2010-01-13, 23:30
Medlem
Möjligt att detta kan ha blivit grötigt eller diffust. Får be om ursäkt! Hjälp mig nu, för jag undrar verkligen.

Jo så här ligger det till. Förra fredagen så såg jag en snubbe som jag tyckte verkade vara intressant. Han ser inte så bra ut, typisk "tönt" ointresserad av sitt yttre, blek och inte så tillfixad. Men enligt mig så fanns det nått som fick mig att pirra till.

Hur som helst, jag vill inte dra mig till "snygga" karlar för jag tycker oftast att dom blir tråkiga i längden.

För att återgå till historien så skrev jag ett meddelande på facebook förra fredagen, jag skrev " dejta mig:P" jag brukar aldrig ragga på detta sätt men kände att jag bara fick en impuls.

På natten svarar han "inga problem, vilken dag och tid?"

Vi började skriva till varann och det visade sig att han var ju riktigt trevlig och vi "fann"verkligen varann. Vi bestämde att vi skulle dejta varann på torsdag alltså imorgon.Vi skrev varje dag på msn och facebook. Fick reda på att han skulle åka nästa onsdag till miami med sin familj,och om ni undrar varför jag skriver det här så kommer förklaringen sen.Hur som helst han skrev att han tyckte det skulle bli trevligt att få ta en fika med mig, så får man se vad som händer sen sa han.

Hur som helst. Imorse logga han ut från msn, vilket han aldrig gör.

Såg att han loggade in senare på kvällen och jag skrev "hej"..inget svar.

Tre timmar efter det har jag fått ett meddelande på fb. där det står precis så här:
"Hej!
Jag måste tyvärr ta och ställa in dejten imorgon, måste först jobba över. Sen ska jag på innebandymatch på kvällen. Ber så mycket om ursäkt för den klantiga dubbelbokningen. Men skulle gärna vilja träffa dig sen när jag kommer hem från semestern!!

Hoppas att du förstår.

Hade så fint, kram!"

Jag blev väldigt förvånad må jag säga.

Jag skrev på msn, "hej! åker du om en vecka?" bara för att han skulle höra hur dumt det lät att han skjöt upp dejten till att han kommit hem från semestern. Sen frågade jag: "blev du nervös"? han svarade "hahaha nej verkligen inte" "grabbarna undrade om jag kunde ställa upp och vara med på matchen imorrn för det fannsför lite med folk, och jag tvekade först för att jag hade lovat bort mig men sen gav jag med mig, för jag kände att jag blev sugen på att springa av mig
Jag skrev då: jaha så det är viktigare? och det fittiga svaret var "Ja förlåt" jag skrev "men det skulle inte direkt ta hela dagen" han ignorerade och skrev "jaha vad har du gjort idag då" efter att han fått svaret på det skrev han att han skulle coacha riksbandylaget nu ikväll, typ som att han var stolt över de, vem fan bryr sig lixom? Jag skrev "är du upptagen hela veckan, och det var han ju såklart. Då kände jag att vafaan har jag att förlora på detta så jag skrev" haha så här ligger det till, jag vet att om man verkligen vill nått så har man alltid tid, så jag vill veta det riktiga skälet till varför du inte har tid att ses?" Då rabbla han upp varenda dag, han skulle till sin mormor, och födelsedagskalas, och jobb, och jag vet inte vad enda tills han skulle resa bort, men det sjuka var att han skrev söndag eftermiddag/kväll vet jag dock inte ännu. Så då skrev jag lite spydigt " jaha du får ha det så trevligt och se nu till att hitta på nått på söndag eftermiddag/kväll."

Enligt mig så tycker jag inte att man bestämmer dejt men en tjej, pratar med henne hela veckan och börjar lära känna varann osv. För att sedan dagen innan dejten avboka det hela för att han ska spela bandymatch, han ansåg att det var viktigare. Men, nu kommer det store MEN.et Varför i helvete skrev han då på sitt meddelande " Men skulle gärna vilja träffa dig sen när jag kommer hem från semestern!!

Hoppas att du förstår."

