Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Rosetti känns skapad för att bli publikens hatobjekt. Han kommer nog figurera en del i säsongen bara för att hooka alla tittare som vill se honom dödad, inte olikt Ralphie i Sopranos.
Margret fyller kanske ingen funktion längre storymässigt, men gillar ändå hennes karaktär eftersom hon i sitt sökande efter moralisk upprättelse framstår som en av de mer genuina människorna i serien, tillsammans med Van Alden som man bara hoppas skall klara sig bra i konflikten mellan O'Banion och Capone.
Även om det är lite tidigt att säga redan så skulle jag nog snarare likna Rosetti med Richie Aprile än Ralphie om man ska ta någon från Sopranos. Ralphie var en sjuk en jävel men hade också anda sidor, medan Richie bara var ett problem som jag gissar att Rosetti kommer vara.
Hoppas Richard Harrow får större roll den här säsongen, han är utan att överdriva en av mina absoluta favoritkaraktärer från alla filmer och tv-serier jag har sett. Dessvärre har jag lite svårt att se det, då det inte hade varit helt ologiskt om han försvann ur storyn i samband med Jimmy. Å andra sidan inser nog skaparna att det hade varit dumt att ta bort en så briljant och populär karaktär. Kanske att han kan göra något sorts försök att rädda Jimmys son från sin manipulativa mormor. Någon som har en teori förresten om varför han dödade ryssen helt plötsligt?