Citat:
Ursprungligen postat av
lingonfett
Mer än fyra år utan postande. Går denna rörelse mot sin slut nu?
Verkligen inte, sedan Sebastian Stakset blev deras nya posterboy så har de potential att förstöra fler människors liv än någonsin.
Folk i frikyrkan säger att LO har blivit som en vanlig församling nu, men det är väl snarare större delen av frikyrkan som har blivit LO även om de fortfarande heter Pingst, EFK m.m.
Bra dock att LP-verksamheten sprider Staksets böcker om demonutdriving så att folk förstår vad det handlar om.
Gör inte om mitt misstag och närma er de här rörelserna, särskilt ni som haft ett missbruk.
Jag vet att det kan vara fantastiskt lockande, det som Sebbe skriver i sina böcker om att den inre åklagarens röst helt tystnar när man blir frälst. Att det händer något fantastiskt efter demonutdrivning, det kan jag själv gå i god för.
Men baksmällan är inte lika rolig, när det intiala ruset lagt sig. Sen måste du fylla på och fylla på, för att inte riskera att störta ner i det eviga mörkret.
Och du har skurit av delar av dig själv som kan vara riktigt svåra att återfå.
LP-verksamheten och liknande organisationer närstående Livets ord borde ses på samma sätt som Scientologkyrkan, de borde aldrig få jobba med människor i kris.