2010-01-14, 17:55
Medlem
En vän till mig är i amerika just nu och idag när jag loggade in på msn så berättade han att han hade hittat ett vapen vid sidan av vägen.
Trodde ju att han bara drev med mig men han skickade bild på den: http://img37.imageshack.us/img37/1317/vapen.jpg

Nu vet han inte vad han ska göra, smart som han är så tog han med det har sagt åt honom att han skulle ringt polisen direkt när han såg det, men icke...nu har han det iallafall och nu är han helt nojjig och vågar inte ringa polis, vad händer om han ringer polisen nu när han har det hemma?

Hoppas han inte driver nu...
Citera
2010-01-14, 17:59
Bannlyst
Fan skall man kontakta snuten för?
Vapen är fan inte det billigaste att inhandla.
Citera
2010-01-14, 17:59
Medlem
tog han med det till sverige? har svårt att tro att han fick det igenom tullen o allt...
Citera
2010-01-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0rren
tog han med det till sverige? har svårt att tro att han fick det igenom tullen o allt...

Nej han är där nu han hittade vapnet igår...
Citera
2010-01-14, 18:00
Medlem
aero-88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0rren

"En vän till mig är i amerika just nu..."
Citera
2010-01-14, 18:01
Medlem
Hoya84s avatar
Haha..En sån där Tec 9 som finns i GTA SA
Citera
2010-01-14, 18:07
Medlem
€rics avatar
Bara ringa och säga att han hittat ett vapen. Har han inget kriminellt förflutet så ska de inte vara några problem
Citera
2010-01-14, 18:08
Medlem
chromacors avatar
Jadu, det ser onekligen ut som en Kel-Tec/Intratec DC9 eller en väldigt välgjord kopia.

http://world.guns.ru/handguns/hg136-e.htm

Om den nu låg slängd vid sidan av vägen så kan man ju räkna med att någon slängt den där av en orsak...
Citera
2010-01-14, 18:08
Bannlyst
vart i usa är han? kan vara från någon gänguppgörelse.
Citera
2010-01-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Bara ringa och säga att han hittat ett vapen. Har han inget kriminellt förflutet så ska de inte vara några problem
Sagt det till honom också, ser ut som att vapnet blivit kastat från en bil eller liknande...det lär ju vart med om nåt.
Citera
2010-01-14, 18:09
Medlem
Tec-9 är ett neger-driveby-shooting vapen.

Inte vidare smart att inneha en bössa som troligtvis dumpats efter ett brott.
Jag har ingen aning om hur lagarna ser ut där men bara innehavet av en sådan bössa lär vara olagligt, iallafall för någon som befinner sig där tillfälligt (det brukar finnas lagar om "permanent residence" o.s.v. vad gäller vapen).

Visserligen så skulle"din kompis" kunna säga att han tog tec-9an så att inga barn skulle hitta den och skada sig eller andra men jag vet som sagt var inte hur lagarna ser ut där borta.
Senast redigerad av henkka 2010-01-14 kl. 18:11.
Citera
2010-01-14, 18:14
Medlem
Heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boosta
En vän till mig är i amerika just nu och idag när jag loggade in på msn så berättade han att han hade hittat ett vapen vid sidan av vägen.
Trodde ju att han bara drev med mig men han skickade bild på den: http://img37.imageshack.us/img37/1317/vapen.jpg

Nu vet han inte vad han ska göra, smart som han är så tog han med det har sagt åt honom att han skulle ringt polisen direkt när han såg det, men icke...nu har han det iallafall och nu är han helt nojjig och vågar inte ringa polis, vad händer om han ringer polisen nu när han har det hemma?

Hoppas han inte driver nu...

Men den där bilden lär han ju inte själv ha tagit?
Bilden är ju bland annat gammal (Datum och tid filen senast ändrades: 2009:10:02 13:39:46)?

Tror nog han driver med dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in