2010-01-15, 01:47
Medlem
ZhongNanHais avatar
Hej
jag försöker installera windows 7 på min macbook. jag har gjort en partition där jag ska installera win7 men eftersom min dvdläsare är keff funkar inte installationen.

min fråga är, om jag tar ut min hårddisk och ansluter den som en extern hårddisk till en PC, kan jag installera windows 7 på windowspartitionen genom att använda PCn? någon som vet hur man gör för att installera windows 7 på en partition på en extern hårddisk?
Citera
2010-01-15, 15:36
Medlem
zatchs avatar
Visst kan du installera Win7 på en extern disk som du har kopplat till en PC, så länge installationsprogrammet känner av den externa disken.

Problemet som du kommer att få är att datorn kommer att installera sig för den hårdvara du har i PCn, inte den som du har i MACn.

Testa gärna, tveksam om det fungerar tyvärr.
Citera
2010-01-15, 15:51
Medlem
Jag tror att det du ska göra är att använda ett USB-minne som installationsmedia istället för skivan.
Windows tog fram ett speciellt program just för detta, kallas "Windows 7 USB DVD Download Tool".
Installera det på datorn, plocka upp en iso-fil med en windows installation, och välj vilket usb-minne du vill använda.
På så vis installerar du det på din interna hårddisk precis som om du skulle ha startat installationen från en skiva. (Denna metod togs fram för alla dessa netbook osv utan läsare)

EDIT: Detta program fungerar för många andra installationer också men ställer vissa krav på iso-filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in