Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-24, 13:23
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Bra avsnitt, ska bli roligt att se vad som händer nu, Owen kanske får ta in lite muskler från IRA? Förarna från konvojen är väl inte mycket att lita på.

Fick vi svar på att det inte var Nucky som gav ordern att döda Manny med, var väl ganska uppenbart att Richard gjorde det självmant, men några här trodde annat...

Klart Richard gjorde det självmant. Vad skulle Nucky ha att tjäna på att döda Manny? Tvärtom förlorade han nu viktiga muskler och de hade ju ingen konflikt med varandra som skulle motivera att Nucky skulle vilja ha honom död.
Senast redigerad av Falcão 2012-09-24 kl. 13:25.
Citera
2012-09-24, 15:49
Medlem
NirvanAs avatar
Fattade jag det rätt när pengarna Nucky gav till snubben med skålen var för "protection"? Vad för protection snackar vi om här?
Citera
2012-09-24, 16:03
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fattade jag det rätt när pengarna Nucky gav till snubben med skålen var för "protection"? Vad för protection snackar vi om här?

De betalar för politiskt beskydd så att säga. Han hjälper dem med sina kontakter inom polis, rättsväsende, politiker etc. Är baserad på den här killen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaston_Means
Citera
2012-09-24, 20:38
Medlem
NirvanAs avatar
Hemskt lite aktivitet i den här tråden sen äckel jimmy dog...coincidence.. i think not
Citera
2012-09-24, 21:18
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Bra avsnitt, fint att se Eli igen, jag undrar dock varför Nucky skiter så totalt i sina brorsbarn. Även fast hans bror har varit ett rövhål så är det ju inte direkt deras fel, jag undrar nästan inte om att det är en avundsjuka över att hans bror har en jävla massa barn när hans egna son dog.
Citera
2012-09-24, 22:16
Medlem
Håller med andra skribenter, bra avsnitt!

Härligt att Chalky White och Eli är med igen!

Är det bara jag som gillar Rosetti? Vet inte varför jag gör det, men han har en utstrålning och är ganska soft.
Citera
2012-09-24, 22:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Håller med andra skribenter, bra avsnitt!

Härligt att Chalky White och Eli är med igen!

Är det bara jag som gillar Rosetti? Vet inte varför jag gör det, men han har en utstrålning och är ganska soft.
Har har en psykopatisk&narcissistisk utstrålning
Citera
2012-09-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har har en psykopatisk&narcissistisk utstrålning
En äkta wiseguy
Citera
2012-09-24, 23:21
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Även jag har börjat gilla Gyp mer och mer. "Sometimes it's not called that?".

Här kommer något från Season 3 trailern som kan vara en spoiler:
Senast redigerad av BLODSPAKT 2012-09-24 kl. 23:24.
Citera
2012-09-25, 00:30
Medlem
TaxMonkeys avatar
Satans vilken värdelös karaktär Margaret har blivit. Hon var intressant i säsong 1, i och med att hennes öde reflekterade alkoholens baksida, men manusförfattarna har verkligen tappat vilja eller förmåga att göra något bra med henne sedan början av säsong 2.

Kul att "Omar Sr." (Chalky White) är tillbaka, hoppas han för en större roll denna gång.

Vad tänker förresten den psykopatiska italienaren? (Glömt hans namn.) Tror han verkligen att han kan överleva ett krig med både Nucky och Rothstein? Var kom förresten alla hans män ifrån när de var vid bensinstationen? Har en sådan vidrig människa verkligen ett sånt stort kontaktnät, eller är han anknuten till någon maffiafamilj?
Citera
2012-09-25, 05:30
Medlem
Hur kommer det sig att varenda kvinna i denna fuuucking serie är en jävla hora och en lösaktig slampa som särar på sina ben lilla kvickt för att få sitt håriga sköte tryckt?

Var det verkligen så i början på 1900-talet? Okej idag eller på 60-70 talet det köper jag.
Eller är det så att kvinnorna varit såna fkin slampor som de framställs i denna serie sedan urminnes tider?

Speciellt slampan Margarit. En mamma till 2. Fyfan. Viss. Hon har behov. Men du behöver för fan inte va en jävla hora.

Jimmys fru ska vi inte ens prata om. Lesbiska fitta. Skulle ställa opp på en 3-kant om inte Jimmy kom hem i tid. Wtf is that? Mamma till en ung son

Jimmys mamma är ju också en jävla hora. Hur de kunde välja en sån ung kvinna att spela hans mamma är skandal. Trodde först det var hans älskarinna men hon visa ju senare vad hon gick för.

16-åringen som har barn med president kandidaten. Det är ju den absoluta toppen av horighet.
Ung och har barn med en gift man.

osv.....

Tycker man borde skära ner på detta jävla budskap som skickas ut till tittarna och de unga tjejerna bland tittarna. Eller alla kvinnor bland tittarna till o med.

Att man ska suga kuk o knulla så fort man kan, speciellt om du e gift och har förhållande.

Varenda kvinna i serien klär sig anständigt förutom tjejerna som jobbar på horhus och ändå är de lättfotade.

Nämn en kvinna som inte horar runt i serien?

Sex löser inte alla problem. Kommer inte på en serie såhär på rak arm som på samma sätt hänger ut kvinnorna men framförallt kvinnorna som är i relation på detta sätt.
Senast redigerad av Ploppmannen 2012-09-25 kl. 05:34.
Citera
2012-09-25, 08:29
Medlem
teflonpannan69s avatar
Har sett 7 avsnitt av säsong ett nu. Fullkomligt älskar serien, även om vissa moment med Schröder tjejen kan bli lite långdragna.

Min favoritkaraktär är absolut Nelson, den där federala agenten. Hela hans karaktär är känns väldigt mysko och djup på något sätt.

Den karaktär jag gillar allra minst är Schröder, oerhört tråkig och mesig person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in