2012-09-20, 19:59
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
ha ha ja då framstår ju jag inte som nåt geni som räknat ut det där direkt

jaja jag hade faktiskt inte koll och fick såna vibbar att han verkade gilla det där lite väl mkt när de dödade tjuven

Man ska ju inte skriva här om man bara ska vara negativ men det konceptet känns ju inte sådär jätteoriginellt eller hur?

Nä, inte superoriginellt kanske men ser ändå fram emot att se hur Nucky går all in under den här säsongen.
Citera
2012-09-21, 03:15
Medlem
ragingcows avatar
Väldigt bra säsongsstart ,ska bli intressant och se om Nelson van alden kommer att byta spår och börja jobba för `den där irländska gangstern.
Citera
2012-09-21, 05:51
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Väldigt bra säsongsstart ,ska bli intressant och se om Nelson van alden kommer att byta spår och börja jobba för `den där irländska gangstern.

Det känns givet att det blir så ju.
Citera
2012-09-21, 16:03
Medlem
E de bara jag som hoppas Margaret dör snabbt?
Citera
2012-09-21, 21:06
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
E de bara jag som hoppas Margaret dör snabbt?
Hon kan gärna försvinna från serien.
Citera
2012-09-22, 18:15
Medlem
namgrebs avatar
Nä, säsongsstarten gjorde inte mycket för mig, jag satt mest och kände hur viktig Jimmy ändå var för serien.

Vad som krävs nu är att någon karaktär utvecklas till att bli nästa antihjälte. Personligen anser jag att Richard Harrow har rätt förutsättningar men det kräver samtidigt att han utvecklas ifrån den mer ambitiöst reserverade inställningen till en där han tar för sig, dvs. ett dubbeleggat svärd; vi gillar ju Harrow delvis för hans lågmälda men livsfarliga enkelhet, samtidigt som han har all möjlighet i världen att utvecklas till en gangster i sin egen rätt, en motpol till Nucky som bygger sitt avancemang på att hans enda vän i världen har mördats och en vilja att ta sig ur ensamheten.

Tyvärr tror jag inte att detta kommer att ske utan att serien fortlöper med sin gubbromantik och möjligen, med hänsyn till den nya karaktären som har introducerats, våldsromantik.
Citera
2012-09-22, 18:32
Medlem
Atlanteans avatar
Rosetti känns skapad för att bli publikens hatobjekt. Han kommer nog figurera en del i säsongen bara för att hooka alla tittare som vill se honom dödad, inte olikt Ralphie i Sopranos.

Margret fyller kanske ingen funktion längre storymässigt, men gillar ändå hennes karaktär eftersom hon i sitt sökande efter moralisk upprättelse framstår som en av de mer genuina människorna i serien, tillsammans med Van Alden som man bara hoppas skall klara sig bra i konflikten mellan O'Banion och Capone.
Citera
2012-09-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Rosetti känns skapad för att bli publikens hatobjekt. Han kommer nog figurera en del i säsongen bara för att hooka alla tittare som vill se honom dödad, inte olikt Ralphie i Sopranos.

Margret fyller kanske ingen funktion längre storymässigt, men gillar ändå hennes karaktär eftersom hon i sitt sökande efter moralisk upprättelse framstår som en av de mer genuina människorna i serien, tillsammans med Van Alden som man bara hoppas skall klara sig bra i konflikten mellan O'Banion och Capone.

Även om det är lite tidigt att säga redan så skulle jag nog snarare likna Rosetti med Richie Aprile än Ralphie om man ska ta någon från Sopranos. Ralphie var en sjuk en jävel men hade också anda sidor, medan Richie bara var ett problem som jag gissar att Rosetti kommer vara.

Hoppas Richard Harrow får större roll den här säsongen, han är utan att överdriva en av mina absoluta favoritkaraktärer från alla filmer och tv-serier jag har sett. Dessvärre har jag lite svårt att se det, då det inte hade varit helt ologiskt om han försvann ur storyn i samband med Jimmy. Å andra sidan inser nog skaparna att det hade varit dumt att ta bort en så briljant och populär karaktär. Kanske att han kan göra något sorts försök att rädda Jimmys son från sin manipulativa mormor. Någon som har en teori förresten om varför han dödade ryssen helt plötsligt?
Citera
2012-09-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Någon som har en teori förresten om varför han dödade ryssen helt plötsligt?
Han hade pratat en hel del om Angela med sonen, sen så drack han just innan mordet. Så han väckte gamla minnen, och när han blev lite onykter så bestämde han sig väl att det var dags att ta hand om Manny!
Citera
2012-09-23, 21:46
Medlem
putteH_s avatar
Tror snarare att det var på nuckys order. Nucky ville inte att manny skulle in i sprit smugglingen.
Lutar åt det iallfall, återstår att se.

Det är ju konstigt om richard 1,5 år senare plötsligt beslutar sig för att döda honom.
Citera
2012-09-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Tror snarare att det var på nuckys order. Nucky ville inte att manny skulle in i sprit smugglingen.
Lutar åt det iallfall, återstår att se.

Det är ju konstigt om richard 1,5 år senare plötsligt beslutar sig för att döda honom.
Det var ju Nucky som dödade Jimmy, tänkte det skulle vara lite konstigt om han tar order från mannen som dödade hans (bästa?)vän.
Citera
2012-09-24, 12:57
Medlem
Bra avsnitt, ska bli roligt att se vad som händer nu, Owen kanske får ta in lite muskler från IRA? Förarna från konvojen är väl inte mycket att lita på.

Fick vi svar på att det inte var Nucky som gav ordern att döda Manny med, var väl ganska uppenbart att Richard gjorde det självmant, men några här trodde annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in