Min mamma jobbar på en förskola och alla förskolelärare och barnskötare (samt hon också) säger att den är hemsökt.
De ser ett gammalt par som stirrar på dem genom fönstret, gumman brukar bland annat ta på saker, typ titta på dem, dörrarna öppnas av sig själv, lyset tänds. Nerrivna tavlor, saker som inte ligger på sina platser, olåsta dörrar.
Själva byggnaden är drygt ett år gammal, det var en gård förut på den platsen den är byggd på.
Det har gått så långt att personalen låser upp förskolan två och två (även om det ska endast vara en som ska låsa upp förskolan) på morgonen och låser den två och två på kvällen. Alla känner kalla kårar, håret som reser sig och en obehaglig närvaro.
Imorgon ska jag dit. Dels för att träffa min mor och dels för att kolla om jag med kommer känna någon närvaro eller se något. Jag är inte precis den som tror på sådana saker och skrattar alltid åt folk som berättar om sådant.
Bland annat har min kompis sagt att det spökade i hennes hus, att hon hör småbarn skratta (det bor inga ungar i närheten) och jag har sovit över hos henne ett antal gånger. Kände inget och hörde inget. Bara hennes katter som störde mig för att jag tagit deras sovplats.
Återkommer imorgon efter upptäcksfärden
Om det är nu så att det verkligen spökar där, vad ska man göra då?