• 4
  • 5
2004-03-04, 19:40
Medlem
fredde_coolings avatar
Om sidan hadde funkat så hade man kunnat gjört så! :P
Citera
2004-03-04, 23:56
Medlem
Inte alls svårt och fixa till designen och få den exakt likadan. Det där själv få lösenord 'n' användarnamn saken som jag inte förstår. Har inte mailto: utan GET. Help!
Citera
2004-03-05, 00:27
Medlem
LonErs avatar
Det var ett förbaskat tjat. Vilken "kod" är det ni menar? Om ni ska slänga upp en låtsas-Lunar behöver ni först all html-kod från original-Lunarstorm. Vad ni sedan ska göra är en liten ändring inom <form>-taggen, så att login/user via ett script skickas till er. Deja vú...
Citera
2004-03-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonEr
Det var ett förbaskat tjat. Vilken "kod" är det ni menar? Om ni ska slänga upp en låtsas-Lunar behöver ni först all html-kod från original-Lunarstorm. Vad ni sedan ska göra är en liten ändring inom <form>-taggen, så att login/user via ett script skickas till er. Deja vú...
Precis det jag menar det du sa i slutet, koden är ju no problema! Men vad ska stå när man loggar in, knappast t.ex admin/login.php.
Citera
2004-03-05, 19:05
Medlem
LonErs avatar
Det kan det visst stå, om du har ett script på din server med det namnet. För övrigt verkar det som att alla här behöver läsa på angående såväl Html som Cgi.

Så här fungerar <form>-taggen. "Action" ska peka på den plats som informationen som fyllts i formuläret ska skickas till, i detta fall user/login som ska skickas till ett script som skickar informationen som fyllts i till en e-postadress. "Method" ska vara antingen Post eller Get. De fungerar på i stort sätt samma vis, skillnaden ligger bl a i att Post lagrar informationen i en miljövariabel, medan Get lagrar den som standardinput. Dessutom visas informationen Get skickat i adressfältet, vilket inte alltid är välkommet. Använd INTE mailto: som method, såvida ni inte har att göra med invalida tioåringar.

Ni kan INTE använda lunarstorms script som finns ifyllt som Action. Lunarstorms script kontrollerar det som fyllts in mot sin databas, och det är ju inte vad ni vill göra. Kruxet för er verkar alltså vara att få tillgång till ett script som kan skicka den ifyllda informationen till er e-postadress. Återigen: niklasson.net tillhandahåller sådana script, ingen kunskap om Perl eller annat är nödvändig.
Citera
2004-03-06, 13:26
Medlem
Annars om man vill dra idén lite längre kan man kanske ändra typ www.nordea.se(eller nån annan bank på internet...) till sin egen server och sen bara redirecta allting genom sin server till nordea´s fast sen när dom trycker på logout så fejkar man bara logouten och överför massa pengar till sitt eget konto.. eller så om man är riktigt 31337 så gör man en worm eller ett virus som sprids och mappar om allting åt en på en massa datorer så kan man föra över flera miljoner kronor.. probbset är ju att man bara kan föra över pengar till konton i sverige med internetbankerna.. bara en idé typ.. ett annat problem är ju den där digitala signaturen som nordea använder men jag tror inte dom flesta skulle tänka på ifall överföringen var krypterad eller inte ifall sidan ser precis likadan ut..
Citera
2004-03-08, 14:44
Medlem
Eftersom ingen här vill dela med sig så fixar jag en själv. Det jobbiga är att lunarstorm är så fulkodat, och man får scriptfel när man kör det offline. Går i alla fall att fixa efter tio minuter med delete-knappen.
Citera
2004-03-08, 15:33
Medlem
I min skola har datorerna safety card (återställer hårddiskinnehållet vid start). Jag har följande filer på min hemkatalog för att snabbt ändra ip-numret www.lunarstorm.se går till, och även lägga lunarstorm som startsida.

lunar.reg
Kod:
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="http://www.lunarstorm.se"

lunar.bat
Kod:
echo ##.##.##.##	www.lunarstorm.se >> c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
lunar.reg
Citera
2004-03-08, 18:38
Medlem
fredde_coolings avatar
Jag försökte mig på att gjöra samma med PA men jag fick lite problem...
nån som kan HTML bra lr? http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=114184

//fREDDE
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här