2010-01-14, 13:56
Medlem
Guesswhoiams avatar
Hej, jag har nyss flyttat in i ett litet hus (150~ kvm) och behver nt.
Jag vill inte dra ngra sladdar i huset, d det ser s fult ut.
Till problemet i min frra lgenhet s anvnda jag mig bde av kabel och wireless.
Det r tv problem, frsta r att nr man r p ovan vningen dr jag har min "arbetsstation" s funkar wireless p mina laptops ( inbyggt ) Dock har jag inte Wireless p den stationra.
Problemet r att den inte r stabil, gr upp och ner hela tiden frn utmrkt/bra/dlig och s, hela tiden.
s fort jag flyttar laptopen till trappan ( p ovan vningen ) s blir allt stabilt ( det r bara ett par meter). P nedervningen s funkar allt som det ska.
P den stationra s har jag ett usb stick, Gigabyte heter den.
Dock verkar den inte vara kompatibel med Windows 7 d den inte startar med windows 7. Anvnder mig av en Thomson 787 Router.
Sitter p ett sltt Mobile connect
Ngon som vet hur jag ska gra? Gick ocks till min isp's butik i e-tuna, dom sa " h.. vet inte " Jo man tackar Telia(Felia?) fr noll hjlp !

Hoppas nu att det finns ngon snll person hr p Flashback som kanske vet vad som man behver gra

Mvh den nya hus garen

Om jag glmt ngot sg bara till. Ber ocks om urskt fr eventuella stav fel eller liknande.
Senast redigerad av Guesswhoiam 2010-01-14 kl. 14:00.
Citera
2010-01-14, 14:44
Medlem
zatchs avatar
Lter som dlig kontakt d du har tckning utan problem vid trappen. Tyvrr tar ju signalen jmt den kortaste vgen till antennen, s det r nog drfr du tappar kontakten nr du fr lite fr mycket skrp mellan de tv antennerna.

Enklaste lsningen r nog att stta p ett par bttre anntener p den trdlsa APn. Att frstrka signalen p detta stt borde lsa problemet d du sger att du har viss signal ibland. Jag skulle rekommendera att kpa +5db, ev +7db om du hittar. Bsta sttet att f de nya att passa p en gng r att skruva av de gamla och ta med dom nr du ska kpa nya.

Frslag nummer tv r att stta upp en repeater fr det trdlsa ntverket vid trappen, s att du fr tckning ven p vervningen. Naturligtvis mer avancerat och krver ofta att du kper tv AP som r gjorda fr just bryggning.

Att hitta in USB-sticka som fungerar till Windows 7 ska inte vara ngot problem, bara att kpa en ny... Jag skulle dock rekommendera att du kper ett instickskort istllet, d dessa ofta har en extern antenn p baksidan och drfr fr bttre mottagning.

Hoppas det blev lite klarare vad som man kan gra fr att lsa ditt problem.
Citera
2010-01-14, 15:33
Medlem
Guesswhoiams avatar
Hoppas det funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in