Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-15, 05:49
  #13
Medlem
flipper1446s avatar
Folk som fastnar på cannabis bör verkligen se över sin självbevarelsedrift och dessutom fundera på hur pass stor looser man egentligen är. Att cannabis finns med i bilden är snarare något perifert och personen kunde lika gärna ha åkt dit på World of Warcraft, McDonalds eller... frimärkssamlande.
Citera
2010-01-15, 09:50
  #14
Medlem
Pekollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Folk som fastnar på cannabis bör verkligen se över sin självbevarelsedrift och dessutom fundera på hur pass stor looser man egentligen är. Att cannabis finns med i bilden är snarare något perifert och personen kunde lika gärna ha åkt dit på World of Warcraft, McDonalds eller... frimärkssamlande.

Huvudet på spiken där må jag säga. Har iof missbrukat cannabis själv för flera år sedan men i kombo med amfetamin. Slutade röka helt i ungefär 1 år för jag trodde det va brajjet som gjorde mej så jävla psykotisk. Va brajjet i kombination med tjacket som gjorde mej psykotisk. Har slutat med tjack nu sen ungefär ett halv år tillbaka men röker nu igen istället. Skulle inte säga att jag missbrukar det nu då jag bara röker ibland och ibland flera gånger i veckan när jag känner för det. Blir jag sugen så säljer jag ju inte allt jag har för att kunna köpa utan låter det vara eller om jag har tur kanske någon trevlig själ kommer förbi och smäller en gås. Från att varit den där losern du pratar om till att vara en kille som faktiskt får saker gjorda och börjat bygga upp ett riktigt liv och röker brajj ibalnd. Vet många också som har missbrukat cannabis som oftar går över till wow som du säger. Det är en fråga om vilja är nog det jag vill få fram iaf hehe tror jag tänkte skriva något helt annat från början men nu blev det så här istället.
Citera
2010-01-15, 10:46
  #15
Medlem
theshades avatar
Jag kan förstå ditt resonemang, och delvis hålla med.

Jag känner inte igen mig i din beskrivning av att man som ung "hellre" börjar med stimulanter för att det ger mer kick. Visst tog det ett tag innan man kunde känna in ruset av cannabis på riktigt, men jag hade aldrig fått för mig att börja dra tjack när jag var så ung som när jag började röka cannabis (17 år).

Det jag kan säga om cannabis beroendepotential och skadeverkningar är att jag tror att just eftersom det inte har så mycket omedelbara negativa effekter så är det lätt att man röker mer och mer. "Det är ju ändå ingen fara med en liten holk!" Plötsligt sitter man där, inluddad i en alternativ verklighet som man fortsätter gå djupare och djupare in i för varje holk, utan att man inser det själv. I den bemärkelsen är det klart att en mer måttligt bruk av valfri annan drog skulle vara mindre skadligt för individen i stort.

Om man å andra sidan respekterar alla droger för vad de är, och brukar sina droger med måtta ser jag cannabis fortfarande som den mest harmlösa drogen på planeten.
Citera
2010-01-15, 11:07
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Jag vann!

Dude, sorry men du förlorade ganska hårt.

Du verkar vara väldigt insnöad på dina åsikter och inte öppen för logik.
Citera
2010-01-15, 11:40
  #17
Medlem
Swippers avatar
Grabbar ni måste inse att människor är olika. Även om de är marginella har vi olika biologiska och sociala skillnader.

För vissa personer är faktiskt hasch extremt beroendeframkallande.

människor som bara vill väl sätter ut simpla varningsmärken och ni hoppar på dom som värsta propagandamaskinen. Varningstrådar behövs. Skärpning nu!
Citera
2010-01-15, 11:54
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swipper
Grabbar ni måste inse att människor är olika. Även om de är marginella har vi olika biologiska och sociala skillnader.

För vissa personer är faktiskt hasch extremt beroendeframkallande.

människor som bara vill väl sätter ut simpla varningsmärken och ni hoppar på dom som värsta propagandamaskinen. Varningstrådar behövs. Skärpning nu!



Bra sagt, håller mer till fullo!
Citera
2010-01-15, 13:43
  #19
Medlem
haha ser det ut så för dom flesta ungdomar? Okej jag är frälst.....

gtfo..
Citera
2010-01-15, 13:55
  #20
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swipper
För vissa personer är faktiskt hasch extremt beroendeframkallande.
Åh, du menar folk med "missbrukarpersonlighet"? Sådana som skulle åka dit på vad som helst bara det gav dem rus i skallen? Newsflash: de skulle vara körda ändå.

Med det sagt säger jag inte att cannabis är ofarligt, det skulle jag aldrig påstå. Men det är vanebildande och vissa människor verkar inte klara av att bryta vanor. Cannabis är sällan problemet, det är oftast ett symptom när man pratar om folk som är beroende av det. Boka en tid hos en psykolog och lös den biten först.
Citera
2010-01-15, 14:12
  #21
Medlem
SpliffAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swipper
Grabbar ni måste inse att människor är olika. Även om de är marginella har vi olika biologiska och sociala skillnader.

För vissa personer är faktiskt hasch extremt beroendeframkallande.

människor som bara vill väl sätter ut simpla varningsmärken och ni hoppar på dom som värsta propagandamaskinen. Varningstrådar behövs. Skärpning nu!


Håller med om varningstrådar, men tycker man ska ta det lite chill med vad folk skriver. Är i min mening ganska självklart att man reagerar negativt när någon gör påhopp på ens livsstil.
Citera
2010-01-15, 15:42
  #22
Medlem
Battery6s avatar
Jag vet inte vad du snackar i, för det första är cannabis som roligast då man först provar det och skrattar åt allt och inget sedan är cannabis snarare ett steg mot tyngre droger än ifrån det även om det inte nödvändigtvis betyder att man fortsätter efter man provat röka.
Citera
2010-01-15, 16:00
  #23
Medlem
Jag vann? vad säger du ? Du kan INTE jämföra heroin med cannabis, det är ju bara dumt och tyder på okunskap. Dessutom finns det andra sätt att bruka cannabis än att röka. Har du ett starkt psyke och har kontroll över ditt liv i övrigt så är cannabis den ofarligaste och bästa drogen du kan bruka. Om du nu vill bruka droger överhuvudtaget(socker, koffein inräknat).
Citera
2010-01-15, 16:16
  #24
Medlem
Elessis avatar
Något som jag tycker är intressant att nämna som många faktiskt glömmer bort är att det finns något som heter utsättningssymtom. Finns flera olika studier på om cannabis är beroendeframkallande eller inte, och vad jag har förstått har man endast kommit fram till att beroendet ligger på den psykiska nivån.

Tillbaks till utsättningssymtom: Det innebär att när du slutar med en drog/läkemedel så kan du få en del biverkningar för att du så sakta tar bort en substans som kroppen vant sig vid. Detta väljer många att kalla för beroende/abstinens, vilket alltså inte stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback