2010-01-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Poängen är att du inte har en aning om vad du ens klankar ned på.

Poängen är att du inte har en aning om vem jag är och vad jag vet. Poängen är att jag inte har en aning om vem du är och vad du vet. Det enda som bör behandlas är det som skrivs här. Bemöt argumenten istället för att vifta bort dem med att hävda okunskap hos dem med meningsskiljaktigheter.

Citat:
De enda gångerna GW slänger ur sig kvällstidningsstoff är i samband med hans boksläpp. Det är smart av honom. Men knappast något som gör att man skall ta hans uttalanden på allvar.

Han är fortfarande (Sveriges enda?) professor i polisforskning, och det är en nog så god anledning att ta hans uttalanden på allvar.

Edit: Den här tråden har spårat ur lite. Den ska behandla duktiga poliser. Det finns säkert duktiga poliser i NI. Problemet är att de ser ut och agerar som töntiga poliser. Slut.
Senast redigerad av Wafer_Madness 2010-01-13 kl. 19:59.
Citera
2010-01-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness

Problemet är att de ser ut och agerar som töntiga poliser. Slut.

1. De klär sig efter sitt uppdrag.
2. Du har förmodligen ingen aning om hur, var och när de har agerat.

Gw kan man gärna ta på allvar då han uttalar sig inom sitt expert område. Brottslighet, han är mycket kunnig på statistik.

Om hur piketen, NI eller ens vanliga ordningspolisen arbetar vet han dock lite om, eftersom han har liten eller ingen erfarenhet av det.

På polishögskolan i Stockholm såg man mycket lite av honom.

Här finns förresten en av många länkar där man kan hitta kritik mot honom. Förmodligen mycket välförtjänt. Han har alltid brytt sig mer om sitt författarskap och tv-framträdanden än om sin professor tjänst.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/po...tja_259335.svd
Senast redigerad av Arkie 2010-01-13 kl. 20:13.
Citera
2010-01-13, 20:22
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Jag behöver inte umgås med dem för att inse att de är onödiga och har en oseriös inställning till sitt arbete. De vill leka cowboys för skattepengar. Och det stör mig.

Känner du att du behöver vara arg över slösade skattepengar så bör du rikta din vrede mot Försvaret istället, där pratar vi cowboys för skattepengar. NI's budget är ju en fis i rymden i jämförelse.
Citera
2010-01-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Känner du att du behöver vara arg över slösade skattepengar så bör du rikta din vrede mot Försvaret istället, där pratar vi cowboys för skattepengar. NI's budget är ju en fis i rymden i jämförelse.

...och följaktligen drar man ner den budgeten till ett litet minimum, precis som man ska göra.
Citera
2010-01-14, 00:00
Medlem
Citat:
...och följaktligen drar man ner den budgeten till ett litet minimum, precis som man ska göra.

Dom av oss som vill ha ett starkt rättsväsende håller naturligtvis inte med. Som jag tidigare nämnt så är det för sent att rekrytera och utbilda duktiga poliser när larmet redan går.
Citera
2010-01-14, 09:28
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:

Vilket leder till att Sverige i händelse av krig inte kan försvara sig. Det är ju bra?
Citera
2010-01-14, 10:27
Medlem
Citat:
Dom av oss som vill ha ett starkt rättsväsende håller naturligtvis inte med. Som jag tidigare nämnt så är det för sent att rekrytera och utbilda duktiga poliser när larmet redan går.

De av oss som vill ha ett starkt rättsväsende hade tagit NI:s tramspengar och anställt fler åklagare istället. Poliserna kan vara kvar, men de kan sluta larva sig med båtar och repellering och annat pojkrunk.

Vad gäller åklageriet har larmet gått ett flertal gånger. De har inte fått mer pengar.

Kan moderator se till att styra upp den här tråden nu?
Citera
2010-01-14, 12:38
Medlem
Citat:
De av oss som vill ha ett starkt rättsväsende hade tagit NI:s tramspengar och anställt fler åklagare istället. Poliserna kan vara kvar, men de kan sluta larva sig med båtar och repellering och annat pojkrunk.

