• 1
  • 2
2010-01-16, 14:42
Medlem
Hej! Jag har hittat en bra utbildning på nackademin som byggnadsingenjör ROT. Men Jag har inget slutbetyg från gymnasiet då jag hoppade av i första ring, och nu pluggar jag på komvux och efter den här terminen så kmr jag ha 1050 gymnasiepoäng och man behöver 2500p för slutbetyg. Jag undrar eftersom jag inte hittar den infon jag behöver på nackademins hemsida om jag som inte har fullständigt slutbetyg kan söka och komma in på skolan ändå? Eftersom det är en KY utbildning så borde det väll inte vara några problem?? Jag har ju iaf G i de viktigaste ämnena och nu läser jag en massa C kurser för bra merit poäng som kanske kan hjälpa mig komma in här, iaf ge mig en större chans Någon annan som har en bra erfarenhet om det här? Det är så att jag har pluggat de vanliga ämnena ett bra tag nu och har tröttnat på det, jag vill gå en utbildning och börja jobba efter den här terminen. MVH!
Citera
2010-01-16, 15:49
Medlem
sorry. du måste ha slutbetyg, gör lite prövningar om du vill skynda på det. Ifall du jobbat 4 år innan 2008 och var minst 25 år då så kan du söka in på 25/4 regel.

gl
Citera
2010-01-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomi4life
sorry. du måste ha slutbetyg, gör lite prövningar om du vill skynda på det. Ifall du jobbat 4 år innan 2008 och var minst 25 år då så kan du söka in på 25/4 regel.

gl

Vad menar du med prövningar?
Citera
2010-01-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAZZARRR
Vad menar du med prövningar?

http://www.aso.edu.stockholm.se/inde...d=55&Itemid=58
Citera
2010-01-16, 16:10
Medlem
Citat:
http://www.aso.edu.stockholm.se/inde...d=55&Itemid=58

Så jag kan alltså göra prövningarna för att få ett slut betyg fort? Och nå mina 2500 poäng fortare än på 1 år?
Citera
2010-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Så jag kan alltså göra prövningarna för att få ett slut betyg fort? Och nå mina 2500 poäng fortare än på 1 år?

Svaret hittar du på sidan jag länkade till
Citera
2010-01-16, 16:49
Medlem
Citat:
Svaret hittar du på sidan jag länkade till

Tack så mkt Hade inte en aning om att man kunde göra sådär, fan då kan jag ju bli klar med det här ganska fort
Citera
2010-01-16, 16:58
Medlem
Citat:
Tack så mkt Hade inte en aning om att man kunde göra sådär, fan då kan jag ju bli klar med det här ganska fort

Jag tog typ 1700 poäng på 7 månader =) Då fick jag typ vg på alla prov också.
Citera
2010-01-16, 17:07
Medlem
Citat:
Jag tog typ 1700 poäng på 7 månader =) Då fick jag typ vg på alla prov också.

jävlar va schysst, men hur många kurser läser man samtidigt? Och hur länge läser man en kurs? när gör man proven? MVH!
Citera
2010-01-16, 17:12
Medlem
Citat:
jävlar va schysst, men hur många kurser läser man samtidigt? Och hur länge läser man en kurs? när gör man proven? MVH!

Allså du gör prov när du känner för det, i gbg så är det varje fredag kl 17. Du läser som sagt inga kurser, du gör endast slutprov på en kurs och får betyg baserat på hur provet gick.
Citera
2010-01-16, 17:19
Medlem
Citat:
Allså du gör prov när du känner för det, i gbg så är det varje fredag kl 17. Du läser som sagt inga kurser, du gör endast slutprov på en kurs och får betyg baserat på hur provet gick.

Aha men d e schysst Ska ringa och söka nu på måndag ;p
Citera
2010-01-16, 17:36
Medlem
Citat:

Men en grej fattar jag inte, lixom hur ska man kunna klara proven om man inte läser några kurser? Låter lite svårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in