Som de flesta så ogillar jag att köpa mat som ligger i konserv, undantaget är makrill och i vissa fall tonfisk. Det jag undrar över om ni har några tips på konservvarror som ni anser att fler borde pröva.
Pratar vi konserver i allmänhet eller just "konserver färdiga att värmas och äta"-konserver?
Konserver i allmänhet; De flesta konserver fungerar utmärkt att använva i matlagning, vem använder inte krossade tomater osv?
Burk-skinka klarar jag inte av, konstig konsistens. Ärtsoppa, men det är mest för att jag inte gillar ärtsoppa överlag.
"Färdig" mat på burk; Hmm.. makrill i tomatsås är jävligt gott, testa med lite majonäs på också. Kall ravioli är också bra, kanske mest för att det är smidigt (aka festival-mat)
Men saker som spaghetti och köttfärsås på burk, eller köttbullar och brunsås på burk skulle jag inte gärna äta, även om jag aldrig har testat...
Felix Gulaschsoppa är bara helt ljuvlig men kostar också runt 30:-.
Överskottsbolaget sålde för en del år sedan dillköttskonserver som var helt vansinnigt goda, har dessvärre inte hittat dem på länge. Någon som har sett dem? Kommer inte ihåg vilket märke det var.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!