2010-01-13, 23:08
Medlem
Har en gammal vice dator från 2002 som jag försöker få igång, allt funkar som det ska tills xp sidan har laddats klart och windows inloggningsmenyn ska komma upp då startas det helt plötligt om. Detta upprepas just på samma ställe hela tiden, någon som vet vad det kan vara för fel?

Mvh
Citera
2010-01-13, 23:14
Medlem
rhymenocerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefox_00
Har en gammal vice dator från 2002 som jag försöker få igång, allt funkar som det ska tills xp sidan har laddats klart och windows inloggningsmenyn ska komma upp då startas det helt plötligt om. Detta upprepas just på samma ställe hela tiden, någon som vet vad det kan vara för fel?

Mvh
Den kanske är för varm, men då vore det konstigt om den startar om, då brukar de bara stängas av. Har du en xp-skiva? då kan du alltid pröva att formatera och se om det hjälper.
Citera
2010-01-13, 23:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefox_00

Mvh

Funkar felsäkert läge?
Citera
2010-01-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Funkar felsäkert läge?
Nej det fungerar inte
Citera
2010-01-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Den kanske är för varm, men då vore det konstigt om den startar om, då brukar de bara stängas av. Har du en xp-skiva? då kan du alltid pröva att formatera och se om det hjälper.
Men försvinner inte allt på hårddisken då?
Citera
2010-01-14, 01:47
Medlem
Cement112s avatar
Testa att starta i felsäkert läge med kommandotolk och kör en chkdsk /f
Citera
2010-01-14, 01:56
Medlem
så less på alla dårar som skriver formatera om i tid och otid.
starta windows xp skivan och välj allternativet laga istället

då har du kvar drivrutiner och allt annat på hårdisken också som bonus
Citera
2010-01-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
så less på alla dårar som skriver formatera om i tid och otid.
starta windows xp skivan och välj allternativet laga istället

då har du kvar drivrutiner och allt annat på hårdisken också som bonus
Okej så om jag har en xp skiva kör den, så finns det ett alternativ som heter typ "laga" som inte raderar filer på hårddisken? Sorry men har icke så datakunnig^^.. måste det vara samma xp skiva som är till datorn ursprungligen eller fungerar det men en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in