Citat:
Ursprungligen postat av kraxel
Vad är målet? Gå upp eller ner i vikt? Försöker du öka i vikt så känns det helt spontant som att du äter lite för lite. Nu har du visserligen inte skrivit några mängder på allt, men om man utgår från det du har skrivit upp så känns det lite lite.
Mitt mål just nu är att gå upp i vikt, och det gör jag, och har gjort i flera månader, så det är inte för lite kalorier
I framtiden kommer jag att försöka deffa på samma schema, men byta ut mina måltider mot mat med mer protein och mindre kalorier, jag räknar med att jag får i mig ungefär 1000 kcal till middag just nu, och ungefär 600-800 till lunch.
Sedan 500-700 mitt tredje mål, detta blir då 2100-2500 kcal. Utöver detta får jag ju i mig ungefär 400-500 kcal i min shake efter träning och 300-400 i min shake på kvällen, då den blandas med mjölk

så överskott hamnar jag på, dagligen!
Tänkte mer på hur ni tycker upplägget ser ut! Och om det känns som lagom stora mål? Jag funderar på att t.ex. lägga in ett mål mat 1-2h innan träning, om det skulle kunna vara fördelaktigt - Och då t.ex. minska lite på ett annat mål

Och känns 2g protein per kg kroppsvikt som en optimal mängd?