2021-12-19, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Mer än fyra år utan postande. Går denna rörelse mot sin slut nu?

Verkligen inte, sedan Sebastian Stakset blev deras nya posterboy så har de potential att förstöra fler människors liv än någonsin.

Folk i frikyrkan säger att LO har blivit som en vanlig församling nu, men det är väl snarare större delen av frikyrkan som har blivit LO även om de fortfarande heter Pingst, EFK m.m.

Bra dock att LP-verksamheten sprider Staksets böcker om demonutdriving så att folk förstår vad det handlar om.
Gör inte om mitt misstag och närma er de här rörelserna, särskilt ni som haft ett missbruk.

Jag vet att det kan vara fantastiskt lockande, det som Sebbe skriver i sina böcker om att den inre åklagarens röst helt tystnar när man blir frälst. Att det händer något fantastiskt efter demonutdrivning, det kan jag själv gå i god för.

Men baksmällan är inte lika rolig, när det intiala ruset lagt sig. Sen måste du fylla på och fylla på, för att inte riskera att störta ner i det eviga mörkret.
Och du har skurit av delar av dig själv som kan vara riktigt svåra att återfå.

LP-verksamheten och liknande organisationer närstående Livets ord borde ses på samma sätt som Scientologkyrkan, de borde aldrig få jobba med människor i kris.
Citera
2021-12-19, 20:12
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
LP-verksamheten och liknande organisationer närstående Livets ord borde ses på samma sätt som Scientologkyrkan, de borde aldrig få jobba med människor i kris.

Tillhör inte LP-verksamheten är numera namnet på den beroendevård som Pingströrelsen i Sverige bedriver bland missbrukare, efter att LP-stiftelsen gick i konkurs 1997. Verksamheten började 1959 och har fått sitt namn från initiativtagaren Lewi Pethrus.

Eller har Livets Ord börjat med det också??
Citera
2022-01-16, 16:08
Medlem
zebra121s avatar
Ett nytt program om Livets Ord och nu i form av deras kristna skola. Intressant inblick.

https://sverigesradio.se/avsnitt/bar...-kristna-skola
Citera
2022-08-30, 13:28
Medlem
zebra121s avatar
Livets Ords förstepastor är svårt skadad efter en MC-Olycka. Skador på rygg och skalle. Olustigt helt klart.

https://www.dagen.se/nyheter/2022/08...var-mc-olycka/
Citera
2022-08-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Livets Ords förstepastor är svårt skadad efter en MC-Olycka. Skador på rygg och skalle. Olustigt helt klart.

Tragiskt att han inte dog. Måste vara en ära att dö i hans guds tjänst med såna meriter. Förstepastor dessutom betald av oss undersåtar som betalar skatt. Finns det otur?
Citera
2022-08-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tillhör inte LP-verksamheten är numera namnet på den beroendevård som Pingströrelsen i Sverige bedriver bland missbrukare, efter att LP-stiftelsen gick i konkurs 1997. Verksamheten började 1959 och har fått sitt namn från initiativtagaren Lewi Pethrus.

Eller har Livets Ord börjat med det också??

Nej det är fortfarande pingst, skrev närstående. De erbjuder t.ex Staksets bok ifall man går med i lp-vännernas kamratförening.
Citera
2022-08-30, 18:30
Medlem
Citat:

Vid den tiden då jag blev döpt hos Livets Ord, på 90-talet, så påstod dom att man kunde be för människor så att dom kunde bli helade, förlamade skulle kunna gå igen. Jag tog med min bror som är CP-skadad, dom bad för honom i många timmar(även jag bad), men inget hände, min bror är fortfarande CP-skadad, och vi båda blev Jehovas vittnen.

Livets Ord verkar ha gett upp tanken om den Heliga Andens kraft?
Citera
2022-08-30, 18:40
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vid den tiden då jag blev döpt hos Livets Ord, på 90-talet, så påstod dom att man kunde be för människor så att dom kunde bli helade, förlamade skulle kunna gå igen. Jag tog med min bror som är CP-skadad, dom bad för honom i många timmar(även jag bad), men inget hände, min bror är fortfarande CP-skadad, och vi båda blev Jehovas vittnen.

