2010-01-17, 10:48
Medlem
Funderar p att placera ett par hudratusen och fick frslaget av Handelsbanken att kpa aktieindex obligationer. Ngon som har erfarenhet av dom och tycker ni rdet r bra ?
Citera
2010-01-17, 10:51
Bannlyst
Vad du n gr, anvnd inte din bank som mklare/dep utan vlj en fristende istllet. Lyssna inte fr mycket p bankerna heller.
Citera
2010-01-17, 11:05
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donkeshot
Funderar p att placera ett par hudratusen och fick frslaget av Handelsbanken att kpa aktieindex obligationer. Ngon som har erfarenhet av dom och tycker ni rdet r bra ?

Jag tycker det r fr hga avgifter p dessa produkter. De innebr lgre risk om brsen gr dligt men ocks lgre avkastning mot andra former om brsen gr bra.
Citera
2010-01-17, 13:00
Medlem
Vad ska jag satsa p anaser herrarna ?

Vad ska jag placera i ? Har liten eller ingen vana av aktier s jag vet inte om jag trs.
Citera
2010-01-17, 17:08
Bannlyst
Citat:
Vad ska jag placera i ? Har liten eller ingen vana av aktier s jag vet inte om jag trs.

Vad har du fr tidsperspektiv p ditt sparande? Vilken risk r du beredd att ta? Hur kommer ditt sparande vara upplagt, mnadsvis eller har du kanske en strre klumpsumma du ska investera?

Har du 200k som du skriver och exempelvis vill spara p lite lngre sikt, kp aktier i strre svenska stabila bolag inom olika branscher. Kolla runt lite mer i vrdepappersforumet, det r ven dr den hr trden borde ligga egentligen.
Citera
2010-01-17, 18:40
Medlem
Cadenzas avatar
Lgg frst och frmst de 200.000 kronorna i en kort rntefond. Slj sedan av typ 5000/10000 per mnad och kp fonder (detta kan stllas in s det skts automatiskt, t.ex. med Avanza). Bra fonder r t.ex. Avanza Zero, Skagen Global och Skagen Kon-Tiki. Behll och terinvestera alla utdelningar.

S skulle jag ha gjort i alla fall.
Citera
2010-01-18, 17:30
Medlem
Citat:

tycker att du ska kpa en eller 2st inte mer jag har kpt 2 st fr samanlagt21000kr jag tycker att man ska sprida aina plaseringar och inte bara kpa akier,fonder eller aktieindexobligationer

om jag var dig kulle jag lga mina pengar i tio lika stora hgar och investera en hg aktieindexobligationer

4hgar i olika aktier

4hgar i fonder

och med den sista hgen ligger du likvid om det skulle koma ntt kplge

det r i stort stt min portflj r byggd!! och jag har hafft en bra avkastning p lng tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in