• 1
  • 2
2010-01-16, 17:31
Medlem
Krushers avatar
Min lillebror fyller 18 om drygt en månad och jag tillsammans med min syster ska ha ett släktkalas för honom. Vad för mat kan ni rekommendera? Släktkalas med 14-85 åringar. Ca 15-25 personer.

Min syster föreslog tacos men det känns så tråkigt. Det får gärna gå att förbereda ett tag innan.
Citera
2010-01-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusher
Min lillebror fyller 18 om drygt en månad och jag tillsammans med min syster ska ha ett släktkalas för honom. Vad för mat kan ni rekommendera? Släktkalas med 14-85 åringar. Ca 15-25 personer.

Min syster föreslog tacos men det känns så tråkigt. Det får gärna gå att förbereda ett tag innan.
smörgåstårta.
Citera
2010-01-16, 17:34
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tacos är verkligen tråkigt det håller jag med om!

Vill ni verkligen laga all denna mat själv då..?

Catering är väldans smidigt om man ska ha hyffsat stort kalas.
Och dom flesta är väldigt flexibla vad gäller maten.
Citera
2010-01-16, 17:36
Medlem
adagios avatar
Smörgåshaschtårta och öl - bör räcka, jag (som nyss fyllt 18), skulle åtminstone uppskattat det.
Citera
2010-01-16, 17:38
Medlem
Numbeds avatar
Smörgåstårta är det goaste som finns att äta på kalas!
Dock kan man ju göra pajliknande saker, bjöds på det förra gången och det var riktigt gott. Var som köttfärspaj fast i en plåt istället.
Citera
2010-01-16, 17:39
Medlem
wAkE-uPs avatar
Jag tycker att Tacos är ett ganska smidigt och bra val just för födelsedagar, men om du nu är så emot tacos så skulle jag föreslå antingen en kebab buffe eller en smörgåstårta.
Citera
2010-01-16, 17:44
Medlem
Smörgåstårtor är ju enklast att bjuda på. Man kommer hyfsat billigt undan även om man köper dom.

Vi köpte dock plockmat när vår son döptes. Dvs kyckling, rostbiff, lax, köttbullar, prinskorv, fetaost, ägg, sallad, bröd mm mm.

Rostbiffen och laxen kosta en del men maten uppskattades rejält.
Citera
2010-01-16, 17:57
Medlem
varm smörgåstårta !
Citera
2010-01-16, 17:59
Medlem
PetiteMois avatar
Jag skulle satsa på en stor Chili con Carne med sallad, baguette, brieostar, vindruvor etc. Smidigt när man är många!

Annars har vi även haft bakpotatisar (två proppade plåtar i ugnen) med diverse röror (kyckling och curry - créme fraiche med rom och lök - tonfisk, majo och lök - knaperstek bacon och cheddarost - skagenröra) så att gästerna fått välja. Även där lite bröd och goda ostar som tillbehör.

Gratta 18-åringen

/PM
Citera
2010-01-16, 18:02
Medlem
SafleBouges avatar
Nu är an 18 och kan göra vad han vill, uppfyll då era barndomsdrömmar och ät godis till middag.
Citera
2010-01-16, 18:04
Medlem
semiretarderads avatar
Nej, ingen jävla smörgåstårta. Tråkigt som fan och något man ändå serveras på alla andra kalas.
Citera
2010-01-16, 18:32
Medlem
Krushers avatar
Smörgåstårta känns också sådär, serveras på varannat kalas och smakar alltid likadant.

Nån slags paj låter väldigt bra, verkar passa mina kunskaper också
Tipset med plockmat hade fungerat bra tycker jag, och även de två tipsen från PetiteMoi gör mig otroligt hungrig! Tack för alla tips, ska snacka med systern så får vi komma fram till nått
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in