Livets Ord verkar ha gett upp tanken om den Heliga Andens kraft?

Intressant att höra.
Det är en fullt rimlig fråga du ställer. Min känsla är oxå att de gått ifrån det en smula, eller?
Andra församlingar i Trosrörelsen kanske nu är mer radikala? Tänker på Kristet Center i Örebro och Församlingen Arken t.e.x.
Citera
2022-08-30, 19:20
Medlem
Citat:
Intressant att höra.
Det är en fullt rimlig fråga du ställer. Min känsla är oxå att de gått ifrån det en smula, eller?
Andra församlingar i Trosrörelsen kanske nu är mer radikala? Tänker på Kristet Center i Örebro och Församlingen Arken t.e.x.

Problemet är att det hjälper inte, jag tror inte att någon kristen församling kan bota min bror, jag tror att det här bibelstället stämmer in på dessa församlingar som påstår att dom kan göra underverk i Jesu namn:

"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matt 7:22-23 Bibel2000)
Citera
2022-08-30, 19:31
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Problemet är att det hjälper inte, jag tror inte att någon kristen församling kan bota min bror, jag tror att det här bibelstället stämmer in på dessa församlingar som påstår att dom kan göra underverk i Jesu namn:

"På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’" (Matt 7:22-23 Bibel2000)

Ändå finns det många berättelser och vittnesbörd om när folk blivit helade. Både i Inblick och Världen Idag.
Det är intressant.
Citera
2022-08-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ändå finns det många berättelser och vittnesbörd om när folk blivit helade. Både i Inblick och Världen Idag.
Det är intressant.

Bli inte lurad, bibeln är tydlig:

"Falska frälsare och falska profeter kommer att uppträda med stora tecken och under för att om möjligt bedra också de utvalda. " (Matt 24:24 Bibel2000)

Om dom påstår att dom kan göra underverk så som dom första kristna, så ska dom kunna uppväcka döda:

"I Joppe fanns det bland lärjungarna en kvinna som hette Tabita, på grekiska Dorkas. Hennes liv var fyllt av goda gärningar och frikostighet mot de fattiga. Vid den här tiden blev hon sjuk och dog, och man tvättade henne och bar upp henne på övervåningen.

Lydda ligger inte långt från Joppe, och då lärjungarna hörde att Petrus var där skickade de dit två män och bad honom komma över till dem så fort som möjligt. Petrus följde genast med. När han kom fram förde de honom upp på övervåningen, där alla änkorna samlades kring honom och gråtande visade honom de skjortor och mantlar som Dorkas hade gjort medan hon ännu var bland dem. Petrus sade åt alla att gå ut och föll sedan på knä och bad.

Så vände han sig mot den döda och sade: »Tabita, stig upp!« Hon öppnade ögonen, och när hon såg Petrus satte hon sig upp. Han räckte henne handen och hjälpte henne att resa sig. Sedan kallade han in de heliga och änkorna och lät dem se hur hon stod där levande. Händelsen blev känd i hela Joppe, och många kom till tro på Herren.
" (Apg 9:36-42 Bibel2000)

Gud ska kunna väcka upp en person utan tvivel, berättelserna och vittnesbörden du talar om har mycket att önska i klarhet, försök nysta i det så får du se. Det hela handlar om: "jag hörde en annan som berättade om en händelse som en person hade vittnat", alltså hörsägen i flera led.
Jag fick också själv sådana berättelser förklarade, men min bror är alltså fortfarande CP-skadad, trots att vi båda var inne på det och trodde på det fullkomligt.

Det finns en orsak till att Livets Ord tonar ner detta nu, och Ulf Ekman sprang och gömde sig, förmodligen med en massa pengar gömda som han kan ta fram när det passar honom.
Senast redigerad av ttsp 2022-08-30 kl. 19:53.
Citera
2022-09-11, 18:02
Medlem
senhackarens avatar
En kristen pengasekt. Se bara på Ulf när han drog där ifrån. Han insåg nog att det inte fanns mera att plocka från sina inlurade undersåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in