2010-01-17, 09:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Som säkert framgått under åren, är många av oss genuina högerspöken mycket kritiska till hur alliansregeringen förvaltat regeringsansvaret. Viktig kritik har vi riktat mot främst kriminal-, säkerhets och invandringspolitiken. Men denna tråd är inte avsedd att kritisera Alliansen, utan fastmer framhålla viktiga förbättringar som gjorts, goda skäl att rösta alliansistiskt i höst och faran med att rösta så att Triaden vinner regeringsmakten.

Nedan framhålles några av de enligt mig, viktigaste skälen till att rösta på Alliansen:

1) Den ekonomiska politiken. Den har alls inte varit felfri, men att Sverige kunnat minska sitt underskott i de offentliga finanserna mitt i en global ekonomisk kris är ändå imponerande. Säkert kan mycket förbättras vidare, men jobbskatteavdraget har förbättrat situationen för många familjer och bör marknadsföras tydligare.

2) Regeringsduglighet. Efter en mycket skakig inledning, har regeringen Reinfeldt visat sig vara synnerligen kapabel i ekonomisk krishantering. Att media försökt få det till Maud Olofssons fel att GM är illa styrt, ändrar inte det objektiva intrycket.

3) Utbildningspolitiken. Björklund har visat sig vara synnerligen kraftfull och i sin iver att reformera skolsystemet till det bättre har han gjort det mesta rätt. Mycket återstår att göra, och tappar Alliansen makten, är förmodligen mycket av detta bortkastat och Sverige lär fortsätta sin väg mot en utbildningsnivå på Sudans nivå.

4) Socialförsäkringarna. Kraftfullare än vad media medgett har socialförsäkringarna reformerats mycket framgångsrikt, och det finns gott hopp om att vi småningom får fungerande bidragssystem.

Ja, fler områden finns säkert och vi bör konstruktivt framhålla ytterligare framgångsområden och gärna förslag på hur regeringen bör marknadsföra sin genomförda och för framtiden avsedda politik. Allt i syfte att framhålla behovet för Sverige med en alliansregering.

När det gäller SD kan det lämnas utanför, bara genom att konstatera att strategiskt är det bra om de tar S-röster och dåligt om de tar alliansröster. Nu gäller det Sverige och det är det de stora alternativen som gäller.
Citera
2010-01-17, 09:58
Medlem
WithGods avatar
Jag skulle rösta på jättebebisen om jag var tvungen att stödja någon i sju-klövern...... Men självklart kommer jag rösta på SD!
Citera
2010-01-17, 10:06
Medlem
cp-apas avatar
Det märks att du är typ 50 år Strix när man läser dina inlägg därför att du tydligen tror att socialförsäkringen är en viktigare fråga än Sveriges etniska uppsättning samt vårat folks överlevnad.

Det är där unga skiljer sig från de äldre. En ganska stor del av oss unga är trötta på den skiten som vi har växt upp med. Vi fick aldrig det Sverige ni fick.

De flesta av oss nöjer sig naturligtvis med att se på MTV och rösta på VPK. Möjligtvis är det så p.g.a. att vi svenskar faktiskt har blivit lite mer korkade den senaste tiden.

Hursomhelst blir det SD för min del. När vi har stoppat invandringen vänder jag kappan återigen i motvind för att få igenom flertalet liberala reformer.

Så är det att vara intelligent i ett korkat samhälle. Ständigt mot vinden. Nåväl.
Citera
2010-01-17, 10:09
Medlem
adagios avatar
Hur kommer det sig att varenda en vill ha ut invandrarna??
Finns det statistik som tyder på att Sverige skulle vara ett bättre ställe utan dem menar ni?? Eller är det en åsikt ni personligen tror på bara?
Citera
2010-01-17, 10:11
Medlem
WithGods avatar
Och som apan säger, sjukförsäkrningen är inte ens ett bekymmer om man ställer det mot Sveriges invandringspolitik.
Citera
2010-01-17, 10:13
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Finns det statistik som tyder på att Sverige skulle vara ett bättre ställe utan dem menar ni?? Eller är det en åsikt ni personligen tror på bara?
Det finns mycket statistik kring det ämnet faktiskt även om Expressens och Aftonbladets läsare inte får ta del av denna statistik.

