2010-01-13, 22:11
Medlem
himakans avatar
Min mamma jobbar på en förskola och alla förskolelärare och barnskötare (samt hon också) säger att den är hemsökt.
De ser ett gammalt par som stirrar på dem genom fönstret, gumman brukar bland annat ta på saker, typ titta på dem, dörrarna öppnas av sig själv, lyset tänds. Nerrivna tavlor, saker som inte ligger på sina platser, olåsta dörrar.
Själva byggnaden är drygt ett år gammal, det var en gård förut på den platsen den är byggd på.

Det har gått så långt att personalen låser upp förskolan två och två (även om det ska endast vara en som ska låsa upp förskolan) på morgonen och låser den två och två på kvällen. Alla känner kalla kårar, håret som reser sig och en obehaglig närvaro.

Imorgon ska jag dit. Dels för att träffa min mor och dels för att kolla om jag med kommer känna någon närvaro eller se något. Jag är inte precis den som tror på sådana saker och skrattar alltid åt folk som berättar om sådant.
Bland annat har min kompis sagt att det spökade i hennes hus, att hon hör småbarn skratta (det bor inga ungar i närheten) och jag har sovit över hos henne ett antal gånger. Kände inget och hörde inget. Bara hennes katter som störde mig för att jag tagit deras sovplats.

Återkommer imorgon efter upptäcksfärden

Om det är nu så att det verkligen spökar där, vad ska man göra då?
Citera
2010-01-13, 22:18
Medlem
allautomwilliams avatar
ta med kameran och lägg upp nå bilder
Citera
2010-01-13, 22:18
Medlem
papa_smurfs avatar
Kontakta ett medium som "talar" bort dem ?

edit

Citat:
Ursprungligen postat av allautomwilliam
ta med kameran och lägg upp nå bilder

håller med
Citera
2010-01-13, 22:20
Medlem
himakans avatar
Mobilen ska med! Om jag nu ser något
Citera
2010-01-13, 22:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag vet inte om jag har missförstått det hela men menar du att fenomenen även sker på dagtid eller är det bara på kvällen när de ska gå hem?

Paranormala fenomen på dagtid är ytterst ovanliga och tyder nog snarare på tonåriga busfrön och galna pensionärer som vill stänga ner förskolan än på paranormala fenomen och bör nog snarare utredas av polisen än spökjagare men gör som du vill. Jag hade först och främst ringt polisen och bett dem utreda det hela samt ordna vakter som ser till att obehöriga människor inte vistas på området eller i lokalerna
Citera
2010-01-13, 22:36
Medlem
himakans avatar
Jag tror inte att det sker på dagtid, då det är mycket folk på förskolan. Mest är det när det är mörkt, speciellt vid de tillfällen när det är få personer på förskolan.
Citera
2010-01-13, 22:37
Medlem
papa_smurfs avatar
Hur ser dessa äldre ut ? kan ju vara något äldre par som inte gillar att man byggt förskola där (som Gabriel Knight nämnde) eller är de spöklikt genomskinliga ?
Citera
2010-01-13, 22:39
Medlem
allautomwilliams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av himakan
Mobilen ska med! Om jag nu ser något

ta kort även om du inte ser något
Citera
2010-01-13, 22:40
Medlem
himakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Hur ser dessa äldre ut ? kan ju vara något äldre par som inte gillar att man byggt förskola där (som Gabriel Knight nämnde) eller är de spöklikt genomskinliga ?

Vet inte hur paret ser ut, men ska fråga mer. Alltså paret strosar runt inne på förskolan, inte utanför. Gumman går och tar på saker inne på förskolan. Ingen har sett paret utanför.
Citera
2010-01-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av himakan
Min mamma jobbar på en förskola och alla förskolelärare och barnskötare (samt hon också) säger att den är hemsökt.
De ser ett gammalt par som stirrar på dem genom fönstret, gumman brukar bland annat ta på saker, typ titta på dem, dörrarna öppnas av sig själv, lyset tänds. Nerrivna tavlor, saker som inte ligger på sina platser, olåsta dörrar.
Själva byggnaden är drygt ett år gammal, det var en gård förut på den platsen den är byggd på.

Det har gått så långt att personalen låser upp förskolan två och två (även om det ska endast vara en som ska låsa upp förskolan) på morgonen och låser den två och två på kvällen. Alla känner kalla kårar, håret som reser sig och en obehaglig närvaro.

Imorgon ska jag dit. Dels för att träffa min mor och dels för att kolla om jag med kommer känna någon närvaro eller se något. Jag är inte precis den som tror på sådana saker och skrattar alltid åt folk som berättar om sådant.
Bland annat har min kompis sagt att det spökade i hennes hus, att hon hör småbarn skratta (det bor inga ungar i närheten) och jag har sovit över hos henne ett antal gånger. Kände inget och hörde inget. Bara hennes katter som störde mig för att jag tagit deras sovplats.

Återkommer imorgon efter upptäcksfärden

Om det är nu så att det verkligen spökar där, vad ska man göra då?
Hur tacklar personalen det med barnen, många av dem är synska fast kan i regel inte skilja på spökerier och verklighet. Kan bli otäckt om de går på barnen som invaderat "deras" hus. Filma och fota om du kan.
Citera
2010-01-13, 22:42
Medlem
himakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allautomwilliam
ta kort även om du inte ser något

Då gör jag det
Citera
2010-01-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag vet inte om jag har missförstått det hela men menar du att fenomenen även sker på dagtid eller är det bara på kvällen när de ska gå hem?

Paranormala fenomen på dagtid är ytterst ovanliga och tyder nog snarare på tonåriga busfrön och galna pensionärer som vill stänga ner förskolan än på paranormala fenomen och bör nog snarare utredas av polisen än spökjagare men gör som du vill. Jag hade först och främst ringt polisen och bett dem utreda det hela samt ordna vakter som ser till att obehöriga människor inte vistas på området eller i lokalerna
Nej de finns runt oss på dagtid också, men värsta tiden är mellan 22-23 i regel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in