Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-30, 10:43
  #133
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Herregud vad tröttsamt det är med dessa trådar. Vad vill du bevisa TS, vi har hört dina löjliga argument ett flertal gånger.

Du använde förmodligen mycket av din intelligens för att skriva dessa två meningar. Har sett tidigare vad du åstadkommit i olika trådar angående cannabis och kan lugnt säga att du tror dig vara lite av en översittare och vem fan vill sträva etter det när det rör sig om ett ämne som narkotika. Jag har framfört mina argument en gång och det var i denna tråd.

Diskutera gärna. Annars låt bli att skriv när det ändå blir pluspoäng för min del när denna fantastiska tråd bara växer och växer sig starkare.
Citera
2010-01-30, 10:54
  #134
Medlem
Alltings avatar
Jag förstår inte riktigt argumenten. Jag kan bara säga att cannabis inte har någonting med mitt övriga drogbruk att göra. Cannabis är mindre "drog" i mina ögon än Johannesörtsthe. Men då växten hjälper människor med flertalet svårbehandlade sjukdomar skulle jag kunna föreställa mig att man kan använda den vid behandling av narkotikaberoende, och sjukdomen alkoholism kanske. Lär ju vara mindre skadlig än benso de använde förut som behandling mot sådant... jaja, jag ska inte svamla. Är lite trött.
Citera
2010-12-05, 15:34
  #135
Medlem
jag är belägen att hålla med TS. Jag röker själv cannabis och har gjort i ett några år nu MEN sköter det snyggt kan hända att jag röker några gånger under en vecka sen kan jag ha ett uppehåll under någon månad... Har dock en bror som röker dagligen och jag blir skrämd när jag ser hur långt det har gått för honom. han är 21 har inget jobb (ingen inkomst alls) och nu springer han runt och lånar cash av släkt och vänner för att köpa röka... Det som jag också tycker är skrämmande är att det inte går att snacka med honom, det blir direkt "du ska inte säga något du har provat mycket tyngre grejer än mig" men vafan har det med saken att göra? Jag sköter mitt liv har ett bra jobb tränar regelbundet på gym och är allmänt medvetande över mig hälsa...

Familjen blir också lidande pga av detta då min mor gärna tar min bror parti och min plastfar har noll tolerans mot droger hålla detta på att splittra familjen. (När jag säger att min mor tar min brors parti menar jag inte att hon försvarar hans beteende, men hon är för larvig och lite av en curlingmorsa)

Så till poängen; När det har gått så långt att man är bered att splittra sin familj, springa runt och långa pengar av familj och vänner för att kunna röka sin dagliga joint, kan man då inte kalla det ett beroende?
Citera
2011-01-03, 04:24
  #136
Medlem
galenLitenMans avatar
Nu får det vara nog! jag har nu spenderat en jävla massa tid på att läsa igenom denna tråd för jag som alla andra här tyckte att man skulle kunna trycka ner TS (tråd skaparen) med argument som att det är mindre skadligt med CB än alkohol och nikotin i alla dess former. Jag har läst många diskussioner där man försöker mäta de olika "missbruken" och jämföra det mot varandra för att få någon statistik eller grund att basera sina argument på. Men grund och botten är detta, man kan inte jämföra ett bruk eller missbruk mellan nikotin och CB lika lite som man kan jämföra ett bruk mellan luft och mat, det är olika saker och det kommer inte gå.

Dom som är emot CB kallar det en drog, detta gör dom för att kunna slänga in alla "Droger" under ett och samma täcke. Men dom har släppt till lite och börjat kalla det för en lätt drog/inkörsport som vi sedan använder och sedan smäller dom oss på käften igen med att droger är droger. Men försöker vi säga att cannabis är ett helt annorlunda berusningsmedel så är visst CB likadant som alkohol, och alla berusningsmedel borde förbjudas. Men att förbjuda alla berusningsmedel skulle ju vara omöjligt för de har en så stor del i vårat samhälle. Detta är oppositionens dubbelstandard.

Vi som är för CB är oftast glada och lyckliga medborgare eller pundare. Förutom när någon säger att CB är dåligt, då kommer många fram och visar sina källor om att cb är så mycket mindre farligt än alkohol och tobak, men i grund och botten så är ett bruk/missbruk/konsumtion av cb farligt. farligare än att inte göra det alls. Men detta missuppfattar vissa fel och hör det så mycket så att dom börjar tro att cb är helt ofarligt och även bra för dig tack vare vissa fördelar.