Vad gäller åklageriet har larmet gått ett flertal gånger. De har inte fått mer pengar.

Kan moderator se till att styra upp den här tråden nu?

Problemet med den här tråden är nog din post där du uppenbarligen inte vet vad du pratar om, varken om Leif GW eller NI(och naturligtvis var det "har du träffat någon från NI" det skulle ha stått. Du dömer ju inte bara deras arbetsuppgifter utan även deras inställning och personlighet utan att ha mer insyn och kunskap i organisationen än vad du fått av kvällspressens helsideuppslag med färgbilder.
Citera
2010-01-14, 18:21
Medlem
poojks avatar
Uno S*ll, är min personliga favorit, bra karl som gillade brännvinet. Dom som stött på han vet vad jag menar tyvärr död nu...
Citera
2010-01-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Problemet med den här tråden är nog din post där du uppenbarligen inte vet vad du pratar om, varken om Leif GW eller NI(och naturligtvis var det "har du träffat någon från NI" det skulle ha stått. Du dömer ju inte bara deras arbetsuppgifter utan även deras inställning och personlighet utan att ha mer insyn och kunskap i organisationen än vad du fått av kvällspressens helsideuppslag med färgbilder.

Återigen, du har ingen aning om vad jag vet och vem jag har träffat, och vad du antar är fullständigt ointressant. Lista här gärna dina egna briljanta referenser om både GW och NI, om du anser dig veta så mycket mer.

Jag är medveten om att ni är fantastiskt imponerade av NI och andra SWAT-liknande organisationer, för ni kissar på er av glädje när ni ser svartklädda killar med vapen som klättrar utanför byggnader. Bli inte imponerade, kära tonåringar. Det ser häftigt ut, och de där killarna är era hjältar, men det leder ingenstans. Det är pengar rakt ner i toaletten. Pengar som kunde användas till vettigare saker. Kanske mindre sexiga och mindre häftiga, men alltjämt vettiga.
Citera
2010-01-14, 22:57
Medlem
Citat:
Återigen, du har ingen aning om vad jag vet och vem jag har träffat, och vad du antar är fullständigt ointressant. Lista här gärna dina egna briljanta referenser om både GW och NI, om du anser dig veta så mycket mer.

Jag är medveten om att ni är fantastiskt imponerade av NI och andra SWAT-liknande organisationer, för ni kissar på er av glädje när ni ser svartklädda killar med vapen som klättrar utanför byggnader. Bli inte imponerade, kära tonåringar. Det ser häftigt ut, och de där killarna är era hjältar, men det leder ingenstans. Det är pengar rakt ner i toaletten. Pengar som kunde användas till vettigare saker. Kanske mindre sexiga och mindre häftiga, men alltjämt vettiga.

Du vet väl att slurig är polis? Samt Arkie.
Så några tonåringar är dom inte, och jag tror dom vet lite mer än du angående det här ämnet.
Citera
2010-01-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99puns
Du vet väl att slurig är polis? Samt Arkie.
Så några tonåringar är dom inte, och jag tror dom vet lite mer än du angående det här ämnet.

...och därmed hyfsad part i målet, inte sant? Om du t ex diskuterar lönepolitik med en LO-bas, vet du också exakt vilka svar du kommer att få, oavsett vad som sägs.

Jag hävdar återigen att det är mognare och mer konstruktivt att bemöta själva argumenten, snarare än att avfärda någon som mindre kunnig, i synnerhet inte när man inte har en aning om vem man diskuterar med.

Och som polis är det givetvis kutym att avfärda allt som GW säger som trams, allt annat vore tjänstefel. Han lyfter ju fram obekväma fakta om förbjudna ämnen som ineffektivitet och resursslöseri. Allt det där göttaste som gör polisjobbet trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in