2010-01-12, 20:43
Medlem
Cocobaboons avatar
Hej

Har nyligen installerat W7 på min dator och det har fram tills nu fungerat riktigt bra.

Satt och grejade med datorn och plötsligt slutar musen att fungera för någon sekund. Jag reagerar med att "skaka" muspekaren över skärmen vilken resulterar i en blue-screen. Loggar på igen och samma sak sker 2 ggr till - jag ger upp.

Nästa dag, idag, har samma problem skett 2-3 ggr, dock utan att jag fått bluescreen. Då detta sker hörs även ljudet som från USB-enheter som kopplas in/ur.

Musen som är en Razer Diamondback, lyser dock fortfarande under själva hängningen, den verkar alltså fortfarande ha ström i sig. Har testat att byta mellan de två USB-portar jag har, men problemet kvarstår. Har inte heller kunnat hitta någon hjälp på andra sidor. Inget är det andra likt verkar det som, och jag är inte speciellt haj på sånt här.

Vad är nu detta? Upplever det som fruktansvärt frustrerande och jag tar tacksamt emot hjälp.
Citera
2010-01-12, 20:46
Medlem
swasis avatar
Vill inte säga att du har gjort fel,,, men köp inte razers de är bara snygg
Citera
2010-01-12, 20:46
Medlem
Lifelovers avatar
Det klassiska är väl att ladda ner nya drivrutiner. Annars vettefan.
Citera
2010-01-12, 20:53
Medlem
Tubby Steves avatar
Har haft precis samma problem. Uppdaterade både drivrutiner på datorn och firmwaren i musen, har även för mig att jag formaterade datorn till slut och gjorde samma grejer efter formteringen och fick ingen skillnad. Var ett riktitg helvete
Slutade med att jag köpte en ny.

förresten kom att det var en sån där coperhead eller vad dom heter, dom är ju så jävla lika
Citera
2010-01-12, 20:54
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swasi

Måste säga att min Deathadder har hållit i 2år och min Steelseries blev "äcklig" och utsliten efter 6månader.

Logitech möss går sönder.

Razor funkar bra för mig.

Du saknar säkert drivrutiner
Citera
2010-01-12, 20:56
Medlem
megaman1s avatar
Har haft samma problem med min Diamondback och det verkar som om dom börjar krångla när de blir lite äldre. Min höll i ett par år tills jag fick köpa en ny så jag rekommenderar att införskaffa en annan mus, det kommer bara bli värre.
Citera
2010-01-12, 21:09
Medlem
Cocobaboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swasi

Gör detta inte till en tråd om vad som är bra/kasst, tack.

Har de senaste drivrutinerna till den, men det handlar kanske om att den börjar bli lite sliten. Testar att dra över Deathaddern jag har på min stationära, alternativt köper en till.
Citera
2010-01-12, 21:11
Medlem
Numbeds avatar
Har ungefär samma problem, dock att strömmen försvinner helt i musen och kopplas ut o in m.m. Skrev en tråd om det för några dagar sen dock utan resultat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in