Kära älskade flashback, vad är det som händer? kan ni förklara detta för mig.

Förövrigt säger dom jag talat med att dom tror att han fick kalla fötter, han är inte van att "snygga" tjejer raggar på honom, och han har nog aldrig vart på en dejt" Sen har jag med fått höra att detta låter som lite PUA-teknik.

Förvrigt ber jag om ursäkt om jag skrivit grötigt, upprepande eller nått störande men jag är upprörd!
Citera
2010-01-13, 23:33
Medlem
Det är en jävla tönt du har med o göra. Spring medans du kan, killen vågar inte träffa dig, hahahaha en bandymatch före en dejt, hans pungkulor måste vara storleken av en halv ärta tillsammans.
Citera
2010-01-13, 23:35
Bannlyst
Läste bara slutet för att få en uppfattning på hela din berättelse

Han har nog spelat bandy sedan barn, och har man hållit på med en hobby såpass länge så går det före tjejer, det säger jag med egna erfarenheter
Citera
2010-01-13, 23:36
Medlem
matte03s avatar
Han kanske har dåligt självförtroende och tror att du driver och gör narr av honom genom att inte dyka upp.
Citera
2010-01-13, 23:37
Medlem
KiCk4zs avatar
Han vill/vågar inte träffa dig....
En timme för en fika kan man alltid slänga in.
Satsa dina kort på en annan prins!
Citera
2010-01-13, 23:40
Medlem
vemomintedus avatar
Han kanske inte är så van vid kvinnligt sällskap? Låter lite så på honom. Alla tänker ju inte likadant som du, tydligen inte han. Låt honom vara och låt honom ta nästa steg om han nu skulle vilja det. Annars så skit i honom.
Citera
2010-01-13, 23:40
Moderator
NewDeers avatar
Innebandy. Där har du problemet, bara töntar spelar innebandy

Nä, men seriöst - he's just not that into you. Sorry. Hör inte av dig nåt mer.
Citera
2010-01-13, 23:41
Medlem
CraigChrists avatar
jag är blek och nördig....

Men skämt å sido som grönsakshandlaren sa.
Det verkar som om han fegade ur lite där. Och som du skriver. Vill man något så tar man sig tid till det.
Citera
2010-01-13, 23:43
Medlem
ubersantas avatar
Visst låter det lite märkligt, och han kanske inte är helt 100 på om han vill träffa dig, men tagga ner lite och ta det lugnt. Om han hör av sig så gör han det, eller hur?

Vill man så vill man. Ibland tar det dock lite tid innan man inser att man verkligen vill.

Sen en sak till. På sättet du skriver så verkar det som att du har uppfattningen om att du är så snygg att någon som han borde tacka sin lyckliga stjärna för att någon som du raggar på honom, och slänga sig framför dina fötter direkt
Citat:
Förövrigt säger dom jag talat med att dom tror att han fick kalla fötter, han är inte van att "snygga" tjejer raggar på honom
Citera
2010-01-13, 23:44
Medlem
kaiross avatar
Han kanske redan är i ett förhållande och lyckades ta sitt förnuft till fånga innan det gick för långt. Tillfället gör tjuven (men han lämnade tillbaka bytet innan polisen kopplades in).
Citera
2010-01-13, 23:46
Medlem
Efter att han svarat på om han ville dejta mig så ändrade han sin info på facebook till "söker:förhållande" samt att han var singel:S
Citera
2010-01-13, 23:46
Medlem
elleps avatar
Vad är du för yrare?

Får intrycket av att ni är sjutton år gamla, vilket innebär att han kan tänka på två sätt:

1; Han har fått jättebra tips av sina polare att "spela svår och själv sätta spelreglerna" för att han kära vänner har läst "The Game" av Neil Strauss. Han kommer kontakta dig efter han vart i Miami eller vart han nu skulle.

2; Han har hört något dåligt om dig, typ att du strulade upp en kille som ingen gillar på den förr-förra festen där du, alla i din bekantskapskrets unt hans motsvarande närvarade.

Glöm bort honom och hitta någon som uppskattar ditt sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in