2010-01-17, 03:46
Medlem
Jag vet inte om detta är rätt ställe att posta men here goes:

Jag använder mig utan Windows 7 home premium och undrar hur man ändrar så att när man tabbar ut ur ett spel så hörs inte spel-musiken längre. Just nu om jag tabbar ut från säg Call Of Duty Modern Warfare 2 så hörs musiken fortfarande.

Ett annat problem jag har är att om jag inte startar skype/ventrilo så fort datorn startar så vägrar dom fungera. Speciellt ventrilo, det funkar inte om jag har öppnat andra program tidigare (det kan vara vilka program som helst, men oftast spel). Någon som vet vad som kan vara problemet?
Citera
2010-01-17, 03:59
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
Jag använder mig utan Windows 7 home premium och undrar hur man ändrar så att när man tabbar ut ur ett spel så hörs inte spel-musiken längre.
Bra, nu vet vi vad du INTE använder, du skulle inte kunna berätta vad det är för OS du faktiskt kör?

För övrigt tror jag inte att ditt problem med COD MF2 går att lösa, det är bara att acceptera. Du borde dock kunna trycka upp "ljudmixern" genom att dubbelklicka på ljudikonen och stänga av ljudet från spelet, men för utom det tror jag inte att det går att lösa.
Citera
2010-01-17, 10:58
Medlem
Garnaals avatar
Kör Ventrilo som administratör för att undvika att det "lägger sig i bakgrunden". (Högerklicka på programmet eller genvägen -> Egenskaper -> Kompatibilitet)

Musiken i MW2 går att stänga av helt.

Någonstans i spelets mappstruktur finns det en mapp som heter "miles", döp om denna till "gris" eller vad fan som helst, då har du inte längre någon musik eller några ambient-ljud på banorna. Högst rekommenderat då man har lättare att höra fotsteg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in