• 5
  • 6
2012-04-23, 17:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Ok, "Och Vrlden Sklvde" kommer bli den frsta riktigt tunga bok jag ska ge mig p. Jag r genuint intresserad av diverse filosofiska/sociala teorier/ideologier. Men ska jag lsa den p svenska eller engelska? Jag anser mig vara bra p engelska, men r den allt fr komplicerad (mnga svrtolkade meningar formulerade med ovanliga ord)?

Jag hr lst Atlas Shrugged p svenska och The Fountainhead p engelska, den sistnmnda hade jag nog valt att lsa p svenska om jag vetat vilken typ av engelska som anvndes, en ganska hgtravande och svr sdan anser jag.
Citera
2012-04-23, 21:33
Medlem
Numes avatar
Det enda dliga jag kan sga om henne var att hon frskte fr mycket, gra lite av en helhetsfilisofi i princip frskte tcka lite fr mycket mark, men samtidigt var vl det som gjorde henne lyckad och hon var oavsett vad man tycker om henne: vlbehvlig.
Citera
2012-04-23, 21:36
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag hr lst Atlas Shrugged p svenska och The Fountainhead p engelska, den sistnmnda hade jag nog valt att lsa p svenska om jag vetat vilken typ av engelska som anvndes, en ganska hgtravande och svr sdan anser jag.
D tror jag att det blir p svenska jag lser den

Den mest avancerade engelska jag lst hittills r vl H.P. Lovecraft's samlade verk (som inte alls r s ltt som man kanske tror)
Citera
2018-09-18, 17:07
Medlem
volvo 240s avatar
Det kan ju bara vara sdana som r vertygade i hennes ideologi som gillar vad hon skriver. Atlas Shrugged r ju vldigt mediokert skriven.Hgtravande engelsa ja, svr nej. Har ca 200 sidor kvar. Intressant att en galning som Annie Lf gillar Rand... Snacka om ulf i fraklder.
Citera
2021-07-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Intressant att en galning som Annie Lf gillar Rand.

Sveriges tv i srklass strsta politiska galningar, Annie Lf och Johan Norberg, r verfrtjusta i Atlas Shrugged.

Hillary Clinton, en annan komplett vansinnig tokstolle, r ven hon ett stort Ayn Rand-fan.

Om vissa tycker att Atlas Shrugged r svr att lsa, r det fr att den r vldigt dligt skriven.

Atlas Shrugged r en uppsvlld tantsnuskig krleksroman med lite knasig politik och filosofi som trttsamt sidospr.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in