2010-10-17, 01:12
Medlem
Psykotons avatar
Calma 20 mg (tuggumin), innehåller dimenhydrinat - en potent antihistamin som har ångestdämpande egenskaper, och vid doser på runt 500 mg trippar man på dom.

Detta är inget mindre än USA's välkända Dramamine ! Det "tyngsta" receptfria medel som släppts på senare år, men gått obemärkt förbi här på FB.

Nackdelar är att varje tuggummi bara innehåller 20mg, men finns på recept i Sverige under namnet Amosyt och då i 100 mg tabletter (enkla att få utskrivna, mot tex åksjuka inför en (påhittad ) kryssning).

Hjälper mot åksjuka, ångest, (opiat)klåda mm., ett universalmedel helt enkelt ! Boostar även effekten av opiater och lugnande preparat, men var försiktig, polyfarmaci kan vara farligt....

Glöm Valeriana och andra värdelösa naturmedel, det är bara business.
Citera
2010-10-17, 01:27
Medlem
Angeliques avatar
Valerina Forte. Synd bara att det luktar så djävulskt illa, tror faktiskt aldrig att jag känt en vidrigare lukt.

Annars rekommenderar jag skållheta bad och godis.
Citera
2010-12-06, 17:24
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Calma 20 mg (tuggumin), innehåller dimenhydrinat - en potent antihistamin som har ångestdämpande egenskaper, och vid doser på runt 500 mg trippar man på dom.

Detta är inget mindre än USA's välkända Dramamine ! Det "tyngsta" receptfria medel som släppts på senare år, men gått obemärkt förbi här på FB.

Nackdelar är att varje tuggummi bara innehåller 20mg, men finns på recept i Sverige under namnet Amosyt och då i 100 mg tabletter (enkla att få utskrivna, mot tex åksjuka inför en (påhittad ) kryssning).

Hjälper mot åksjuka, ångest, (opiat)klåda mm., ett universalmedel helt enkelt ! Boostar även effekten av opiater och lugnande preparat, men var försiktig, polyfarmaci kan vara farligt....

Glöm Valeriana och andra värdelösa naturmedel, det är bara business.

Sjukt! Hade ingen aning om att man kunde trippa på dessa? Har använt dom några gånger mot "åksjuka" när jag kört på opiater/kratom och jag inte kunnat få tag på postafen men min enda erfarenhet av dessa tuggumin är att de är hutlöst dyra och dessutom upplever jag att dom funkar betydligt sämre än vad postafen gör. Har du provat att trippa på dom och hur är trippen isåfall? Måste ju kosta flera hundra för en tripp isåfall
Citera
2011-02-07, 22:10
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Sjukt! Hade ingen aning om att man kunde trippa på dessa? Har använt dom några gånger mot "åksjuka" när jag kört på opiater/kratom och jag inte kunnat få tag på postafen men min enda erfarenhet av dessa tuggumin är att de är hutlöst dyra och dessutom upplever jag att dom funkar betydligt sämre än vad postafen gör. Har du provat att trippa på dom och hur är trippen isåfall? Måste ju kosta flera hundra för en tripp isåfall

1, Ja, de är skitdyra. 20mg i ett tuggummi, en tablett Amosyt (samma substans), som är receptbelagd, är på 100 mg.

2, Anledningen till att dom funkar sämre än Postafen är att dosen är för låg, det behövs 100 mg dimenhydrinat för att Calma ska fungera bra som lugnande, och då slår dom Postafen med hästlängder!

Det är hur enkelt som helst att få Amosyt utskrivet, bara säga Finlandskryss, Flygresa eller åksjuka i bil till läkaren, så har du en eller flera hundraburkar Amosyt på 100mg/tabl. på nån minut! Finns bara i hundraburkar också

Dimenhydrinat fungerar klart bättre, IMO, än Lergigan, Propavan, Atarax & Co., fast med mindre biverkningar, man sover bra på dem, samt att dom boostar opioider, benso och andra CNS-dämpande preparat mycket bra! (Och är kanon mot bakfylleillamående...)
Senast redigerad av Psykoton 2011-02-07 kl. 22:15.
Citera
2013-10-25, 00:32
Medlem
Död tråd, men sömnproblem är alltid aktuellt.

Jag tyckte Neurol fungerutmärkt, gärna i kombination med grön&kamillte och 3mg melatonin.
Jag tar 3-5 när jag inte kan somna(rek:2-3), och 2-3 när jag behöver lugna ner mig.

