• 1
  • 2
2004-02-16, 16:52
Medlem
Retwas avatar
Jag har läst i flera böcker (bla "lust och lidande" och höga nord") att skelört ska innehålla alkaloider som ska vara nästan identiska med opiumalkaloiderna. Jag har rökt, ätit, extraherat i aceton och butan gas och gjort tinnkur av skelört men inte fått någon effekt av det.

Är det någon här som fått effekt av skelört??
Vilket är bästa sättet att extrahera på???
Citera
2004-02-23, 00:48
Medlem
Berberines avatar
Nope, skelört har varit helt verkningslöst på mig med... jag har hört att det inte ska vara sådär jätte nyttigt heller... Men känner ju nästan hur den orange aktiga vätskan i växten är frätande mot huden. Fast det kanske inte är någon fara då man röker det??
Citera
2004-02-23, 17:28
Medlem
Retwas avatar
skumt, jag menar det är ju seriösa människor som skrivit om dess verkan. Det har till och med påståtts att det skulle vara smartare att odla sklelört än opievallmo i sverige (som medicin) om vi inte längre skulle kunna importera.

Jag läggerner mina försök att bli flummig av skelört.
Citera
2004-02-27, 12:57
Awaiting Email Confirmation
Shejk Linuss avatar
Mycket av alkaloiderna försvinner vid torkning. Går det att röka växten färsk?
Citera
2004-03-01, 17:10
Medlem
Retwas avatar
verkar rätt kompliserat eftersom den innehåller mycket saft
Citera
2004-03-01, 23:25
Medlem
StorMammas avatar
Och varför inte odla opiumvallmo istället?
Snart är det dags att så, och då skall jag bumpa upp min odlingsguide tänkte jag. Personligen så litar jag inte alls på skelörtsgrejen.
Citera
2004-03-02, 14:56
Medlem
Retwas avatar
går det med vanliga frön till bakning? Eller ska man specialbeställa från något ställe??

Skelört behöver man inte odla det växer ändå, men eftersom det inte funkar spelar det ju ingen roll.

Är det stor skillnad på feelingen mellan opium och heroin? Har bara testat opium en gång men blandade med cannabis så det var svårt att få grepp om det.
Citera
2004-03-02, 17:21
Shejk Linuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retwa
går det med vanliga frön till bakning? Eller ska man specialbeställa från något ställe??
Det går inte med frön till bakning. Du skulle kunna få frön av mig, jag har ganska många. Men jag rekomenderar inte vallmoodling eftersom man måste odla så många plantor för att det ska räcka. Själv odlar jag dem för att de är vackra.
Citera
2004-03-02, 17:38
Medlem
StorMammas avatar
jkpfeäaigjko3äqugänt.wi0+qåo9r+2
Citera
2004-03-02, 17:43
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Behövs inte alls så många om du gör te på dom
se: www.elftevaningen.org under odling och producering; hur du odlar opiumvallmo. Elfte har legar nere ett par dagar, men det skall snart vara uppe igen. Du får också tips på var du köper frö.

Flåt, guiden finns här också: http://www2.flashback.info/scandinav...ht=vallmofr%F6

Peace out...
Citera
2004-03-03, 17:10
Medlem
Retwas avatar
tack, det var ett omfattande inlägg,
ska börja odla
Citera
2004-03-06, 14:43
en del böcker..

Jag tror att en del "häften" som tex. höga nord 2, och "bovens" naturligt hög bara är tryckta i kommersiellá syften.

Höga nord är visserligen väl-skriven, men det mesta är förmodligen bara översatt från engelska källor och mycket är helt fel.

Att man tex. ska koka valerian, att man ska använda 6-10 teskedar yohimbe (efter tre teskedar får jag frossor så att jag knappt kan sitta still, efter 10 skulle jag förmodligen spy) osv..

Skulle man ta allt på allvar och följa boken så skulle man snart vara död. Man får läsa allt med en nypa salt, man skriver kortfattat om livsfarliga växter inom datura släktet; rötter krossas i vatten och dricks - inget om mängder eller liknande.. Detsamma gäller muskot - 5-20 gram krossas och förtärs..

Nej, man ska inte ta de här häftena på allt för mycket allvar..

Min erfarenhet av lagliga droger från växtriket (jag har testat en hel del), säger mig att majoriteten av de säkrare växterna inte ger tillräckliga effekter och att de farligare växterna ofta ger mer obehag än välmående..

Det är bättre att satsa på beprövade växter, somniferum, cannabis, valerian (färsk form, mixad i varmt vatten - som med somniferum) osv..

Ha de bra alla,
2047
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här