Det finns våldtäktsstatistik, ekonomiskt statistik, arbetslöshetsstatistik, demografisk statistisk och mycket mycket mer statistik.

Om du sedan tog en titt på underforumet I&I:s tråd som är namngiven; "Källor, Statistik och Referenser." så kan kanske även du ta dig del av denna statistik.

Vad tror du? Ska vi sätta en slant på att en sådant namngiven tråd innehåller statistik? Låter som en lågoddsare.
Citera
2010-01-17, 10:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Som ungt högerspöke anser jag att det viktigaste är att krossa etablissemangets hegemoni, och under inga som helst omständigheter rösta på ett parti, eller enklaver partier, som är mer kulturmarxistiska än röd-gröna-röran. Att skapa medvetenhet & förändring i den dimensionen är miljarder gånger viktigare än den ekonomiska politiken. Bevara Sveriges "etniska autonomi" har viss bäring det med....

Det fungerar inte att rösta "säkert" på ett skitalternativ bara för att undvika sammandrabbning med ett värre skitalternativ. Då tar vi oss aldrig ur gyttjan. Nu är det dags för förändring, även om det kostar ett val till Mona, och det är Sverigedemokraterna som står för den. Varje röst är viktig, och varje röst gör skillnad.
Senast redigerad av skogshuggar3n 2010-01-17 kl. 10:48.
Citera
2010-01-17, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Har du ens sökt? Det finns sjukt många anledningar att motssätta sej invandringen. Brottsligheten, ekonomin, arbetslösheten är bara några exempel. Invandring hade varit bra, men vi kan tydligen inte klara av invandringen. 2000000 invandrare på 15 år? Nej tack.

SD för min del här med.
Citera
2010-01-17, 10:41
Medlem
glimmandes avatar
Enda anledningen till att rösta på alliansen är den allmänborgerliga rädsla (som även jag drabbas av till och från) om de totala vansinnesdåd som VPK och MP kan åsamka den stackars svenska nationen vid maktövertagandet. Det finns ingen gräns för vad dessa nötter skulle kunna hemfalla åt om de får ett allt för starkt inflytande. Tur nog så skulle de stabiliseras upp av sossarna som pga tidigare maktinnehav är pragmatiker.

Det är också ett faktum att en röst på SD gynnar tillkomsten av en vänsterregering. I slutändan så är det främst allmänborgerliga män som går över till SD och ej sosseboskapen. Borgarna är folkförrädare gällandes det som Strix tar upp (försvar, invandring ...) vilket ju även vänstern får sägas vara. Det svenska folket behöver en motpol och representanter i riksdagen för att väga upp kosmopolitlakejerna. Detta väger tyngre än fyra år av vänsteristiska nidingsdåd.
Citera
2010-01-17, 10:43
Medlem
WithGods avatar
Kan någon förklara för mig varför norrlänningarna som är i stort behov av sina bilar röstar fram en rödgrön regering som kommer krossa dom?
Citera
2010-01-17, 10:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Nja...

Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Det märks att du är typ 50 år Strix när man läser dina inlägg därför att du tydligen tror att socialförsäkringen är en viktigare fråga än Sveriges etniska uppsättning samt vårat folks överlevnad.

Det är där unga skiljer sig från de äldre. En ganska stor del av oss unga är trötta på den skiten som vi har växt upp med. Vi fick aldrig det Sverige ni fick.

De flesta av oss nöjer sig naturligtvis med att se på MTV och rösta på VPK. Möjligtvis är det så p.g.a. att vi svenskar faktiskt har blivit lite mer korkade den senaste tiden.

