2010-01-17, 00:12
Medlem
Horsies avatar
Hej. Skulle kika lite film nyss med datorn kopplad till Tv:n via hdmi, när jag böjde mig fram för att plugga in hdmi kabeln så trillade en o öppnad cola ur min kängruficka på magen och landade rakt på tangentbordet på min laptop ca 20 cm, colan gick inte sönder.
Datorn fortsatte att fungera tills jag stängde locket på den, när jag öppnar den nu och startar igång den så står det "no bootable device insert boot disk and press any key". Jag har sökt lite här inne om detta men hittar mest MAC svar.
Kan tillägga att datorn ej är med än 2 månader gammal.

Kan det vara så att någon enhet hoppat ur läge där inne? Tacksam för svar!

//Horsie
Citera
2010-01-17, 00:18
Medlem
besterzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsie
Hej. Skulle kika lite film nyss med datorn kopplad till Tv:n via hdmi, när jag böjde mig fram för att plugga in hdmi kabeln så trillade en o öppnad cola ur min kängruficka på magen och landade rakt på tangentbordet på min laptop ca 20 cm, colan gick inte sönder.
Datorn fortsatte att fungera tills jag stängde locket på den, när jag öppnar den nu och startar igång den så står det "no bootable device insert boot disk and press any key". Jag har sökt lite här inne om detta men hittar mest MAC svar.
Kan tillägga att datorn ej är med än 2 månader gammal.

Kan det vara så att någon enhet hoppat ur läge där inne? Tacksam för svar!

//Horsie

verkar som om något är fel på hårddisken, ta den på lagning för att om du öppnar datorn så bryter du mot garantin
Citera
2010-01-17, 00:34
Medlem
Horsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besterz
verkar som om något är fel på hårddisken, ta den på lagning för att om du öppnar datorn så bryter du mot garantin

Ja, får väl göra så.. Det är ju inga externa skador på den..
Det va bättre förr, när datorerna var stora som ett vardagsrum!

tack..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in