Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Sjukt! Hade ingen aning om att man kunde trippa på dessa? Har använt dom några gånger mot "åksjuka" när jag kört på opiater/kratom och jag inte kunnat få tag på postafen men min enda erfarenhet av
dessa tuggumin är att de är hutlöst dyra och dessutom upplever jag att
dom funkar betydligt sämre än vad postafen gör. Har du provat att trippa på dom och hur är trippen isåfall? Måste ju kosta flera hundra för en tripp isåfall

1, Ja, de är skitdyra. 20mg i ett tuggummi, en tablett Amosyt (samma substans), som är receptbelagd, är på 100 mg.
2, Anledningen till att dom funkar sämre än Postafen är att dosen är för låg, det behövs 100 mg dimenhydrinat för att Calma ska fungera bra som lugnande, och då slår dom Postafen med hästlängder!
Det är hur enkelt som helst att få Amosyt utskrivet, bara säga Finlandskryss, Flygresa eller åksjuka i bil till läkaren, så har du en eller flera hundraburkar Amosyt på 100mg/tabl. på nån minut! Finns bara i hundraburkar också
Dimenhydrinat fungerar klart bättre, IMO, än Lergigan, Propavan, Atarax & Co., fast med mindre biverkningar, man sover bra på dem, samt att dom boostar opioider, benso och andra CNS-dämpande preparat mycket bra! (Och är kanon mot bakfylleillamående...)