2010-01-12, 14:19
Medlem
Tjenare
Jag har windows vista home premium. och när jag trycker ctrl+alt+delete så kan man ju välja på "logga ut" "stäng av datorn" " växla användare" "aktivetetshanteraren".
Problemet är att aktivetetshanteraren och stäng av datorn är borta.

Och när jag går in på (C/Windows/Windows32 och trycker på taskmgr.exe så står det att aktivetetshandlaren har inaktiverads av administratören.

Och jag har bara en användare på den här datorn och den är administratör.

Nu till frågan. Hur aktiverar man aktivetetshandlaren igen ?
Citera
2010-01-12, 14:24
Medlem
sepebarns avatar
Googlade på windows vista task manager disabled.

Ett par intressanta länkar:
Why is Task Manager Disabled?
Vista - Task Manager - Enable or Disable
Citera
2010-01-12, 14:27
Medlem
Just ja, nu glömde jag fråga hur man får tillbaka "stäng av knappen". För jag måste logga ut från användaren och sedan stänga av datorn :/
Citera
2010-01-12, 14:50
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooakiimm
Just ja, nu glömde jag fråga hur man får tillbaka "stäng av knappen". För jag måste logga ut från användaren och sedan stänga av datorn :/
Vad menar du ? Vad är det för problem med att bara stänga av den på vanligt sätt (start > pilen längst till höger > Stäng av) ?

Annars för att få fram aktivitetshanteraren kan du trycka ctrl + shift + esc, kolla om det funkar.
Citera
2010-01-12, 18:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Håll er till ämnet. Tråd rensad på OT //Mod
Citera
2010-01-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Vad menar du ? Vad är det för problem med att bara stänga av den på vanligt sätt (start > pilen längst till höger > Stäng av) ?

Annars för att få fram aktivitetshanteraren kan du trycka ctrl + shift + esc, kolla om det funkar.

Stäng av knappen finns ju inte kvar på (start/pilen/

När jag går in på (c:/windows/system32 sen trycker på taskmgr(aktivetetshandlaren) så står de att jag har inaktivirat den.
Citera
2010-01-14, 15:49
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Stäng av knappen finns ju inte kvar på (start/pilen/

När jag går in på (c:/windows/system32 sen trycker på taskmgr(aktivetetshandlaren) så står de att jag har inaktivirat den.
Löste inte länkarna ovan det ?
Citera
2010-01-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Löste inte länkarna ovan det ?

På anvisningarna där står det att jag ska öppna start och söka på "gpedit.msc" för att få fram "locaö group policy" men de hittar inget då.
Citera
2010-01-14, 16:31
Medlem
boostankans avatar
Citat:
På anvisningarna där står det att jag ska öppna start och söka på "gpedit.msc" för att få fram "locaö group policy" men de hittar inget då.
Är helt säker på att du hittar alla svar via google, det är bara att söka. Är du inte angelägen att lösa problemet själv så förvänta dig ingen hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in