2010-01-12, 16:57
Medlem
Hejsan, har fått en mycket märkligt problem, startade min dator igår o gick o spelade lite halo 3 i ett annat rum, kom tillbaka 20 minuter senare och datorn är på men varken musen lyser eller skärmen hittar datorn, startade om datorn men reset knappen o allt var frid o fröjd tills idag då jag satte på den igen, samma sak hände och tryckte på resetknappen men ingen bild kom ändå?

så jag började rota lite i datorn bytte usb port till musen men ändå inget?
gick ut o muttrade lite, kom tillbaka och drog loss kabeln till DVD brännaren(vet ej varför) och satte på datorn igen, tog runt 5 sec och så startade den, Tycker detta är mycket märkligt och fattar verkligen inte vad det kan bero på, har misstankar om att Asus EPU program som jag satte på powersave mode trasslade till det, har aldrig använt powersave förut så därför jag misstänker det.

någon som har någon aning? kan det kanske bero på att datorn är väldigt dammig?

tacksam som F** för svar

Powersave mode drar ned prossesorns kraft med 10%.

AMD phenom 4X 3ghz
2 sli XFX gtx 260
asus M4N72-enforce750sli
corsair 4gb

tack igen
Citera
2010-01-12, 17:02
Medlem
Samma sak har hänt mig några gånger.
Tror ej det beror på att datorn är dammig då min var ganska ny när det hände.
Citera
2010-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flummox
Samma sak har hänt mig några gånger.
Tror ej det beror på att datorn är dammig då min var ganska ny när det hände.
vad gjorde du åt det dåå?
Citera
2010-01-12, 23:45
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalrosZ
Hejsan, har fått en mycket märkligt problem, startade min dator igår o gick o spelade lite halo 3 i ett annat rum, kom tillbaka 20 minuter senare och datorn är på men varken musen lyser eller skärmen hittar datorn, startade om datorn men reset knappen o allt var frid o fröjd tills idag då jag satte på den igen, samma sak hände och tryckte på resetknappen men ingen bild kom ändå?

så jag började rota lite i datorn bytte usb port till musen men ändå inget?
gick ut o muttrade lite, kom tillbaka och drog loss kabeln till DVD brännaren(vet ej varför) och satte på datorn igen, tog runt 5 sec och så startade den, Tycker detta är mycket märkligt och fattar verkligen inte vad det kan bero på, har misstankar om att Asus EPU program som jag satte på powersave mode trasslade till det, har aldrig använt powersave förut så därför jag misstänker det.

någon som har någon aning? kan det kanske bero på att datorn är väldigt dammig?

tacksam som F** för svar

Powersave mode drar ned prossesorns kraft med 10%.

AMD phenom 4X 3ghz
2 sli XFX gtx 260
asus M4N72-enforce750sli
corsair 4gb

tack igen

Kan i värsta fall vara mammabrädat, men en annan fråga. Har du pillat nått med överklockning? Du nämner damm i datorn. Hur har du det ned värme? Startar den om den bara får stå en stund?
Citera
2010-01-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalrosZ
vad gjorde du åt det dåå?

Ingenting, startade om datorn och det funkade, nu är det längesen det hände.
Kanske ordnar upp sig för dig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in