Jag föreslår att vi slutar denna diskussion här och sammanfattar det med att:
- om du inte vill röka CB gör det inte.
- om du blir utsatt för grupptryck och tvingas röka, tråkigt men så är samhället idag. välj om du vill fortsätta eller sluta. har du svårt att sluta så sök hjälp.
- Kan du sluta men känner att fördelarna väger upp nackdelarna, fortsätt för guds skull.
- Är du emot CB så gå med i en grupp emot dom på facebook, rök inte, men starta för guds skull inte nån jävla protest på torget när jag är hög och försöker käka mina 6 cheeseburgare på McDonken uan att börja asflabba. utan sprid då istället ut flygblad med RÄTT information om Cb och låt folk ha sin egna åsikter.
- vill du röka CB så gör det då för egen räkning, vill du vara hög 24-7 var det. men se till att du klarar av konsekvenserna innan du börjar. och ett bra tips är att läsa på innan du röker på.

Peace out!


P.S beklagar för felskriveri och felstavning men det är sent och jag är pissnödig!
Citera
2012-10-22, 02:39
  #137
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenLitenMan
Nu får det vara nog! jag har nu spenderat en jävla massa tid på att läsa igenom denna tråd för jag som alla andra här tyckte att man skulle kunna trycka ner TS (tråd skaparen) med argument som att det är mindre skadligt med CB än alkohol och nikotin i alla dess former. Jag har läst många diskussioner där man försöker mäta de olika "missbruken" och jämföra det mot varandra för att få någon statistik eller grund att basera sina argument på. Men grund och botten är detta, man kan inte jämföra ett bruk eller missbruk mellan nikotin och CB lika lite som man kan jämföra ett bruk mellan luft och mat, det är olika saker och det kommer inte gå.

Dom som är emot CB kallar det en drog, detta gör dom för att kunna slänga in alla "Droger" under ett och samma täcke. Men dom har släppt till lite och börjat kalla det för en lätt drog/inkörsport som vi sedan använder och sedan smäller dom oss på käften igen med att droger är droger. Men försöker vi säga att cannabis är ett helt annorlunda berusningsmedel så är visst CB likadant som alkohol, och alla berusningsmedel borde förbjudas. Men att förbjuda alla berusningsmedel skulle ju vara omöjligt för de har en så stor del i vårat samhälle. Detta är oppositionens dubbelstandard.

Vi som är för CB är oftast glada och lyckliga medborgare eller pundare. Förutom när någon säger att CB är dåligt, då kommer många fram och visar sina källor om att cb är så mycket mindre farligt än alkohol och tobak, men i grund och botten så är ett bruk/missbruk/konsumtion av cb farligt. farligare än att inte göra det alls. Men detta missuppfattar vissa fel och hör det så mycket så att dom börjar tro att cb är helt ofarligt och även bra för dig tack vare vissa fördelar.

Jag föreslår att vi slutar denna diskussion här och sammanfattar det med att:
- om du inte vill röka CB gör det inte.
- om du blir utsatt för grupptryck och tvingas röka, tråkigt men så är samhället idag. välj om du vill fortsätta eller sluta. har du svårt att sluta så sök hjälp.
- Kan du sluta men känner att fördelarna väger upp nackdelarna, fortsätt för guds skull.
- Är du emot CB så gå med i en grupp emot dom på facebook, rök inte, men starta för guds skull inte nån jävla protest på torget när jag är hög och försöker käka mina 6 cheeseburgare på McDonken uan att börja asflabba. utan sprid då istället ut flygblad med RÄTT information om Cb och låt folk ha sin egna åsikter.
- vill du röka CB så gör det då för egen räkning, vill du vara hög 24-7 var det. men se till att du klarar av konsekvenserna innan du börjar. och ett bra tips är att läsa på innan du röker på.

Peace out!


P.S beklagar för felskriveri och felstavning men det är sent och jag är pissnödig!

Väldigt bra skrivet, håller med pådom flesta punkterna och vill bara lägga till en liten grej.

Vill man vara hög 24/7 så kan man väl dp vara det, så länge man klarar av att försörja sig själv, och eller utan att påverka sin omgivning negativt. Till exempel att röka bort sig för att sedan glömma bort träffar/jobb/hämtningar etc.
Börjar man missa biktiga delar i vardagen för att man röker ner sig 24/7 eller möjligtvis 7/7, så borde man se över sitt missbruk.

Ursäktar för att jag svarar på en såpass gammal tråd men jag kund tyvärr unte låta bli.
Skriver från en jävla surfplatta så det blir lite felaktiga autocorrects men det får gå ändå.

Ha det bra !
Citera
2012-10-22, 09:29
  #138
Medlem
hjärnprotess avatar
Cannabis är extremt bereoendeframkallande precis som bingo, TV-spel och shopping.

Jag tror inte det är substansen så mycket som det är emotionell skada som gör folk psykiskt beroende. Sen kan säkert lättja och tråkiga levnadssituationer spela in, men jag tror folk som bara har det att kämpa emot lätt/lättare kan lägga ner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback