2010-01-16, 16:30
Medlem
Sedan några veckor så har jag inte kunnat ladda ner torrent samtidigt som jag velat surfa på nätet med internet explorer, chrome eller firefox.
Just nu använder jag Bitlord, men jag hade samma problem med utorrent därför bytte. Har även testat bitcomet med samma resultat.

När jag laddar ner torrent så går det inte surfa, men så fort jag stänger ner bitlord så går det surfa igen på nätet med explorer mm.

Har avast som antivirus, dock ingen skillnad när jag stänger av den.
Windows som brandvägg,men där är programmen tillåtna.

Comhem 50-100 bredband med kabel direkt till modemet från datorn.

Måste tillägga att för några veckor sedan fungerade det utan problem att använda torrent + explorer mm samtidigt.

Använder Vista och stationär dator Hp a6305.sc med 4 gb ram
Har försökt söka här och på nätet men inte hittat något som påminner om mitt problem

Har beskrivit så gott det går om datorn och problemet, om annat som kan vara till nytta så fråga på.

Tacksam för svar.
Citera
2010-01-16, 16:34
Medlem
Foveas avatar
Troligtvis brandväggen i modemet du bör stänga av. Du kan även testa så att uTorrent-porten är öppen.

Lägger mina pengar på att en firewall i modemet är aktiverat iaf.
Citera
2010-01-16, 17:23
Medlem
Hakkens avatar
Stryp uppstömmen lite kanske ?
Citera
2010-01-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakken
Stryp uppstömmen lite kanske ?
Jag kan ligga i hastigheter på 1 KB/sek ner eller uppströms så strejkar explorer.
Har precis kommit in i modemet (Netgear cg 3100) ska se om jag kan hitta något här.
Känns lite konstigt att explorer mm strejkar när Bitlord ligger på 1kb sek.
Har även prövat strypa anslutningar osv i bitlord utan resultat...
Citera
2010-01-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Troligtvis brandväggen i modemet du bör stänga av. Du kan även testa så att uTorrent-porten är öppen.

Lägger mina pengar på att en firewall i modemet är aktiverat iaf.

Nu har jag avaktiverat Firewallen i min Netgear CG 3100 och fungerar jättebra med både bitlord och att surfa.
Det jag undrar är om det inte är riskabelt ?

Står (When Firewall Features are enabled, the gateway will perform Stateful Packet Inspection (SPI) and protect against Denial of Service (DoS) attacks.)

?
Citera
2010-01-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmago
Nu har jag avaktiverat Firewallen i min Netgear CG 3100 och fungerar jättebra med både bitlord och att surfa.
Det jag undrar är om det inte är riskabelt ?

Står (When Firewall Features are enabled, the gateway will perform Stateful Packet Inspection (SPI) and protect against Denial of Service (DoS) attacks.)

?
Jag sökte lite och hittade det här: http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=893552

Verkar som att personen i fråga har samma problem. Testa att stänga av den funktionen så kanske det går.
Senast redigerad av Skral 2010-01-16 kl. 21:17.
Citera
2010-01-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skral
Jag sökte lite och hittade det här: http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=893552

Verkar som att personen i fråga har samma problem. Testa att stänga av den funktionen så kanske det går.

Tack tack.
Räckte tydligen bara att stänga av "IP Flood Detection" under Services i modemets inställningar.

Så Firewallen är på igen och allt fungerar fullt ut =).

Tusen tack alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in