Hursomhelst blir det SD för min del. När vi har stoppat invandringen vänder jag kappan återigen i motvind för att få igenom flertalet liberala reformer.

Så är det att vara intelligent i ett korkat samhälle. Ständigt mot vinden. Nåväl.

...det var väl att ta ti litet för mycket. Jag inser tvivelsutan invandringens betydelse och kritiserar ofta den förda politiken. Men SD kan inte bilda regering, utan nu handlar det om att skydda Sverige mot Triaden.
Citera
2010-01-17, 10:47
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Som säkert framgått under åren, är många av oss genuina högerspöken mycket kritiska till hur alliansregeringen förvaltat regeringsansvaret. Viktig kritik har vi riktat mot främst kriminal-, säkerhets och invandringspolitiken. Men denna tråd är inte avsedd att kritisera Alliansen, utan fastmer framhålla viktiga förbättringar som gjorts, goda skäl att rösta alliansistiskt i höst och faran med att rösta så att Triaden vinner regeringsmakten.

Nedan framhålles några av de enligt mig, viktigaste skälen till att rösta på Alliansen:

1) Den ekonomiska politiken. Den har alls inte varit felfri, men att Sverige kunnat minska sitt underskott i de offentliga finanserna mitt i en global ekonomisk kris är ändå imponerande. Säkert kan mycket förbättras vidare, men jobbskatteavdraget har förbättrat situationen för många familjer och bör marknadsföras tydligare.

2) Regeringsduglighet. Efter en mycket skakig inledning, har regeringen Reinfeldt visat sig vara synnerligen kapabel i ekonomisk krishantering. Att media försökt få det till Maud Olofssons fel att GM är illa styrt, ändrar inte det objektiva intrycket.

3) Utbildningspolitiken. Björklund har visat sig vara synnerligen kraftfull och i sin iver att reformera skolsystemet till det bättre har han gjort det mesta rätt. Mycket återstår att göra, och tappar Alliansen makten, är förmodligen mycket av detta bortkastat och Sverige lär fortsätta sin väg mot en utbildningsnivå på Sudans nivå.

4) Socialförsäkringarna. Kraftfullare än vad media medgett har socialförsäkringarna reformerats mycket framgångsrikt, och det finns gott hopp om att vi småningom får fungerande bidragssystem.

Ja, fler områden finns säkert och vi bör konstruktivt framhålla ytterligare framgångsområden och gärna förslag på hur regeringen bör marknadsföra sin genomförda och för framtiden avsedda politik. Allt i syfte att framhålla behovet för Sverige med en alliansregering.

När det gäller SD kan det lämnas utanför, bara genom att konstatera att strategiskt är det bra om de tar S-röster och dåligt om de tar alliansröster. Nu gäller det Sverige och det är det de stora alternativen som gäller.

3)an är du helt och cyklar på, jag fattar inte vad det är för masspsykos som drabbat liberalerna i partiet. De vill förbjuda friskolor. Det är jävla kommunister, allihopa! Bättre vore att DIREKT RIVA UPP ALLA PALMES BESLUT OCH ALLA GÖRAN PERSSONS BESLUT! Så finge vi ha en skolgång värd namnet i Sverige! Tillbaka till 4a-årig tekniskt gymnasium, gymnasieingenjörer och studentexamen. BORT MED ESTET OCH MEDIA OCH ALLA JÄVLA STRÖKURSER PÅ UNIVERSITETEN! LÅT MÄNNISKOR BETALA FÖR SINA FRITIDSINTRESSEN! JÄVLA KOMMUNISTER I REGERINGEN! FYFAN! DÖ!!!!

Jag som liberal är TVINGAD MOT MIN VILJA att rösta på SD. Det är så jävla hemskt, men vad ska jag annars göra? Det finns liksom inget val, jag blir en flykting i mitt eget land annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in