Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-15, 17:48
  #1
Medlem
Krogar runt stureplan har problem med brats som sprutar champagne och vissa krogar har infört sprutförbud.

Min syrra som jobbar mitt i smeten har nu hört talas om fenomenet "vaska". Det går ut på att bratsen beställer in en flaska schtekig skumpa, servetrisen kommer ut med den, frågar "blir den här bra?", bratsen svarar med att hon kan vaska den, varpå servetrisen går och häller ut den i vasken. Dom pröjsar flaskan och personalen slipper svabba golvet.

Helt störd grej. Blev helt matt när jag hörde det. Min syster har själv inte blivit ombedd att vaska. Och jag undrar fall det finns någon substans i detta eller fall det bara är ett dumt rykte.
Citera
2010-01-15, 17:50
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det låter ju helt bisarrt?!

Är det vanligt att dessa "Inne killar" mätar sin penis/och tävlar vem ska kan bränna mest pengar varje helg..?
Citera
2010-01-15, 18:03
  #3
Medlem
Är det sant stannar jag nog i Thailand efter påbörjad semester..
Citera
2010-01-15, 18:13
  #4
Medlem
Om det är sant är det något av det dummaste jag har hört. Hur fan kan man vara så korkad?
Citera
2010-01-15, 18:15
  #5
Moderator
najass avatar
Övrigt ---> Barer & Nattklubbar

/mod
Citera
2010-01-15, 18:40
  #6
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Det är bland det löjligaste jag hört. Varför?
Citera
2010-01-15, 18:45
  #7
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Det är bland det löjligaste jag hört. Varför?

För att dom kan, enbart därför. Låter helt vansinnigt i mina öron
Citera
2010-01-15, 19:09
  #8
Medlem
O Dirlewangers avatar
Klockgren grej för den som var först med det, sedan blir det bara töntigt.
Citera
2010-01-15, 19:11
  #9
Medlem
plexens avatar
finns folk till allt.
Citera
2010-01-15, 19:31
  #10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Håhåjaja...dessa stockholmsbrats...man vet inte om man ska skratta eller gråta åt de patetiska fanskapen.
Jag tror jag skrattar!
Citera
2010-01-16, 04:29
  #11
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkförlamaren
Krogar runt stureplan har problem med brats som sprutar champagne och vissa krogar har infört sprutförbud.

Min syrra som jobbar mitt i smeten har nu hört talas om fenomenet "vaska". Det går ut på att bratsen beställer in en flaska schtekig skumpa, servetrisen kommer ut med den, frågar "blir den här bra?", bratsen svarar med att hon kan vaska den, varpå servetrisen går och häller ut den i vasken. Dom pröjsar flaskan och personalen slipper svabba golvet.

Helt störd grej. Blev helt matt när jag hörde det. Min syster har själv inte blivit ombedd att vaska. Och jag undrar fall det finns någon substans i detta eller fall det bara är ett dumt rykte.

Det där låter ju helt sjukt.
Citera
2010-01-16, 05:00
  #12
Medlem
R.Mutts avatar
Har också läst om det (tror det var i DN påstan?) men hittar inte vart nu..
Kan mycket väl vara en urban myt än så länge. Men i sådant fall är det för varje ord som skrivs om det troligare att det kommer att hända

Såg att fenomenet nämndes på bloggar när jag letade efter vart jag läst det.
http://bacon.hornfeldt.se/?tag=vaska
http://martin.mrpepsi.se/?p=79

Självklart sjukt, men också ganska kul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback