2010-01-12, 21:25
Medlem
Hej, jag hoppar snart på en clen+taurin kur. Godisen dimpar snart ner i brevlådan och behöver bara finslipa mina kunskaper innan jag kör igång på allvar. Här kommer mitt upplägg och lite småfrågor.

Kropp:
184cm, 93kg, "relativt stark" men har en del fett jag vill ha bort. Uppskattningsvis kanske strax över 20%bf

Träning:
Jag kommer hänga på gymmet 5-6 dagar i veckan. tre eller fyra slitt med kondition var tredje eller fjärda pass.

Mat:
Kommer nog ligga på runt 2000 kcal. Jag kör periodisk fasta.

Kur:
Clenbuterolintaget kommer ligga på 20/40/60/80/100 ... 100/80/60/40/20. Jag kommer gå upp till 120 om det inte är några problem eller stanna på 80 om jag märker av bieffekter för mycket.
3-5g taurin per dag + kalcium.
Kommer köra två veckors kur, sedan två veckor av, sedan två veckor på igen.

Frågor:
1. Clenbuterolintag kommer ske på morgonen. Det är rätt va?
2. Taurin är ju en aminosyra, aminosyror kan inte lagras i kroppen så egentligen borde man väl sprida ut taurinintaget under dagen? För clenbuterolet lever ju i kroppen dygnet runt.
3. Kalcium, hur mycket ska man ta? Innan läggdags på tom mage vet jag bara i alla fall. Banan har jag hört många använder sig utan med det innehållet ju bara 6mg kalcium/100g medans mjölk innehåller över 100mg/100g. Borde inte mejeriprodukter vara den bästa källan för kalcium?
Citera
2010-01-12, 21:27
Medlem
lundagrens avatar
Kalium inte kalcium. Läs på mer innan du börjar med saker som kan paja hjärtat
Citera
2010-01-12, 21:38
Medlem
taurin finns väll naturligt i all mat eller hur? känns ju som att det inte borde va ngt problem
Citera
2010-01-12, 21:46
Medlem
Dra i dig ungefär 10g taurin och 400mg KALIUM INTE kalcium. Tabbar finns på många hälsobutiker jag kör B-calm ligger runt 500-1000mg varje dag (då var jag uppe på 240mcg clenisar dock.

Kör halva dosen på morgonen innan din morgonpromenad sen ungefär en halvtimme-timme innan dit gympass (förutsatt att du inte gymmar efter 16.00) Brukar vara riktlinje att man inte tar efter 16.00 men det går,gjort det själv flera gånger.
Citera
2010-01-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernstrom
taurin finns väll naturligt i all mat eller hur? känns ju som att det inte borde va ngt problem

Får inte i dig i närheten av dom mängder taurin du "behöver" vid clen intag via din mat.
Citera
2010-01-12, 22:39
Medlem
Yes, kalium ofc! Kollade upp b-calm, billigt och bra. 5g taurin tillsammans med clen på morgonen och yttlligare 5g taurin innan träning borde gå rätt bra då antar jag? Och 400mg kalium på kvällen innan läggdags. Plus massvis med vatten såklart.

Men var är det som är så magiskt med bananer vid en clenkur? Många säger att det nästan är ett måste.
Citera
2010-01-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannichi
Yes, kalium ofc! Kollade upp b-calm, billigt och bra. 5g taurin tillsammans med clen på morgonen och yttlligare 5g taurin innan träning borde gå rätt bra då antar jag? Och 400mg kalium på kvällen innan läggdags. Plus massvis med vatten såklart.

Men var är det som är så magiskt med bananer vid en clenkur? Många säger att det nästan är ett måste.

Det ger dig något ämne (minns inte vilket det var) men det är samam du får i dig av taurin och kalium tabbarna iaf. 400mg på kvällen låter bra, eller kör 300 sen 200 på morgonen tillsammans med clenisarna då, iaf dom första 4-5 dagarna för då är biverkningarna som värst (kanske inte när man börjar på 20 och trappar som du gör ,antar att de är första gången?

När jag började nu senaste började jag på 80,funkade kanon lite småkramper ibland,sen small det på 120 med monster kramp (druckit dåligt och inte tagit kalium tabbarna)
Citera
2010-01-12, 23:56
Medlem
Japp, första gången så börjar försiktigt. Har läst många rapporter på andra som tagit clen som sagt att kramperna är riktigt illa om man slarvar med kaliumet och vattnet. Hur var det med dina svettningar när du kurade?
Senast redigerad av Mannichi 2010-01-13 kl. 00:04.
Citera
2010-01-13, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannichi
Japp, första gången så börjar försiktigt. Har läst många rapporter på andra som tagit clen som sagt att kramperna är riktigt illa om man slarvar med kaliumet och vattnet. Hur var det med dina svettningar när du kurade?

Du höjjer ju kroppstempen,vid högre doser iaf så jag svettades på bra (men sen svettas jag alltid vid långcardio på denna vikten)
Citera
2010-01-13, 19:28
Medlem
Phels avatar
banan = 353mg kalium/100g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in