Citat:
Ursprungligen postat av p-o-t-a-t-o-e-s
Jag fick nyss ett utbrott. Antar att känslorna har byggts upp till ett jävla berg under kvällen. Eller under senaste veckan, kanske. Kan inte riktigt förklara känslan. Sinnessjuk ångest, förtvivlan och ilska. Håller på att bli galen tror jag. Slog näven i bordet och slängde iväg ett glas över halva lägenheten. Flög upp och lyfte upp datorstolen och slog den i väggen flera gånger. Slog med knytnävarna i garderobsdörren och satte mig på golvet och storgrinade. Ville slå sönder hela jävla lägenheten och mig själv.
Inte första gången det här händer. Men jag brukar kunna kontrollera mig själv och inte slå sönder saker. Känner mig helt tom nu, urladdad. Var fortfarande helt förstörd när jag började skriva det här.
Vet verkligen inte vart jag ska göra av mig själv och alla mina tankar längre. Alltid en "tung" känsla i huvudet. All jävla ångest. Det slutar aldrig. Allt går bara på repeat. Det känns overkligt att se på mig själv i spegeln. Tiden går men ändå inte. Den står stilla för mig, i mitt huvud. Fyller 21 i år. Men vart fan är jag mentalt? Jag lever fan i en annan värld.
Och vem fan bryr sig egentligen? Mina tankar spelar så jävla lite roll och ändå förstör de mig och mitt liv.. vet inte ens vart jag vill komma, men jag postar den här tråden ändå.
Du skulle kunna ta kontakt med en psykiater, psykolog, terapeut eller nåt. Skolkurator kanske. Går du i skolan, eller jobbar? Bor hemma eller själv? Nåt jobbigt som inträffat på sistone, pressad situation?
Om inte något särskilt på tapeten så skulle det kunna vara början på en klassisk depression; ibland är vrede o aggression mkt framträdande. O både medicin o samtal skulle kunna få bukt med det.