2010-01-16, 22:57
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Hej!

Testade precis att starta upp min nya stationära dator. En Acer Aspire följt av några siffror, kan kolla upp om det behövs. Jag försökte plugga in min gamla Dell skärm, som använder sig av ett vga-uttag(Eller DVI? den lilla blåa med järngrejs iaf).

När jag startar datorn så svarar dock inte skärmen. Knappen blir gul istället för grön som när den är on. Vad kan felet vara?

Mvh,
Cookiepants.
Citera
2010-01-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Hej!

Testade precis att starta upp min nya stationära dator. En Acer Aspire följt av några siffror, kan kolla upp om det behövs. Jag försökte plugga in min gamla Dell skärm, som använder sig av ett vga-uttag(Eller DVI? den lilla blåa med järngrejs iaf).

När jag startar datorn så svarar dock inte skärmen. Knappen blir gul istället för grön som när den är on. Vad kan felet vara?

Mvh,
Cookiepants.
Testat en annan skärm?
Citera
2010-01-16, 23:28
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanished
Testat en annan skärm?

Har dessvärre inte den möjligheten just nu. Befinner mig i en ny lägenhet och har endast tillgång till en laptop utöver den stationära datorn.

Bör poängteras att skärmen tidigare har haft ett litet glapp i sig, men ingenting som har varit någon fara. Kanske borde testa den skärmen med laptopen istället för att kunna dra en slutsats.
Citera
2010-01-17, 17:20
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Löste problemet.

Det fanns 2 st utgångar. Den ena var förkorkad av någon anledning, den andra var lite smågömd och därför hittade jag den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in