlem
Jo, periodisk fasta är inge problem gör mig. Men sen måste man ju äta rätt ändå,

Och varför jag ej äter det jag gjorde när jag rasa ner i vikt av är pga att det var väldigt ohälsosamt, ledde till dålig sömn, trötthet osv. Åt alldeles för lite och tappa mina muskler direkt. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in