• 1
  • 2
2010-01-17, 02:25
Medlem
Tjena,

Vilket av dessa utbildningar skulle vara ett smart val ifall man vill ha jobb samt en bra ln i framtiden? kan ocks sga att det troligen kommer att bli en 2 rs master ocks.
Just nu r jag mest intresserad av lnk 1 och 2. Hur ser branchen ut fr lnk 2och te.x vad brukar hgskoleingenjrer i robotik - mekatronik syssla med p jobbet?

1: http://www.kth.se/utbildning/program...jor/datateknik

2: http://www.kth.se/utbildning/program...ronik-robotik- mekatronik

3: http://www.kth.se/utbildning/program.../elektroteknik

4: http://www.kth.se/utbildning/program...ovation-design
Citera
2010-01-17, 02:32
Medlem
Kanske lite OT, men jag undrar varfr du inte har funderingar p studier som civilingengr (inom motsvarande mnen) om du r intresserad av att bygga p din hgskoleing. examen med en masters?
Citera
2010-01-17, 02:38
Medlem
BiffenEks avatar
Hade du tnkt arbeta inom Sverige? Satsa p en KY utbildning inom det omrdet du r intresserad av d lnen r detsamma plus att du fr lite arbetslivserfarenhet under utbildningen.
Citera
2010-01-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akaciastigen28
Kanske lite OT, men jag undrar varfr du inte har funderingar p studier som civilingengr (inom motsvarande mnen) om du r intresserad av att bygga p din hgskoleing. examen med en masters?

Eftersom betygen inte r p topp, drfr funderar jag p att ta en liten omvg om mjligt? Men har fr mig att det r vldigt ltt att komma in p ngon liknande civilingengrs utbildning men svrt att hnga med genom utbildningen d matten tydligen r vldigt svr, stmmer detta?

*Edit*
Tnkte ocks p att jag vill gra ngot praktiskt, och r inte precis helt sker p att jag vill plugga i 5 r, drfr kan jag istllet g p en 3 rs utbildning och sedan drefter bestmma om jag vill fortstta eller kra igng med arbetslivet.
Senast redigerad av Biox90 2010-01-17 kl. 02:50.
Citera
2010-01-17, 06:13
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biox90
Eftersom betygen inte r p topp, drfr funderar jag p att ta en liten omvg om mjligt?
Varfr r de inte det? r du korkad, skoltrtt eller ointresserad av allt annat n matte och fysik. Jag menar inte att frolmpa dig men svaret p den frgan r ganska avgrande fr fortsatta studier, speciellt nt det gller Ing.
Citat:
Tnkte ocks p att jag vill gra ngot praktiskt, och r inte precis helt sker p att jag vill plugga i 5 r, drfr kan jag istllet g p en 3 rs utbildning och sedan drefter bestmma om jag vill fortstta eller kra igng med arbetslivet.
Det heter KY fast utan en fin diplom som nd inte r vrt ett skit i Sverige.
Citera
2010-01-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenEk
Varfr r de inte det? r du korkad, skoltrtt eller ointresserad av allt annat n matte och fysik. Jag menar inte att frolmpa dig men svaret p den frgan r ganska avgrande fr fortsatta studier, speciellt nt det gller Ing.

Det heter KY fast utan en fin diplom som nd inte r vrt ett skit i Sverige.

Med bara en KYutbildning lr man inte komma lika lngt med som en civ.ing.
Citera
2010-01-17, 12:28
Medlem
__carls avatar
Vad r grejen med all KY-hype? Vad lr man sig egentligen frsta dagarna? Att den utbildning man valt r verlgsen alla hgskoleutbildningar och att det bara r uppblsta snobbar som gr p universitet?
Citera
2010-01-17, 12:37
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Hade du tnkt arbeta inom Sverige? Satsa p en KY utbildning inom det omrdet du r intresserad av d lnen r detsamma plus att du fr lite arbetslivserfarenhet under utbildningen.
Bevis fr att lnen r densamma vore trevligt. Utan det r du bara nnu en i raden av KY-pojkar som inte validerat sina pstenden.

TS
Besk skolan ifrga och prata med folk p respektive utbildningar. Ger en rtt bra inblick i hur det r att studera p hgskolan samt vad det r sorts folk som pluggar. Jag gjorde detta infr mitt val och tyckte att det var sjukt givande.
Senast redigerad av black-swan 2010-01-17 kl. 12:41.
Citera
2010-01-17, 14:02
Medlem
Citat:

Det r s att jag inte var motiverad, men nu nr man verkligen r det s knns det som en hel annan grej att plugga. Kommer nog att snitta runt 15 eller lite mindre, men inte mer iallafall.

Men r det verkligen s svrt att klara hela utbildningen trots att man pluggar ngra timmar dagligen och har motivationen?
Citera
2010-01-17, 14:27
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Det r s att jag inte var motiverad, men nu nr man verkligen r det s knns det som en hel annan grej att plugga. Kommer nog att snitta runt 15 eller lite mindre, men inte mer iallafall.

Men r det verkligen s svrt att klara hela utbildningen trots att man pluggar ngra timmar dagligen och har motivationen?

Har du ett intresse fr matte och fysik?
Citera
2010-01-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Har du ett intresse fr matte och fysik?

yes, mkt roliga mnen nr man kan
Citera
2010-01-17, 15:59
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
yes, mkt roliga mnen nr man kan

D r det givet, har du ngot sidointresse? Typ kemi, fysik, biologi, medicin, farkoster, design, programmering osv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in