Har ätit imovane från och till i 10 år. så är glad att det fungerar för mig.

Det handlar det mycket om att göra en godnattrituall, hjärnan måste koppla av, vilket att inget stör.

Det finns en lugnande med 50% alkohol också, jag ick den när jag trappade ut 5mg Iktorivol jag ätit i 4.5 år. Det borde inte vara ömjligt att få den utskriven.
http://www.fass.se/LIF/product?4&use...20090224000706
Senast redigerad av Zi 2013-10-25 kl. 00:39.
Citera
2013-10-25, 01:04
Medlem
unleash82s avatar
Postafen fungerar bra om du slänger i dig 4-5 st
Citera
2013-10-25, 01:25
Medlem
Glyphics avatar
Snus
Citera
2013-10-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Postafen fungerar bra om du slänger i dig 4-5 st
Postafen?Vad är det (Ja jag kan googla) men undrar vad du tycker?

Dramamine är inte godkänt i Sverige men går att köpa online, så det rä bra säger du? ROA?
Jag antar det är som med melatonin, Mirakelmedicin för mig men måste köpa den från USA idag pga sverige skaffade licens för den så den byttes ut mot Circadin depot,
toppen ta den 2 timmar innan sämngdags, men grobby huvudvärk dagen efter.

Men se upp online naturläkemdel och kosttillskott, mycket utblandade skitprodukter, anabola?

ONT:apoteketsaker som går att flumma på.
Prova själv om du inte tro mig, du kommer bli lugn. Annars finns
AontAmosyt (Calma).
Senast redigerad av Zi 2013-10-25 kl. 02:24.
Citera
2013-10-25, 08:39
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Postafen?Vad är det (Ja jag kan googla) men undrar vad du tycker?

Dramamine är inte godkänt i Sverige men går att köpa online, så det rä bra säger du? ROA?
Jag antar det är som med melatonin, Mirakelmedicin för mig men måste köpa den från USA idag pga sverige skaffade licens för den så den byttes ut mot Circadin depot,
toppen ta den 2 timmar innan sämngdags, men grobby huvudvärk dagen efter.

Men se upp online naturläkemdel och kosttillskott, mycket utblandade skitprodukter, anabola?

ONT:apoteketsaker som går att flumma på.
Prova själv om du inte tro mig, du kommer bli lugn. Annars finns
AontAmosyt (Calma).

Postafen är en antihistamin, Meklozin.

Skrivs ofta ut storpack av mot åksjuka, sjösjuka, bakfylla! och graviditetsillamående tex

en vanlig bieffekt är att man kan blir lite slö. stoppa i dig 5-6 st och du blir slö, lugn, trött och vill förmodligen sova iofs, och det var ju inte tanken iofs insåg jag nu så bortse från detta
Senast redigerad av unleash82 2013-10-25 kl. 08:41.
Citera
2013-10-25, 09:19
Medlem
unleash82s avatar
Etanol är förmodligen det överlägset mest effektiva recepfria lugnande medlet du kan komma över.

Lågt doserat då såklart. Typ 1-2 starköl.

Inte lika diskret som att gå runt med en karta piller men ändå.

2-3 Åbro extra stark 7,3 borde du få plats med nånstans

Vill du att det ska ta mindre plats så försök få tag på läkarsprit 96% och förvara några doser i minibehållare. Shotta 1 st vid behov.

Borde säljas på apoteket som läkemedel, små väl avvägda doser i passande behållare
Senast redigerad av unleash82 2013-10-25 kl. 09:25.
Citera
2014-06-01, 23:39
Medlem
Valeriana Forte har ingen som helst effekt, är dyrt och borde förbjudas.
Citera
2014-06-01, 23:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Etanol är förmodligen det överlägset mest effektiva recepfria lugnande medlet du kan komma över.

Lågt doserat då såklart. Typ 1-2 starköl.

Inte lika diskret som att gå runt med en karta piller men ändå.

2-3 Åbro extra stark 7,3 borde du få plats med nånstans

Vill du att det ska ta mindre plats så försök få tag på läkarsprit 96% och förvara några doser i minibehållare. Shotta 1 st vid behov.

Borde säljas på apoteket som läkemedel, små väl avvägda doser i passande behållare

Handsprit på Apoteket är det mest effektiva receptfria lugnande preparat du kan komma över.

Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Valeriana Forte har ingen som helst effekt, är dyrt och borde förbjudas.

Varför?
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-01 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in