För det första har vi bara kapacitet att odla viss mycket mark på jorden och
vi behöver allt vi kan utvinna. Dessutom utarmas jorden när man odlar på den hårt om och om igen.
Därför har jag själv svårt att slänga mat änns om den börjar bli lite dålig. Att kasta mat som är ätlig tycker jag är ännu märkligare. Att dessutom köpa något med syfte att kasta bort/spilla det är att spotta på det unika mirakel vi har i universum alltså våran jord där vi änn så länge kan leva och ha det bra.
För det andra så är dom som vaskar ofta aktieägare eller har föräldrar som är det. vilket innebär att de tekniskt sätt bestämmer hur företag ska agera och är med och röstar om beslut angående löner för arbetarna osv.
Så om de pengar de lyckas plocka ut hade lika gärna kunna gå till att höja lönerna till de anstälda.
men i stället plockades dom ut och en del av dem vaskades bort.
vilket gör att man inte bara kastar bort något man själv har byggt upp och åstakomit
utan att man också har utnytjat att andra människor lyckats prestera bra på jobbet, att de har acepterat en lägre lön för att aktieägarna ska gå med vinst. som dom senare har vaskat bort.
Jag tror att de som gör detta gör det för att känna och visa makt
och makt behöver endast den som är rädd och oälskad
De har aldrig upplevt fattigdom och har inte heller förmågan att sätta sig in i hur andra människor har det. De ser inte världen ur ett helhetsperspektiv
Människokroppen fungerar endast för att de individuella cellerna och bakterierna jobbar tillsammans för ett större syfte att du och jag ska få finnas. från början var det inte så du jobbade de alla för sig själva
Om vi människor kunde samarbeta för en kropp
skulle något ofattbart stort inträffa lika spektakulärt och obegripligt som människan är för den enskillda cellen.
de är den form av cell som vägrar sluta växa vägra dö och skiter totalt i hur kroppen påverkas
Det är nog hemskt som det är för dem att de är jordens cancer
och tro mig att bli arg på dem och göra dem till fiender gör dem bara mer separerade och avskuren från kroppen och knölen blir bara mer och mer elakartad.
Känns mest som en myt som kom till från vänstermedia för att elda på klassförakt. Sen har det fått spridning viralt och människor tror att det försiggår i stor skala :woco5:
Jag kände inte ens till vaska tills jag såg ett klipp från Youtubepersonligheten big Steve from England https://youtu.be/RcVuetcgYlo
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-05-13 kl. 06:35.
Den där tramstrenden borde väl dött nu. Visst, köper man en vara så får man väl kassera den om man vill, men det är extremt jävla osexigt med ett sånt skitbeteende, och det säger jag som är höger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!