2010-01-12, 13:24
Medlem
Deviance88s avatar
Hejsan, har funderat och funderat och tnkt och tnk..
Vill vldigt grna infrskaffa mig ett kreditkort, vill helst inte ha ngon hgre kredit kanske max 25.000 :-, med relativt lg rnta och lga avgifter i allmnhet.

Har skt runt lite, men verkar som de flesta trdarna har ballat ur helt, s frsker med en ny, ni fr grna lnka en som r vettig om ni hittar ngon till mig..

Min frga / diskussion r allts
Vilket kreditkort r bst fr en kille i 21 rs ldern som har fast arbete och hyfsad ln?
Vad anvnder ni fr kort, om ni anvnder ngot?

/MVH !
Citera
2010-01-12, 13:30
Medlem
Wakkabakkawoos avatar
Ett Mastercard frn lokala bankkontoret r vl att rekomendera. Amex och Diners tar butiker knappt med tng i lngre knns det som. Dessutom brukar de ha ganska hg rskostnad men i gengld brukar du f massa rabatter p hotell och flygstolar och snt s det beror ju p hur det ska anvndas. Men reser du inte runt i affrer eller bor p hotell mycket s skulle jag rekomendera frsta alternativet.
Citera
2010-01-12, 13:48
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakkabakkawoo
Ett Mastercard frn lokala bankkontoret r vl att rekomendera. Amex och Diners tar butiker knappt med tng i lngre knns det som. Dessutom brukar de ha ganska hg rskostnad men i gengld brukar du f massa rabatter p hotell och flygstolar och snt s det beror ju p hur det ska anvndas. Men reser du inte runt i affrer eller bor p hotell mycket s skulle jag rekomendera frsta alternativet.

Okej tack fr snabbt svar, hur r det med mastercard, egna erfarenheter?
Citera
2010-01-12, 13:58
Medlem
Hr r en lnk till en jmfrelse, sorterad p lgst rnta (notera rsavgifterna till hger!): http://www.compricer.se/kreditkort/c...sortorder=rate (notera att de versta korten i jmfrelsen saknar rnta men det beror p att de r betalkort, dvs hela skulden mste betalas varje mnad)

Sjlv anvnder jag Valutakortet eftersom det ger hg terbring. Andra exempel p kort med terbring r Coop Visa, Statoil MC och OKQ8 Visa. Om du tnker anvnda kortet fr dina dagliga inkp s r det trevligt att f terbring och man tjnar snabbt in rsavgiften. Jag fr tillbaka ca 2.500 kr/r men s anvnder jag och min sambo Valutakortet till alla inkp. Om du dremot frmst tnker utnyttja krediten och anvnda kortet mer sllan s r lg rsavgift och lg rnta att fredra. Jmfr med korten som din egen bank erbjuder.
Senast redigerad av hakanh 2010-01-12 kl. 14:00.
Citera
2010-01-12, 15:35
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Hr r en lnk till en jmfrelse, sorterad p lgst rnta (notera rsavgifterna till hger!): http://www.compricer.se/kreditkort/c...sortorder=rate (notera att de versta korten i jmfrelsen saknar rnta men det beror p att de r betalkort, dvs hela skulden mste betalas varje mnad)

Sjlv anvnder jag Valutakortet eftersom det ger hg terbring. Andra exempel p kort med terbring r Coop Visa, Statoil MC och OKQ8 Visa. Om du tnker anvnda kortet fr dina dagliga inkp s r det trevligt att f terbring och man tjnar snabbt in rsavgiften. Jag fr tillbaka ca 2.500 kr/r men s anvnder jag och min sambo Valutakortet till alla inkp. Om du dremot frmst tnker utnyttja krediten och anvnda kortet mer sllan s r lg rsavgift och lg rnta att fredra. Jmfr med korten som din egen bank erbjuder.

Okej tackar fr ditt svar, verkar intressant, men tnkte ocks, man br vl ha en viss rsinkomst fr att f ha ett kreditkort eller har jag fel?
Citera
2010-01-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Okej tackar fr ditt svar, verkar intressant, men tnkte ocks, man br vl ha en viss rsinkomst fr att f ha ett kreditkort eller har jag fel?
Det stmmer, men det skiljer mellan korten och krediten bestms oftast i relation till rsinkomsten. Du fr leta hos resp kortutgivare.
Citera
2010-01-12, 16:31
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakanh
Det stmmer, men det skiljer mellan korten och krediten bestms oftast i relation till rsinkomsten. Du fr leta hos resp kortutgivare.

Okej tackar fr all hjlp, trden kan lsas!
Citera
2010-01-12, 16:36
Medlem
edches avatar
OKQ8 Visa, 0 kronor i rsavgift, 45 dagar rntefri kredit, bonus p alla kp i hela vrlden (1%), terbring som kan tas ut i kontanter p lokala macken. 0-50 000 i kredit.
Citera
2010-01-12, 19:14
Medlem
Mulas avatar
Skulle jag ha knt fr ett nytt kredit/betalkort skulle jag nog ha tittat p ett med 0 kr i rsavgift och ngon slags bonus. VISA eller Mastercard r i princip hugget som stucket i Sverige, ta det som du tycker har bst villkor. Flera bra kort har redan nmnts, som OKQ8s , Statoils, Coop.
Skandiabanken har ocks ett kort utan rsavgift.
Glm inte ocks att jmfra vriga villkor, som tex rntan fr krediten, uttagsavgifter, vxlingsavgifter etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in