Hejsan, har fått en mycket märkligt problem, startade min dator igår o gick o spelade lite halo 3 i ett annat rum, kom tillbaka 20 minuter senare och datorn är på men varken musen lyser eller skärmen hittar datorn, startade om datorn men reset knappen o allt var frid o fröjd tills idag då jag satte på den igen, samma sak hände och tryckte på resetknappen men ingen bild kom ändå?
så jag började rota lite i datorn bytte usb port till musen men ändå inget?
gick ut o muttrade lite, kom tillbaka och drog loss kabeln till DVD brännaren(vet ej varför) och satte på datorn igen, tog runt 5 sec och så startade den, Tycker detta är mycket märkligt och fattar verkligen inte vad det kan bero på, har misstankar om att Asus EPU program som jag satte på powersave mode trasslade till det, har aldrig använt powersave förut så därför jag misstänker det.
någon som har någon aning? kan det kanske bero på att datorn är väldigt dammig?
tacksam som F** för svar
Powersave mode drar ned prossesorns kraft med 10%.
Hejsan, har fått en mycket märkligt problem, startade min dator igår o gick o spelade lite halo 3 i ett annat rum, kom tillbaka 20 minuter senare och datorn är på men varken musen lyser eller skärmen hittar datorn, startade om datorn men reset knappen o allt var frid o fröjd tills idag då jag satte på den igen, samma sak hände och tryckte på resetknappen men ingen bild kom ändå?
så jag började rota lite i datorn bytte usb port till musen men ändå inget?
gick ut o muttrade lite, kom tillbaka och drog loss kabeln till DVD brännaren(vet ej varför) och satte på datorn igen, tog runt 5 sec och så startade den, Tycker detta är mycket märkligt och fattar verkligen inte vad det kan bero på, har misstankar om att Asus EPU program som jag satte på powersave mode trasslade till det, har aldrig använt powersave förut så därför jag misstänker det.
någon som har någon aning? kan det kanske bero på att datorn är väldigt dammig?
tacksam som F** för svar
Powersave mode drar ned prossesorns kraft med 10%.
Kan i värsta fall vara mammabrädat, men en annan fråga. Har du pillat nått med överklockning? Du nämner damm i datorn. Hur har du det ned värme? Startar den om den bara får stå en stund?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!