2010-01-16, 19:06
Medlem
Cubalibre77s avatar
Har aldrig haft detta problem tidigare. Jag har nu testat med Internet explorer, Modzilla och Opera och det är samma problem med alla tre. Kan surfa omkring utan problem, men så fort jag kommer in på en sida som Youtube t.e.x och trycker på ett klipp så hänger sig webbläsaren innan klippet ens hinner spelas upp. Startar jag om datorn och försöker köra et klipp med en gång så funklar det. Men efter en stund så är det kört. Måste ligga någon skit i bakgrunden som stör? kan dock inte hitta något konstigt i aktivitetshanteraren.

Någon som vet vad det här kan vara?
Citera
2010-01-16, 19:13
Medlem
Jonny666s avatar
Har du Flash installerat?
Citera
2010-01-16, 19:20
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Har du Flash installerat?

Självklart!

Har haft datorn i 3år och spelat klipp på nätet tusentals gånger. Men
nu helt plöttsligt så går det bara inte. Hänger sig från första sekund!
Citera
2010-01-16, 19:22
Medlem
Jonny666s avatar
Formatera skiten då?
Citera
2010-01-16, 19:24
Medlem
tarzzans avatar
Har du installerat/uppdaterat någon media spelare på senaste tiden?
Citera
2010-01-16, 19:24
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Formatera skiten då?

Ja det är ju det första allternativet! Inte speciellt kul att formatera och lägga in allt från början igen.

Någon annan som vet vad detta kan bero på?
Citera
2010-01-16, 19:26
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzzan
Har du installerat/uppdaterat någon media spelare på senaste tiden?

Nej, ingenting sånt. Kan inte komma att tänka på att jag har gjort något speciellt mer än att bara surfat med datorn den senaste tiden. Så det käns som att detta problem kommer ifrån ingenstans...
Citera
2010-01-16, 19:26
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Ja det är ju det första allternativet! Inte speciellt kul att formatera och lägga in allt från början igen.

Någon annan som vet vad detta kan bero på?

Har du inte gjort det på länge så har du ju en bra anledning till att göra det nu
Citera
2010-01-16, 21:09
Medlem
tarzzans avatar
Det känns ju kanske lite tråkigt att behöva ominstallera Windows på grund av att du inte kan spela upp youtube klipp.

Jag har ingen aning om vad felet kan vara, tyvärr, men har du något vettigt antivirus så du kan kolla att det inte är något skit som har kommit in?
Jag kan hålla med om att det låter lite långsökt men det kan ju vara bra att utesluta.

Och du har testat att om installera flash va?
Citera
2010-01-16, 21:16
Medlem
k0das avatar
kan ju vara codecs-relaterat, kör du CCCP eller liknande, eller "XP codecs", "ace" lr whatever avinstallera detta och kör in k-lite, kan rekommenderas att du kör en upprensning i registret med Registry Cleaner Expert och/eller CCleaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in